مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید!

در بیشتر شرایط، عجله برای ازدواج هرگز چیز خوبی نیست. شما می خواهید شریک زندگی خود را بشناسید و قبل از ازدواج، خوبی ها و بدی های او را بیاموزید. ممکن است تا زمانی که ازدواج نکرده اید، از همه چیزهای عجیب و غریب یا اختلاف نظرهای شریک زندگی خود مطلع نباشید و این می تواند منجر به مشکلاتی شود. خوشبختانه، مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوج ها کمک کند تا بفهمند می خواهند چگونه زندگی کنند.

مشاوره قبل ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج چه مزایایی دارد؟

مشاوره قبل از ازدواج برای هر زوجی است که می خواهند در ازدواج و روابط خود موفق باشند. از مزایای مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و حضوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به ترویج ارتباطات درست کمک می کند

زوج های زیادی هستند که روابطشان به دلیل ارتباط نادرست با شکست مواجه می شود. هر شخصی می تواند آنچه را که می گویید به اشتباه تفسیر کند و فکر کند قصد بدی دارید. مشاوره  ازدواج به شما می آموزد که چگونه با شریک زندگی خود صحبت کنید و نیازهای خود را بیان کنید.

درگیری‌ها معمولاً اتفاق می‌افتد، اما اگر با یک مشاور پیش از ازدواج صحبت کنید، به شما امکان می‌دهد تا بررسی کنید که چه چیزی باعث این مسائل شده و چه کاری می‌توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید. جلسات مشاوره به زوج ها این فرصت را می دهد تا نحوه برقراری ارتباط بهتر را بیاموزند و همچنین مهارت های حل تعارض را ایجاد کنند که زندگی آنها را آسان تر می کند.

ذهنیت بهتر در مورد ازدواج می سازد

یکی از چیزهایی که بسیاری از افراد قبل از ازدواج دارند ترس از ازدواج است. شاید آن شخص را دوست دارند، اما در ذهنشان این جمله را می شنوند که ازدواج پایان راه است. مشاوره قبل از ازدواج به زوجین اجازه می دهد که دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج در خود ایجاد کرده و قبل از شروع زندگی مشترک نگرش خوبی داشته باشند.

فرصتی برای رسیدگی به مسائل و یادگیری راه حل ها فراهم می کند

مشاوره ازدواج برای کمک به زوج‌ها استفاده می‌شود تا مشکلات ازدواج خود را قبل از بدتر شدن حل کنند، مشکلاتی که می‌تواند منجر به طلاق شود. این به زوج‌ها اجازه می‌دهد تا مشاجرات مختلفی را با یک مشاور حل کنند که ممکن است بر ازدواج آنها تأثیر بگذارد، خواه مسائل مالی باشد، یا حتی اختلاف نظر در مورد آینده، مانند اینکه آیا باید بچه دار شوند یا نه. صحبت کردن در مورد این مسائل قبل از ازدواج در نهایت بهترین وسیله برای ایجاد یک سکوی پرشی خوب برای پیشبرد آن است و می تواند به جلوگیری از وقوع درگیری های واقعا بد کمک کند.

به زوج ها کمک می کند تا برای آینده برنامه ریزی کنند

بسیاری از مشاوران قبل از ازدواج کاری بیش از کمک به زوج ها در مورد مسائل جاری خود انجام می دهند. آنها همچنین به زوجین کمک می کنند تا به طور فعال برای آینده برنامه ریزی کنند. برای مثال، مشاوره قبل از ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کند تا اهدافی را تعیین کنند که امیدوارند از طریق امور مالی به آنها برسند و به زوجین این امکان را می‌دهد تا دریابند که چگونه می‌توانند به هر یک از اهدافی که تعیین کرده‌اند دست یابند.

فواید مشاوره ازدواج

به زوج ها اجازه می دهد چیزهای جدیدی در مورد یکدیگر کشف کنند

در جلسات مشاوره ازدواج، درمانگر سوالات زیادی می پرسد. گوش دادن دقیق در جلسات مشاوره به زوجین این امکان را می دهد که شریک زندگی خود را بهتر درک کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است با یک مشاور صحبت کنید و از طریق شریک زندگی خود، بیشتر در مورد خودتان بدانید.

برای مشاوره ازدواج کجا برم؟

به یاد داشته باشید که مشاوره قبل از ازدواج برای همه زوج ها است. حتی اگر این زوج چند سال همدیگر را بشناسند. وقتی صحبت از ازدواج می شود، هرگز نمی توانید خیلی آماده باشید. در حالی که این یک ماجراجویی است، اما آماده بودن برای رویارویی با ناشناخته ها ضروری است، و با وارد شدن به مشاوره قبل از ازدواج، می توانید پایه ای محکم ایجاد کنید و می توانید یک رابطه پایدار داشته باشید. ازدواج‌های خوب بر پایه‌های محکمی بنا می‌شوند، پس حتماً این مورد را در نظر داشته باشید.

برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج آنلاین می توانید به سایت پرتو زندگی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۵۰۶۲۸۲۱۲ تماس بگیرید. پرتو زندگی در کنار شما برای انتخاب مهم ترین تصمیم زندگی تان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.