روش‌هایی برای افزایش مصرف پروتئین بدون استفاده از گوشت

پروتئین بخش اساسی از رژیم غذایی است به خصوص برای کسانی که فعالیت فیزیکی دارند.

پروتئین بخش اساسی از رژیم غذایی است به خصوص برای کسانی که فعالیت فیزیکی دارند. گرچه همیشه می‌توانید مرغ، ماهی و گوشت مصرف کنید اما می‌توانید روش‌هایی را پیدا کنید که بدون مصرف گوشت، پروتئین مورد نیاز بدن را بدست آورید.

مصرف گوشت کمتر به پایداری بیشتر محیط زیست کمک می‌کند چراکه سبزیجات برای تولید به انرژی کمتری نیاز دارند نسبت به گوشت. از سوی دیگر، رژیم سبزیجاتی که خوب تهیه شده باشد فواید بسیاری برای سلامتی و پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت.

اگر می‌خواهید مصرف گوشت خود را کاهش دهید یا به طور کل گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کنید، در این مطلب  راه حل‌هایی ارائه می‌دهیم که بدون خوردن گوشت، پروتئین لازم برای بدن را بدست آورید.

حبوبات و سبزیجات

برنج و لوبیا هم راحت آماده می‌شوند و هم مقرون به صرفه هستند. وقتی سبزیجات و حبوبات با هم ترکیب شوند، پروتئین کامل را تشکیل می‌دهند. از خوردن آنها خسته نخواهید شد زیرا به روش‌های مختلفی می‌توانید این مواد را ترکیب و استفاده کنید. افزودن ادویه‌هایی مانند زردچوبه و زیره به این غذاها علاوه بر اینکه آنها را مزه‌دار می‌کند، بر ارزش غذایی این غذاها برای سلامتی نیز می‌افزایند.

تنقلات

به عنوان یک پیش غذا یا تنقلات خوشمزه می‌توانید هوموس را در کنار نان پیتا یا سبزیجات مصرف کنید که منبع خوبی از پروتئین است. می‌توانید خوراکی‌های خود را با فلفل قرمز، سبزیجات تازه و دانه کاج مزه‌دار کنید تا پروتئین بیشتری به غذای خود بیفزایید.

اضافه کردن پروتیئن به وعده نهار کار چندان پیچیده‌ای نیست. درست کردن یک ساندویچ کره بادام زمینی و مربا بیش از چند ثانیه وقت نمی‌گیرد کمااینکه خوشمزه و لذیذ هم هست و پروتئین مورد نیاز بدن شما را تا وعده غذایی بعد تامین می‌کند. ساندویچ را یا به همان سبک قدیمی درست کنید یا به جای مربا از میوه‌های تازه استفاده کنید که فیبر و مواد مغذی بیشتری نیز دارد. اگر در خانه هستید می‌توانید با گریل کردن ساندویچ آن را چسبنده‌تر و خوشمزه‌تر کنید.

جایگزین گوشت

برای سوپ، تاس کباب یا هر غذایی می‌توانید به جای گوشت از توفو، تمپه (خوراک اندونزیایی که ترکیبی است از خمیر سویا و قارچ) و سیتان استفاده کنید. اینها موادی با پروتئین بالا هستند که آماده‌سازی آنها نیز بسیار آسان است. همچنین به راحتی با انواع ادویه، سس و … مزه‌دار می‌شوند.

با مصرف سبزیجات و حبوبات و تهیه تنقلات ساده در خانه می‌توانید بدون مصرف زیاد گوشت، پروتئین موردنیاز بدن را بدست آورد.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.