معرفی ۶ فیلم هندی ۲۰۲۱ برای مخاطبان سینمای بالیوود

بالیوود یا همان سینمای هند یکی از قدیمی ترین صنایع فیلمسازی دنیا است. طرفداران خاص خودش را دارد و مخاطبان بسیاری در سراسر دنیا را جذب کرده است. هند به دلیل اشتراکات زیاد فرهنگی با ایران توانسته است بیشترین سهم را در ایران برای سینمایش داشته باشد و ستارگان بالیوود در ایران شناخته شده اند. فیلم های هندی نیز توانسته است بیشترین مخاطب را در میان ایرانی ها جذب کند. از شعله و مهاجر و دیگر فیلم های مطرح هندی بگیر تا امروز که بالیوود مرزهای جدیدی در فیلمسازی گشوده است.

فیلم‌های هندی با ورودشان سرتاسر آسیای جنوبی، خاورمیانه بزرگ، آسیای جنوب شرقی و شوروی سابق را تحت سیطره خویش درآوردند. سینما در هند به عنوان یک رسانه به سرعت محبوبیتی عمومی یافت به شکلی که سالانه بیش از۱۰۰۰فیلم به زبان‌های مختلف هندی در این سینما تولید می‌شود. این سینما در کشورهایی چون انگلستان و ایالات متحده آمریکا، از میان مهاجران، مخاطبانی بین‌المللی با زبان‌های مختلف یافته‌است. آمیتاب باچان پدر سینمای هند است. جایزه داداصاحب پالکی پرطرفدارترین و معتبرترین جایزه سینمای هند است که به افتخار نام او از سال ۱۹۶۹ توسط دولت هند و برای یک عمر فعالیت هنری، اهدا می‌شود.

در قرن بیستم، سینمای هند در کنار هالیوود و سینمای چین به جایگاهی جهانی دست پیدا کرد. در پایان سال ۲۰۱۰ گزارش داده شد که از نظر تولید سالیانه، سینمای هند در رتبه اول قرار دارد و پس از آن سینمای نیجریه (نالیوود)، هالیوود و سینمای چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند. صنعت سینمای هند در سال ۲۰۱۱ درآمدی بیش از ۱٫۸۶ میلیارد دلار داشته‌است که پیش‌بینی شده‌است این رقم تا سال ۲۰۱۶ به ۳ میلیارد دلار برسد. در حقیقت، فناوری پیشرفته راه را برای گذشتن این سینما از هنجارهای معین سینمایی در به دست دادن محصول و تغییر دادن ذائقه مخاطبان، باز کرده‌است؛ فیلم‌هایی بر اساس جلوه‌های ویژه و داستان‌های علمی و ابرقهرمانی مانند Entiran, Ra.one, Eega و Krrish 3، سینمایی پرفروش پدیدآورده است. بر این اساس، سینمای هند بازار بزرگی برای نمایش فیلم‌هایش در بیش از ۹۰ کشور دنیا یافته‌است.

شاید برایتان جالب باشد: آرشیو کامل فیلم هندی در فیلیمو

کارگردانانی چون ساتیاجیت رای، ریتویک گاتاک، مرینال سن، آدور گوپال‌کریشان، بودادب داسگوپتا، جی آرویندان، آپارنا سن، شاجی. ان کارون و گیریش کاساروالی سهم قابل‌توجهی از سینمای موازی با دیگر سینماهای مطرح را به خود اختصاص داده و تحسین جهانی را برانگیخته‌اند. فیلم‌سازان دیگری هم مانند شکهار کاپور، میرا نایر و دیپا ومهتا به موفقیت‌هایی خارج از سینمای هند دست یافته‌اند. دولت هند نیز بازارهای هدفش برای ارسال فیلم را به کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن گسترش داده در حالی که صنف تهیه‌کنندگان فیلم‌های داخلی، مأموریت‌های مشابهی را در سراسر اروپا پی گرفته‌اند؛ در همین راستا سیوانی گانسان و اس. وی زانگا رائو اولین جوایز مهم بین‌المللی خود را برای بهترین بازیگری در جشنواره آفریقا-آسیا در قاهره و جشنواره فیلم اندونزی در جاکارتا برای فیلم‌های ویراپاندیا کاتابومن و نارتانساسالا در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۳ کسب کردند.

فیلیمو به عنوان بزرگترین VOD کشور فیلم های روز سینمای هند را در دسترس علاقمندان گذاشته است. با هم برخی از فیلم های روز بالیوود که در فیلیمو منتشر شده است و با دوبله و زیرنویس اختصاصی پخش می شود را مرور می کنیم.

فیلم آشپزخانه عالی هندی

«آشپزخانه عالی هندی»، فیلمی در ژانر کمدی-خانوادگی و درام به کارگردانی «جئو بیبی» و محصول سال ۲۰۲۱ سینمای کشور است. داستان این فیلم درمورد یک زوج جوان هندی است که به تازگی ازدواج کرده اند و زندگی خوبی دارند. زن خانواده در تلاش است تا همسر مطیعی برای شوهرش باشد و انتظارات خانواده خود و شوهرش را برآورده کند. به این منظور، او سعی می کند خودش را تغییر دهد و حتی دست به تغییر خانواده اش نیز می زند.

