با زیباترین جزایر بریتانیا آشنا شوید

بریتانیا بیش از هزار جزیره کوچک دارد

بریتانیا بیش از هزار جزیره کوچک دارد. بنابراین پیدا کردن بهترین آنها کار سختی است. در سفر به بریتانیا به جزایر آن حتما سر بزنید. در این مطلب به ۱۵ مورد از زیباترین جزایر بریتانیا اشاره می‌کنیم.

جزیره آسمان (Isle of Skye)

Isle of Skye از جزایر بریتانیا

اخیرا در مجله National Geographic به عنوان چهارمین جزیره زیبای دنیا معرفی شده است. این جزیره در نزدیکی ساحل اسکاتلند قرار گرفته است، با چشم‌اندازی باورنکردنی، طبیعت بکر و فضای آرام. مردم عاشق طبیعت بکر، سواحل زیبا و روستاهای کوچک آن هستند. در این جزیره زمان معنایی ندارد و گویی تاریخی ۵۰۰ میلیون ساله زیر پای شما قرار گرفته است.

جزیره انگل‌سی (Anglesey)

Anglesey از جزایر بریتانیا

این جزیره که در شمال غربی ولز قرار گرفته است، مکانی است برای استراحت و لذت بردن از محلی‌های مهمان‌نواز و ساحل و دریای زیبا. این خط ساحلی، ۱۲۵ مایل مناظر شگفت‌انگیز دارد که می‌توانید پیاده یا با کایاک طی کنید. جاذبه‌ها و فعالیت‌های بسیاری در آنجا هست که شما را به خود مشغول می‌کند.

جزیره مقدس (Holy Island)

Holy Island از جزایر بریتانیا

این جزیره در تاریخ مذهبی منطقه نقش مهمی دارد، در واقع اینجا جایی است که اولین بار پیام مسیح به بیشتر مناطق بت‌پرست ابلاغ شد. افراد بر روی تکه سنگ بزرگی که در جزیره قرار دارد می‌ایستند و از آنجا چشم‌انداز جزیره را نگاه می‌کنند و از قلعه  Lindisfarne که دژ کوچکی است که قدمت آن به سال ۱۵۵۰ برمی‌گردد، عکس می‌گیرند.

Isle of Man

Isle of Man از جزایر بریتانیا

این جزیره برای مسابقات سالانه موتورسیکلت، زمین ناهموار و آب و هوای بی‌نظیرش شهرت یافته. این جزیره مستقل بین ایرلند و انگلستان قرار دارد. این جزیره دارای دره کوهستانی پوشیده از جنگل است که تا دریا امتداد دارد، کوه‌های آن پوشیده از برف است و روستا و چشم‌اندازهای زیبایی دارد.

کوه St. Michael’s

کوه St. Michael’s از جزایر بریتانیا

این جزیره کوچک در ۳۶۶ متری ساحل خلیج کوهستانی کورنوال قرار گرفته است. در این جزیره سنگی یک کلیسای قرون وسطایی و یک قلعه قرار گرفته است و جمعیت اندکی دارد. می‌توانید با قایق به جزیره بروید. طبیعت منطقه بسیار زیبا و فتوژنیک است.

جزیره Wight

جزیره Wight از جزایر بریتانیا

زیباترین جزیره بریتانیا و قطعا یکی از پربازدیدترین آنهاست، دارای آب و هوای عالی در فصل تابستان، اقامتگاه‌های متنوع و تفریحات ساحلی است و همه اینها این جزیره را از زمان ویکتوریا تا حالا به جایی محبوب برای تعطیلات تبدیل کرده است. با کشتی می‌توانید به این جزیره برسید و به راحتی در جزیره گشت بزنید. جزیره ۱۵ شهر اصلی دارد که همه آنها جاذبه‌ها و امکانات متنوعی ارائه می‌دهند. در تابستان برای شرکت در جشنواره موسیقی به این جزیره سفر کنید.

Guernsey

Guernsey از جزایر بریتانیا

این جزیره در کانال انگلیسی ساحل نرماندی قرار گرفته است. این جزیره به خاطر مناظر خیره‌کننده، زندگی در جریان و آب و هوای ملایم (به خصوص در تابستان) شهرت دارد. می‌توانید در میان صخره‌ها پیاده‌روی کنید، داخل روستاها بگردید یا در سواحل زیبای جزیره استراحت کنید. این جزیره منحصر به فرد است و در منطقه‌ای کاملا متفاوت از بریتانیا قرار دارد.

