چطور از کیف چرمی مراقبت کنیم؟

روش های تمیز کردن و محافظت از کیف چرم

حتما شما هم دوست دارید کیف چرمی گران قیمتی که خریداری کرده اید همیشه مثل روز اول زیبا و تازه بماند. هر چه بیشتر از کیف چرمی خود مراقبت کنید ارزش آن بالاتر می رود. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه کیف چرمی خود را تمیز و نگهداری کنید؟

از روز اول مراقب آن باشید

هر زمان چیز جدیدی خریداری می کنیم، دوست داریم آن را در بهترین حالت و در بهترین مکان نگه داریم، به همین خاطر بایستی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. بهتر است هر زمان کیف چرمی می خرید، کرم محافظت چرم را نیز همراه با آن خریداری کنید. این کرم ها مانع از لکه شدن کیف می شود و از آن در مقابل پارکی و پوسیدگی محافظت می کند.

به طور مداوم کیفتان را تمیز کنید

چه کیف شما جدید باشد و چه قدیمی برای محافظت از آن باید مدام آن را تمیز کنید. کافی است با یک پارچه مرطوب آن را دستمال کنید. معمولا لازم است کیف را هر ۲-۳ ماه یکبار به وسیله محصولات مخصوص چرم به طور حرفه ای تمیز کرد.

فقط از تمیزکننده های مخصوص چرم استفاده کنید

هیچگاه از دستمال مرطوب بچه، سرکه یا دیگر تمیزکننده های خانگی برای تمیز کردن کیف چرم استفاده نکنید. بیشتر اینگونه محصولات دارای مواد شیمیایی هستند و مواد داخل آنها موجب خشکی یا از بین رفتن رنگ می شود.

در مواقعی که از کیف استفاده نمی کنید آن را در کیسه های محافظ قرار دهید

قرار دادن کیف در کیسه های محافظ از نشستن گرد و غبار بر روی آن جلوگیری می کند و از هر گونه ساییده شدن اتفاقی پیشگیری می کند. اگر کیسه محافظ ندارید می توانید از کیسه بالش استفاده کنید.

کیف را پر کنید

مواقعی که از کیف استفاده نمی کنید، آن را با نایلون های حبابدار یا حتی لباس های قدیمی پر کنید تا به حفظ شکل کیف کمک کند (روش های خلاقانه برای استفاده از نایلون حبابدار را مطالعه کنید).

کیف را به مدت طولانی از دسته آن نگیرید

شاید عجیب به نظر برسد اما روغن های طبیعی روی پوست یا روغن مرطوب کننده ها به چرم آسیب می زند و باعث تغییر رنگ آن می شود. برای محافظت از کیف چرم خود بهتر است آن را روی بازوی دست قرار دهید.

کیف های رنگ روشن را با جین استفاده نکنید

اگر کیف رنگ بگیرد به سختی می توان لکه آن را پاک کرد. یکی از رایج ترین مواقعی که کیف رنگ می گیرد زمانی است که با جین استفاده می شود. برای پیشگیری از این اتفاق ابتدا لباس جین خود را بشویید و کیف خود را نیز محافظت کنید.

مطمئن شوید درب وسایل داخل کیف بسته است

خودنویس، بطری آب و حتی فوندیشن نه تنها کیف شما بلکه تمام روز شما را خراب می کند. وقتی عجله داریم همه چیز را داخل کیف پرتاب می کنیم و چک نمی کنیم که آیا درب آنها به خوبی بسته شده یا خیر. وقت بگذارید و خودکار و قلم ها را داخل جامدادی و فوندیشن را داخل کیف آرایش مخصوص بگذارید و درب آن را ببندید و همچنین درب بطری آب را سفت کنید، سپس آن ها را داخل کیف قرار دهید.

در خصوص جایی که کیف را قرار می دهید احتیاط کنید

در خانه، ماشین، سر کار مواقعی که از کیف استفاده نمی کنید، آن را کجا می گذارید؟ برای جلوگیری از رنگ گرفتن و آسیب به چرم، کیف را در معرض بخاری و تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید. گرما چرم را خشک می کند و موجب ترک خوردگی آن می شود. بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن کیف این است که هر ۲-۳ ماه یکبار آن را تمیز و محافظت کنید. کرم های محافظت از چرم نه تنها از لک شدن چرم جلوگیری می کند بلکه حالت چرم را نیز خوب نگه می دارد.

از قلاب آویز کیف استفاده کنید

معمولا وقتی برای خوردن غذا به رستوران می روید، کیف را به پشتی صندلی خود آویزان کنید. به جای آن بایستی از قلاب آویز کیف برای آویزان کردن کیف خود استفاده کنید.

منبع southernliving.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.