روستای آهار و زیبایی‌های آن

آهار، روستای چشمه و آبشار و جنگل

روستای آهار از توابع بخش رودبار-قصران است. روستایی که در بین دو تنگه قرار گرفته و از روستاهای آباد و پررونق منطقه به شمار می‌رود.

نام این روستا از واژه “اوهار” گرفته شده که همان ترکیب “گل اوهر” است. “او” به معنای آب و “هر” به معنای آسیاب است و اوهر یعنی روستایی که دارای آب فراوان برای احداث آسیاب است.

در غرب دره آهار، باغستان شکرآب قرار دارد که دارای چندین چشمه آب و آبشار است. روستای شکرآب تقریبا ۱۳ کیلومتر با فشم فاصله دارد. مسیر آهار به شکرآب پر از باغ‌های گیلاس و آلبالو است که مسیر پیاده‌روی را بسیار زیبا و جذاب کرده‌است. در انتهای این مسیر امامزاده‌ای واقع شده که مدفن امامزاده سید زاهد و سید طاهر است و بنای آن مربوط به دوران قاجار است. به فاصله ۱۰ دقیقه از این امامزاده، آبشار شکرآب قرار گرفته‌است.

آبشار شکرآب، مسیر زیبا، درختان سرسبز، رودخانه زلال و راه هموار همگی از جاذبه‌های شکرآب هستند که گردشگران را از نقاط مختلف به سوی خود جذب می‌کنند.

مسیر دسترسی به آهار و آبشار شکرآب: از جاده لشگرک به سمت فشم حرکت می‌کنید. پس از گذشتن از حاجی آباد و اوشان به آهار می‌رسید. مسیر دیگر اندکی سخت و طولانی است. شما می‌توانید از قله توچال به وسیله تله‌کابین یا پیاده به سمت دامنه شمالی توچال بروید و از آنجا راهی آهار شوید. البته باید بدانید از قله توچال تا روستای آهار حدودا ۷ ساعت پیاده‌روی است. از میدان آهار که رد می‌شوید پس از پل آهنی به یک دوراهی برخورد می‌کنید. سمت راست به آبشار ده تنگه و مستقیم به آبشار شکرآب می‌رسد که هر دوی این مسیرها و آبشارها بسیار زیبا و دل انگیز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.