نحوه مشاهده سند آماده چاپ در ویندوز ۱۰

زمانی که دستور پرینت یک سند را می‌­دهید، هیچ آیکونی در پایین سیستم ظاهر نمی­‌شود.

در ویندوز ۷، زمانی که سندی را چاپ می­‌کنید، یک نماد چاپگر کوچک در نوار پایین سیستم ظاهر می‌­شود. از طریق این آیکون می­‌توان به صف چاپگر دسترسی پیدا کرد و حتی سند آماده چاپ را لغو کرد. این قابلیت در ویندوز ۱۰ تغییر کرده است. زمانی که دستور پرینت یک سند را می‌­دهید، هیچ آیکونی در پایین سیستم ظاهر نمی­‌شود. به این ترتیب، به نظر نمی‌­رسد که هیچ راهی برای مشاهده یا لغو کردن سند در حال چاپ وجود داشته باشد.

البته، این قابلیت در ویندوز ۱۰ نیز وجود دارد و از طریق برنامه تنظیمات و کنترل پنل قابل دسترسی است که در ادامه مطلب نحوه کار با آن را شرح خواهیم داد:

نحوه دسترسی به اسناد آماده چاپ از طریق تنظیمات برنامه

ابتدا تنظیمات برنامه (Settings) را باز کنید. در بخش Devices، تب Printers & Scanners را انتخاب کنید. در این صفحه می‌­توانید یک چاپگر جدید را اضافه کنید و لیستی از تمام پرینتر­هایی که به سیستم شما اضافه شده است را مشاهده کنید.

تنظیمات پرینتر و سند آماده چاپ

پرینتر مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که print queue (صف چاپگر) برای هر پرینتر جدا بوده و به دلایلی نگهداری می‌­شود.

روی پرینتری که می­‌خواهید صف را برای آن مشاهده یا پاک کنید کلیک کنید. اکنون، سه گزینه نمایش داده خواهد شد. Open queue، Manage و Remove Device. روی تب Open queue کلیک کنید.

open queue و سند آماده چاپ

در پنجره جدید لیست تمام اسناد آماده چاپ باز می­‌شود.

ارسال سند آماده چاپ

روی سند مورد نظر کلیک راست کرده و برای لغو چاپ سند،  Cancelرا انتخاب کنید.

کنسل کردن چاپ سند آماده چاپ

نحوه دسترسی به اسناد آماده چاپ از طریق کنترل پنل

ابتدا کنترل پنل را باز کنید و مسیر Hardware and Sound > Devices and Printers را طی کنید. در بخش Printers روی پرینتری که می­‌خواهید صف  چاپگر اسناد را مشاهده کنید، کلیک کنید. از منوی زمینه  See what’s printing را انتخاب کنید.

انتخاب پرینتر و سند آماده چاپ

شما همان پنجره print queue را که در برنامه تنظیمات  باز می‌­شود مشاهده خواهید کرد. روی سند کلیک راست کرده و برای لغو چاپ،  Cancel را انتخاب کنید.

کنسل کردن چاپ سند آماده چاپ

نحوه پاک کردن یک سند آماده چاپ از حافظه کش پرینتر

زمانی که یک سند آماده چاپ را از روی دسکتاپ خود لغو می­‌کنید، پرینتر آن را برای چاپ حفظ می‌­کند و به کار خود ادامه می‌­دهد، برای متوقف کردن آن، پرینتر را خاموش کرده و ده دقیقه صبر کنید. پس از روشن کردن، سند مورد نظر پاک می­‌شود.

منبع addictivetips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.