جزیره Mull

جزیره Mull از جزایر بریتانیا

دومین جزیره بزرگی است که در Hebrides در ساحل غربی اسکاتلند قرار گرفته است. جزیره‌ای آرام و سنتی که به خاطر چشم‌اندازهای زیبایش، عقاب‌های دم سفید، نهنگ‌ها، کوه‌های باشکوه و سواحل شنی سفید و بکر شهرت یافته است. اما انتظار آفتاب زیاد نداشته باشید. در هر حال اینجا اسکاتلند است.

جرسی (Jersey)

جرسی از جزایر بریتانیا

بزرگترین جزیره کانالی و یکی دیگر از جزایر وابسته به بریتانیا که نزدیک ساحل نرماندی و فرانسه قرار گرفته است. جزیره جرسی به بهشت تابستانی شهرت یافته که تنها یک ساعت از لندن فاصله دارد با آب و هوای ملایم که تعطیلات خوبی را برایتان رقم می‌زند. در ساحل زیبا و شنی این جزیره می‌توانید پیاده‌روی کنید، غواصی کنید و دوچرخه‌سواری کنید.

جزیره هریس

Isle of Harris از جزایر بریتانیا

این جزیره جنوبی‌ترین و کوهستانی‌ترین قسمت منطقه لوئیس و هریس است، بزرگترین جزیره خارج از Hebrides. اغلب از هریس به عنوان زیباترین جزیره بریتانیا یاد می‌شود و یکی از بهترین سواحل شنی بریتانیا را دارد.

جزایر سنت مری (St Mary’s, Scilly)

جزایر سنت مری (St Mary’s, Scilly) از جزایر بریتانیا

جزایر سیلی (مجمع‌الجزایر نزدیک جنوب غربی شبه‌جزیره کورنیش بریتانیا) معمولا بزرگ هستند اما جزیره سنت مری تنها ۳ مایل عرض دارد. این جزیره وسایل ارتباطی خوبی با خشکی دارد، فرودگاه و خدمات کشتیرانی دارد. سواحل شنی و فضای روستایی آن را به منطقه‌ای محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

جزایر ارکنی (Orkney)

جزایر ارکنی (Orkney) از جزایر بریتانیا

این مجموع جزایر حس منحصر به فردی دارد، این جزایر متعلق به اسکاتلند است اما از لحاظ فرهنگی به اسکاندیناوی نزدیکتر است. دورافتاده بودن این جزیره آن را به ضرب‌المثلی برای تنهایی تبدیل کرده و جزیره را جای مناسبی برای کسانی ساخته که می‌خواهند از همه دور و تنها باشند. این جزیره دارای حیات‌وحش متنوع، سایت‌های باستان‌شناسی و پیاده‌راه ساحلی است که تجربه منحصر به فردی را برای شما می‌سازد.

Shetland

scotland از جزایر بریتانیا

Lonely Planet این جزیره را به عنوان یکی از ده سایت گردشگری برتر دنیا معرفی کرده است. این جزیره فرهنگ و حیات وحش متنوعی دارد. خط ساحلی و ساحل شنی بسیار زیبا دارد. نهنگ خالدار، سمور دریایی، ماکارو، فوک  این منطقه را بسیار جذاب کرده است.

Islay

Islay از جزایر بریتانیا

این جزیره به عنوان ملکه Hebrides شناخته می‌شود و به طور سنتی اسکاتلندی است. این جزیره بسیار زیبا دارای مناظر چشم‌نواز، کوه‌ها و ساحل بی‌پایان شنی و زیست فوق‌العاده پرندگان است با هشت کارخانه ذوب ریخته‌گری و یک زمین گلف. بزرگترین مشکل در اسکاتلند باران است، بنابراین باید با این طرز فکر که آنجا ۲۴ ساعت روز بارانی است به آنجا بروید.

جزیره آران (Arran)

جزیره آران (Arran) از جزایر بریتانیا

جزیره آران بزرگترین جزیره در مدخل رودخانه کلاید اسکاتلند است. این جزیره اغلب با نام “اسکاتلند کوچک” شناخته شده است زیرا از هر چیزی از اسکاتلند، نمونه کوچکی را در خود دارد، سواحل شن و ماسه، کوه‌های زیبا، طبیعت پرپیچ و تاب، جنگل و حیات وحش متنوع. آران همچنین به عنوان “بهشت زمین‌شناسی” نیز شناخته شده است زیرا از دوران نوسنگی اول سکونت به طور مداوم وجود داشته است و بسیاری از بقایای ماقبل تاریخ در آن یافت شده است.

منبع globalgrasshopper.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.