مزایای شگفت‌انگیز نوشیدن آب داغ

روز خود را با نوشیدن آب داغ (یا گرم) شروع کنید.

روز خود را با نوشیدن آب داغ (یا گرم) شروع کنید. این کار مزایای بسیاری برای سلامتی شما دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بر اساس طب سنتی چینی و فرهنگ هندی، نوشیدن یک لیوان آب داغ در ابتدای روز به آغاز به کار دستگاه گوارش کمک می‌کند و مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. این بدان معنا نیست که هر چه آب داغتر باشد، بهتر است. آب را حداکثر ۱۲۰ درجه فارنهایت گرم کنید تا از آسیب به سلول‌های مخاطی در دهان و گلو جلوگیری شود.

به کاهش وزن کمک می‌کند

مصرف آب داغ به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی‌شود اما به فرآیند کم کردن وزن کمک می‌کند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند روز خود را با آب داغ و لیمو آغاز کنید تا متابولیسم فعال شود. این به بدن کمک می‌کند کالری بیشتری در طول روز بسوزاند. نوشیدن آب داغ روده‌ها را تمیز می‌کند و از نفخ جلوگیری می‌کند بنابراین از آب اضافی که ممکن است در بدن شما باشد، خلاص می‌شوید.

تمیزکننده سینوس‌هاست

نوشیدن آب داغ و مشکل سینوسها

افرادی که دچار گرفتگی بینی هستند همیشه به دنبال درمان‌های خانگی می‌گردند، ما توصیه می‌کنیم این بار آب داغ را امتحان کنند. آب داغ به تسکین برخی علائم عفونت تنفسی کمک می‌کند. نوشیدن آب داغ احتقان بینی را سریع‌‍تر از آب سرد برطرف می‌کند زیرا دمای بالای آب سرعت حرکت مایع مخاطی را افزایش می‌دهد. دمای مایعاتی که می‌نوشیم در نحوه مقابله با علائم عفونت تنفسی فوقانی تفاوت ایجاد می‌کند.

با دندان‌ها مهربان است

بهتر است برای سلامت دندان‌ها، به جای آب سرد از آب گرم استفاده کنید. آب گرم برای دندان‌ها بهتر است و آسان‌تر جذب می‌شود. برخی مواد پرکننده سفید دندان با آب سرد واکنش نشان می‌دهند و باعث می‌شوند این مواد از دندان بیرون بیایند. از طرفی آبی که می‌نوشید نباید خیلی داغ باشد. دمای بیش از حد می‌تواند برای دندان‌ها مضر باشد. سعی کنید آبی که می‌نوشید در دمای اتاق باشد تا سفیدی دندان‌ها را حفظ کند (خوراکی‌هایی که باعث آسیب رساندن به دندان می‌شوند).

برای گوارش بسیار خوب است

آب گرم اثر وازودیلاتور دارد یعنی رگ‌های خونی را باز می‌کند و به جریان خون به سمت روده کمک می‌کند و از این رو به فرآیند گوارش کمک می‌کند. نوشیدن آب گرم صبح‌ها با شکم خالی سریعا آب را به سیستم گوارش و داخل شکم که به آن نیاز دارد، منتقل می‌کند. علاوه بر این، آب گرم اثر آبرسانی سریع دارد. وقتی آب گرم با غذا استفاده شود، گرمای آن به خرد شدن چربی‌ها کمک می‌کند و هضم آن را آسان‌تر می‌کند.

بدن را از سموم پاک می‌کند

نوشیدن آب داغ و تعریق

نوشیدن یک لیوان آب داغ، دمای مرکزی بدن را بالا می‌برد و فرآیند تعریق را تحریک می‌کند که یکی از راه‌هایی است که بدن توسط آن سموم را دفع می‌کند. اگر آب داغ را همراه با لیمو استفاده کنید، آب داغ به ایجاد توازن در غذاهایی اسیدی که روزانه هضم می‌کنیم، کمک می‌کند. اگر لیمو دوست ندارید، چای سبز را امتحان کنید زیرا فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش می‌دهد.

کاهش‌دهنده طبیعی درد است

همانطور که آب سرد موجب انقباض ماهیچه‌ها می‌شود، نوشیدن آب گرم جریان خون را به بافت‌ها افزایش می‌دهد و به ماهیچه‌ها استراحت می‌دهد. این به انواع دردها کمک می‌کند. همچنین نوشیدن آب گرم پیش از رفتن به رختخواب اثر آرام‌کننده دارد و کمک می‌کند سریع‌تر به خواب بروید، همچنین احساس سیری می‌دهد و صبحگاهان بیشتر احساس جوانی خواهید داشت.

گردش خون را بهبود می‌بخشد

همانطور که دوش آب گرم می‌تواند به ارگان‌های گردش خون کمک کند تا خون را بهتر در بدن به جریان درآورند، نوشیدن آب داغ نیز گردش خون را بهبود می‌بخشد. درنتیجه فشار خون سالمتری خواهید داشت و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

درمان یبوست است

یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که روده حرکتی ندارد یا حرکت‌های روده اندک است و اغلب به دلیل کمبود آب در بدن است. اگر صبح‌ها پیش از خوردن صبحانه آب گرم بنوشید، به حرکات روده کمک خواهد کرد و احتمال یبوست را کاهش خواهد داد. دمای بالا حرکات حلقوی روده را تحریک می‌کند و به درمان تنبلی روده و یبوست کمک می‌کند. برای اثر بیشتر سعی کنید آب گرم را در طول روز چند بار بنوشید.

خونگرم‌تر خواهید شد

نوشیدن آب داغ و خونگرمی

همه فواید آب گرم به کنار، آب گرم می‌تواند شما را خونگرم‌تر و مهربان‌تر سازد. بر اساس تحقیق دانشگاه کلرادو، کسانی که یک فنجان آب داغ (به جای آب سرد) نوشیده بودند، با دیگران مهربان‌تر بوده‌اند و خصوصیت مراقبتی داشته‌اند. همچنین کسانی که پد درمانی داغ (به جای سرد) استفاده کرده بودند، بیشتر برای بقیه هدیه انتخاب می‌کردند تا خودشان. پس سعی کنید روزانه حداقل یک فنجان آب داغ بنوشید.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.