معرفی ۱۰ پل معلق دنیا

پل سازی یکی از معمول‌ترین راه‌های ارتباطی در جهان است

پل سازی یکی از معمول‌ترین راه‌های ارتباطی در جهان است. این پل‌ها می‌توانند روی دریاچه، بین دو کوه، در جنگل، در آب و هر جایی که فکر کنید احداث شوند؛ اما گاه پیش می‌آید که مسیرها آن‌چنان صعب‌العبور هستند که یا باید از احداث پل صرف نظر کرد و یا اینکه دست به هنرنمایی زد و با یک معماری جالب و عجیب مشکل را حل نمود. پل‌ها اصولا برای ارتباط دو شهر، کشور، منطقه، یا محیط‌هایی که دسترسی سختی به هم داشته و با ایجاد یک راه جاده‌ای ساده امکان ارتباط ندارند، احداث می‌شوند؛ این پل‌ها در میان خود دارای رده بندی‌هایی چون بلندترین، طولانی‌ترین و … هستند. در اینجا ما به شما زیبا ترین و بلندترین پل های دنیا که به دست بشریت ساخته شده را معرفی میکنیم. ۱۰ پل معلق معروف دنیا:

۱۰- چین، پل بزرگراهی Jiujiang Fuyin

پل بزرگراهی Jiujiang Fuyin چین
پل معلق و پل بزرگراهی Jiujiang Fuyin چین

ساخت این پل کابلی در سال ۲۰۰۹ در کشور چین آغاز شد و تا ۲۰۱۳ تکمیل آن طول کشید! ارتفاع این پل عظیم که بر روی رودخانه Yangtze قرار دارد ۲۴۲.۳ متر بوده و طول آن نیز حدودا ۸۱۸ متر است!

۹- چین، پل بزرگراهی Zhongxian Huyu

پل بزرگراهی Zhongxian Huyu چین
پل معلق و پل بزرگراهی Zhongxian Huyu چین

این پل نیز که توسط کابل‌های عظیم سرپا نگه داشته شده است، بر روی رودخانه Yangtze احداث شده است! کل طول این سازه عظیم ۲۱۷۴ متر است. این پل در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و ارتفاع سازه آن ۲۴۷.۵ متر است.

۸- دانمارک، پل کمربند شرقی

پل کمربند شرقی دانمارک و پل معلق
پل کمربند شرقی دانمارک

این پل که به طور رسمی نام Østbroen را بر روی خود می‌بیند، نوعی پل معلق به شمار می‌آید که از فولاد و بتن ساخته شده است. طول این پل زیبا ۶۷۹۰ متر بوده و ارتفاع آن ۲۵۴ متر است.

۷- چین، پل Jingyue

پل Jingyue چین و پل معلق
پل Jingyue چین

هفتمین پل مرتفع لیست ما بازهم در کشور چین و روی رودخانه Yangtze واقع شده است. این پل با طول ۵۴۱۹ متر و ارتفاع ۲۶۵ متر یک سازه عظیم به شمار می‌آید. این پل در سال ۲۰۱۰ در منطقه Jianli dounti افتتاح شده است.

۶- کره جنوبی، پل Yi Sun Sin

 پل Yi Sun Sin کره جنوبی و پل معلق
پل Yi Sun Sin کره جنوبی

این پل معلق عظیم در سواحل کره جنوبی واقع شده است. ششمین پل مرتفع لیست ما ارتفاعی برابر ۲۷۰ متر داشته و طول آن نیز ۲۲۶۰ متر است. این سازه غول پیکر در تاریخ ۱۲ مه سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است.

۵-ژاپن، پل Akashi Kaikyo

پل Akashi Kaikyo ژاپن و پل معلق
پل Akashi Kaikyo ژاپن

نمی‌شود لیست برترین‌هایی باشد و نام ژاپن در میان آن نباشد! این پل عظیم حدود ۳۹۱۱ متر طول دارد. ساخت این سازه که با نام پل مروارید نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۸۸ آغاز شده و ۱۰ سال بعد یعنی در تاریخ ۵ آوریل ۱۹۹۸ به اتمام رسیده است و ارتفاع این پل ۲۸۲.۲ متر است.

۴- هنگ کنگ، پل Stone Cutters

پل Stone Cutters هنگ کنگ و پل معلق
پل Stone Cutters هنگ کنگ

رسیدیم به میانه لیست! تاکنون که آسیایی‌ها رکورددار هستند. پنجمین پل عظیم و غول پیکر جهان، یک نمونه کابلی است. این پل با طول ۱۵۹۶ متر و ارتفاع ۲۹۸ متر در نوع خود بسیار جالب است. این پل عظیم با بودجه‌ای معادل ۳۵۶ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرده و در همان سال نیز راه اندازی شد!

۳- چین، پل Sutong

پل Sutong چین و پل معلق
پل Sutong چین

احتمالا باید چین را سلطان پل‌های مرتفع بدانیم! طی مهر و موم‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ ساخت طولانی‌ترین پل کابلی جهان در چین آغاز و به پایان رسید. این پل با طول ۱۰۸۸ متر یکی از بی‌نظیرترین نمونه هاست. ارتفاع دهانه‌های این پل، ۳۰۶ متر است. ساخت این پل در سال ۲۰۰۳ آغاز شده و در سال ۲۰۰۸ به اتمام رسید. هزینه تمام شده ساخت این پل حدود ۱.۷ میلیارد دلار بوده است! این پل نیز بر روی رودخانه Yangtze واقع شده است.

۲- روسیه، پل Russky

پل Russky روسیه و پل معلق
پل Russky روسیه

دومین پل مرتفع دنیا، در کشور روسیه واقع شده است. این پل کابلی که طول ۳۱۰۰ متری دارد، در جولای سال ۲۰۱۲ بازگشایی شده است. برای ساخت این سازه حدود ۱.۱ میلیارد دلار هزینه شده است. هزینه‌ای که منتقدین اقتصاد روسیه را سخت بر آشفته است. ارتفاع این پل ۳۲۰.۹ متر است.

۱ – فرانسه، پل Millau Viaduct

پل Millau Viaduct فرانسه و پل معلق
پل Millau Viaduct فرانسه

رسیدیم به اولین پل مرتفع دنیا که شاید بتوان آن را زیباترین نمونه نیز نامید. این پل و سازه عجیب و غریب با ۲۴۶۰ متر طول و ارتفاع ۳۴۳ متری پایه‌هایش، مرتفع‌ترین پل دنیاست. این پل توسط طراح معروف فرانسوی آقای Michel virlogueux طراحی شده است و از سال ۲۰۰۱ ساخت آن آغاز گردیده است. نهایتا این پروژه عظیم در دسامبر سال ۲۰۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

هزینه تمام شده این غول عظیم حدودا ۳۹۴ میلیون یورو بوده است!

منبع itresan.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.