آیا دستمال میکروفایبر بهتر از دستمال معمولی است؟

دستمال میکروفایبر دوستدار محیط زیست است

امروزه استفاده از دستمال میکروفایبر بسیار رواج یافته است. از تمیز کردن پنجره‌ها گرفته تا وان حمام و کفپوش‌ها توصیه می‌شود از دستمال میکروفایبر استفاده کنید. اما چرا این دستمال‌ها بهترند؟ این دستمال‌ها چگونه کار می‌کنند؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

چرا باید از دستمال میکروفایبر استفاده کرد؟

  • قیمت آن نسبت به دستمال‌های دیگر کمتر است.
  • دوستدار محیط زیست است و برای شستن آن تنها نیاز به آب هست و نه هیچگونه شوینده‌های شیمیایی.
  • ۹۹ درصد از باکتری‌های روی سطوح را از بین می‌برد.

کیفیت همه دستمال‌های میکروفایبر یکسان نیست

دستمال‌های میکروفایبر که ارزان‌تر هستند، الیاف کمتری دارند در حالی که این الیاف آن است که موجب تمیزتر شدن سطوح می‌شود. همچنین دستمال‌های ارزان عمر کمتری نیز دارند، معمولا بعد از ۵۰ بار شستشو از بین می‌روند. پس دستمال‌های میکروفایبری که قیمت بالاتری دارند و الیاف بیشتری در آنها به کار رفته خریداری کنید. اینگونه دستمال‌ها بیشتر عمر می‌کنند و بیش از ۳۰۰ بار قابل شستشو هستند.

دستمال میکروفایبر چگونه کار می‌کند؟

میلیون‌ها الیاف به کار رفته در این دستمال‌ها به نگهداری و پاک کردن هرگونه آلودگی، چربی، خاک و مایعات و جرم و باکتری کمک می‌کند. این الیاف هم شامل الیاف پلی استر با بار مثبت هستند و هم الیاف نایلونی منفی که هر چه بر روی سطوح باشد را به خود جذب می‌کنند.

انواع دستمال‌های میکروفایبر

برخی تولیدکنندگان دستمال‌های میکروفایبر انواع مختلفی از این دستمال‌ها را برای کارهای مختلف از جمله تمیز کردن کفپوش‌ها، گردگیری و سطوح سخت تولید کرده‌اند (با بهترین مدل‌های کفپوش حمام آشنا شوید).

دستکش‌های میکروفایبر

دستکش  و دستمال میکروفایبر

از این دستکش‌ها می‌توانید برای گردگیری سطوحی مانند تلویزیون و قاب عکس‌ها استفاده کنید.

پارچه‌های میکروفایبر

انواع دستمال میکروفایبر

از این پارچه‌ها می‌توانید برای تمیز کردن سطوح سخت مانند کابینت و پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید (راهنمای انتخاب مدل پیشخوان آشپزخانه).

تی‌های میکروفایبر

تی و دستمال میکروفایبر

برای تمیز کردن کفپوش‌های سخت و حتی سرامیکی و شیشه‌ای.

دستمال‌های مخصوص استیل

دستمال میکروفایبر برای استیل

برای تمیز کردن استیل ضدزنگ و سطح بیرونی یخچال استفاده می‌شود.

چطور از دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنیم؟

برای تمیزتر شدن سطوح، هر بار از یک قسمت از دستمال استفاده کنید. از این رو ابتدا دستمال را از وسط تا کنید و دوباره آن را نیز از وسط تا کنید. با این کار شما می‌توانید ۸ سطح مختلف را دستمال بکشید (یعنی هر قسمت تا شده برای یک سطح).

برای گردگیری باید از دستمال خشک استفاده کنید. برای کارهای دیگر ابتدا پارچه را خیس کنید و سپس سطوح را دستمال بکشید.

هر گاه دیدید دستمال خط یا اثر کثیفی به جای می‌گذارد یا دقایقی است که از دستمال استفاده کرده‌اید، دویاره آن را تا بزنید و از قسمت دیگر پارچه استفاده کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید تا همه قسمت‌های پارچه مورد استفاده قرار گیرد یا کارهای خانه به اتمام رسد.

چگونه دستمال میکروفایبر را تمیز کنیم؟

پس از هر بار استفاده: دستمال میکروفایبر را با آب گرم یا داغ بشویید (یا اینکه دمای آب به اندازه‌ای باشد که بر روی راهنمای پارچه نوشته شده). تنها کافی است ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خیس شود تا آلودگی‌ها از آن خارج شود. اگر دستمال شما جرم گرفته خیساندن و آب کشیدن پارچه را تا جایی ادامه دهید که آب تمیز از آن خارج شود. همین که پارچه تمیز شد آماده استفاده مجدد است.

یکبار در هفته: دستمال‌های میکروفایبر که به صورت روزانه مورداستفاده قرار می‌گیرند باید هفته‌ای یکبار با ماشین شسته شوند. ابتدا آن را آب بکشید تا آلودگی‌ها از الیاف آن خارج شود سپس آن را با همان تنظیم معمول ماشین لباسشویی، در ماشین بیندازید. از سفیدکننده یا نرم کننده لباس استفاده نکنید زیرا به الیاف آن آسیب می‌رساند. دستمال‌هایی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند را زمانی که اثر چرک و آلودگی در آن دیده شد شستشو دهید.

برای خشک کردن آنها از راهنمای مخصوص دستمال کمک بگیرید. برخی از انواع این دستمال‌ها دستورالعمل خاصی برای خشک کردن دارند.

هرگاه پارچه کارکرد خود را از دست داد یا بو گرفت، آن را در آب به همراه یک چهارم فنجان جوش شیرین به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید.

منبع today.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.