فیلم آشپزخانه عالی هندی در فیلیمو

درباره فیلم آشپزخانه عالی هندی

فیلم آشپزخانه عالی هندی به کارگردانی جئو بیبی در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر کمدی و خانوادگی است. در این فیلم نیمیشا ساجایان، سوراج ونجارامودو، آجیتا وی ام، تی سورش بابو و آنوپاما وی پی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ماندلا

«ماندلا»، فیلمی در ژانر کمدی-درام و خانوادگی، به کارگردانی «مدون اشوین» و محصول سال ۲۰۲۱ سینمای هند است. در این فیلم که رتبه ۳۱ را در بین ۵۰ فیلم برتر تامیل از نگاه سایت معتبر آی.ام.دی.بی کسب کرده است، «یوگی بابو»، «شیلا راجکومار» و «سنگیلی مورگن» به هنرنمایی پرداخته اند. داستان این فیلم از این قرار است که سرنوشت یک آرایشگر محلی، زمانی تغییر می کند که مردم در انتخابات دهکده به او رای می دهند …

درباره فیلم ماندلا

فیلم ماندلا به کارگردانی مدون اشوین در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر کمدی و خانوادگی است. در این فیلم یوگی بابو، شیلا راجکومار، سانگیلی موروگن، کانا راوی و جورج ماریان به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سردار کا نوه

«سردار کا نوه»، فیلمی در ژانر کمدی-درام و عاشقانه، به کارگردانی «کاشوی نیر» و محصول سال ۲۰۲۱ سینمای هند است. داستان این فیلم دراماتیک، درباره نوه فداکاری است که برای برآورده کردن آخرین آرزوی مادربزرگ بیمارش، رهسپار سفری پیچیده و کمیک می شود…

فیلم سردار مانوه در فیلیمو

درباره فیلم سردار کا نوه

فیلم سردار کا نوه به کارگردانی کاشوی نایر در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر کمدی و عاشقانه است. در این فیلم نینا گوپتا، ارجون کاپور، Rakul Preet Singh، کانوالجیت سینگ، جان آبراهام و ادیتی رائو حیدری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم روحی

«روحی»، فیلمی هندی در ژانر کمدی-خانوادگی، وحشت و محصول سال ۲۰۲۱ است. داستان این فیلم درباره دو جوان ساده لوح است که استخدام می شوند تا عروسی را بربایند. اما زمانیکه یکی شان عاشق دختر گروگان و دیگری عاشق روحی که جسم دختر را تسخیر کرده می شود، شرایط عجیبی بوجود می آید و…

درباره فیلم روحی

فیلم روحی به کارگردانی هاردیک مهتا در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر کمدی و خانوادگی است. در این فیلم راج کومار رائو، وارون شارما، جاهانوی کاپور، الکس اونیل، ماناو ویج، ساریتا جوشی و گوتام مهرا به هنرمندی پرداخته‌اند.

وب سایت فیلیمو: https://www.filimo.com/

فیلم پاگلات

«پاگلات» فیلمی در ژانر کمدی – درام، به کارگردانی «آمش بیست» و محصول سال ۲۰۲۱ کشور هند است. این فیلم از تولیدات پلتفرم نتفلیکس می باشد. داستان این فیلم حول زندگی زن جوانی می گردد که بلافاصله بعد از ازدواج بیوه می شود. او علاوه بر این که باید با طبعات غم انگیز این فاجعه و وابستگان عجیب و غریبش کنار بیاید، با حقیقت حیرت انگیزی که درباره شوهر فقیدش کشف کرده، دست و پنجه نرم کند.

درباره فیلم پاگلات

فیلم پاگلات به کارگردانی امش بیست در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر کمدی و خانوادگی است. در این فیلم سانیا مالهوترا، سایانی گوپتا، شبا چادها، آشوتوش رانا، چتان شارما و آسیف خان به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم تریبونگا

فیلم تریبونگا به کارگردانی رنوکا شاهانه در سال ۲۰۲۱ توسط کشور هند در ژانر خانوادگی ساخته شده است. تانوی آزمی در آن حضور دارد. زندگی سه زن از اواخر دهه ۱۹۸۰ تا به امروز ادامه دارد و ارزش خانواده را در زندگی روزمره تأکید می کند.

فیلم تریبونگا در فیلیمو

درباره فیلم تریبونگا

فیلم تریبونگا به کارگردانی رنوکا شاهانه در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر خانوادگی و اجتماعی است. در این فیلم کاجول، تانوی عظمی، میتیلا پالکار، کونال روی کاپور، کانوالجیت سینگ و منو گوهیل به هنرمندی پرداخته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.