مغز انسان عضوی شگفت‌انگیز است

می‌­توانید به طور آهسته از مغز خود استفاده کنید

مغز انسان یک عضو شگفت‌انگیز است. در مورد عملکرد مغز اطلاعات زیادی وجود دارد، که امروز به آن می­‌پردازیم.

چند مورد از وظایف شگفت‌انگیز مغز

آیا متوجه شده‌­اید که اغلب برای خلق ایده‌­های جدید، روزها فکر و تمرکز می­‌کنید و در نهایت به یک استراحت و دوش حمام نیاز خواهید داشت به این دلیل که فرآیند تفکر و مغز در اوج خود کار نمی‌­کند؟ زمانی که مغز شما به درستی کار کند، هیچ خللی در ارتباط مفاهیم و ایده­‌ها ایجاد نخواهد کرد، اما زمانی که خسته هستید و قدرت فکر کردن ندارید با دوش گرفتن ذهن شما راهی برای حل مشکلات پیدا خواهد کرد. چرا که در این مواقع ذهن استراحت می­‌کند و از فضای استرس‌آور مشکلات دور می­‌شود.

مغز انسان و استراحت

عملکرد مغز می­‌تواند میزان استرس زندگی شما را تغییر دهد. در واقع استرس می‌­تواند اندازه مغز را تغییر دهد. بنابراین، کاهش میزان استرس برای بهبود عملکرد مغز روزانه مفید است.

مغز انسان به صورت چند وظیفه‌­ای طراحی نشده است. متأسفانه مغز در یک زمان توانایی انجام یک کار را دارد. اگر از مغز بخواهیم دو کار را به طور همزمان به عهده بگیرد، مطمئناً هیچ کدام از وظایف را به خوبی انجام نخواهد داد، پس بهتر است یکی از وظایف را کنار گذاشته و آن یکی را با دقت بهتری انجام دهید.

مغز انسان و چند وظیفه ای بودن

خواب کوتاه در طول روز به بهبود حافظه کمک می­‌کند. زمانی که مطلب جدیدی را می‌­آموزید، در هیپوکامپ ثبت خواهد شد. تحقیقات نشان می‌­دهد که وقتی موضوعی برای اولین بار وارد مغز می­‌شود، (به خصوص در هیپوکامپ) هنوز شکننده است و به راحتی فراموش می‌­شود، به خصوص اگر از مغز خواسته شود تا در همان لحظه چیزهای بیشتری به خاطر بسپارد. چرت زدن، موضوعات را به سمت نئوکورتکس‌­ها هدایت می­‌کند. جایی که ذخیره دائمی­‌تر صورت می‌­گیرد و به این ترتیب از جایگزین شدن آنها جلوگیری می­‌شود.

با وجود داشتن پنج حس که هر کدام روی مغز ما تاثیر می­‌گذارند، تأثیر بینایی دوچندان است. تصور کنید امروز صدایی را می­‌شنوید، فردا می‌­توانید تنها ۱۰٪ آنچه را که شنیده­‌اید، به خاطر بیاورید. با این حال، یک تصویر به آن صدا اضافه کنید و حافظه به ۶۵٪ افزایش می‌­یابد. برای افزایش حافظه، تصاویر بهتر از کلمات تأثیر می­‌گذارند، زیرا مغز انسان نیاز به زمان بیشتری برای پردازش هر حرف و سپس هر کلمه دارد.

دیدن تصاویر و مغز انسان

ویژگی برونگرا و درونگرا با شخصیت انسان در ارتباط است. انسان­‌های درونگرا آرام و خجالتی هستند، در حالی انسان‌های برونگرا پر انرژی و شاد می‌­باشند. انسا‌‌ن‌­های درونگرا انرژی لازم را از درون بدست می­‌آورند، اما انسان‌های برونگرا این انرژی را از بیرون دریافت می‌کنند. بنابرین شخصیت و ویژگی‌­های انسان نیز به نحوه عملکرد مغز اشاره می­‌کند.

درونگرا بودن و مغز انسان

مدیتیشن یک راه عالی برای عملکرد مغز است و به آرام شدن مغز و خلق و خوی کمک بسیاری خواهد کرد. با یک تمرین کوتاه تنها بیست دقیقه، می­‌توانید سطوح تحریک و اضطراب در مغز خود را کاهش دهید. مدیتیشن همچنین به افزایش سطح محبت، بهبود مهارت­‌های حافظه شما کمک می‌­کند.

ورزش نه تنها برای جسم بلکه برای مغز شما نیز مفید است. هنگام ورزش و تمرین اندورفین‌هایی آزاد می­‌شوند. اندروفین آزاد شده سعی در کاهش احساس ناراحتی ورزش دارد، احساس درد را بلوکه می­‌کند و حتی با احساس شادی نیز ارتباط دارد. همچنین، اندروفین آزاد شده، مواد شیمیایی برای مبارزه با استرس است.

مغز انسان و مدیتیشن

می‌­توانید به طور آهسته از مغز خود استفاده کنید. با کارهای معمولی روزانه زمان بیشتری را از دست می‌­دهید، با وجود اینکه هیچ چیز جدیدی را یاد نگرفته‌­اید، چرا که چیز جدیدی برای پردازش وجود ندارد. یک کلاس هنری و آموزشی ثبت نام کنید. یادگیری چیزهای جدید زمان را تسریع می‌­دهد به این دلیل که مغز شما نیاز به زمان دارد تا آموخته‌­های جدید را در ذهن خود ثبت کند، سپس آن را برای ذخیره‌سازی طولانی مدت پردازش ­کند. همانطور که می‌­بینید از کل مغز استفاده می­‌شود و برای پردازش نیاز به زمان دارد، به همین خاطر مدت زمان بیشتری را احساس خواهید کرد.

منبع viralnovelty.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.