چرا امروزه باید بیش از گذشته از هکرها ترسید؟

هکرها ابزار و راه های بیشتری نسبت به گذشته دارند

هکرها ابزار و راه های بیشتری نسبت به گذشته دارند،  از این رو  همه باید تلاش کنیم  هویت آنلاین خود را حفظ  کنیم. در سال های اخیر هکرها پیشرفت کرده اند و از راه های پیش بینی نشده ای وارد می شوند.

اگر یک نیروگاه با منابع نامحدود مانند HBO آسیب پذیر به هک باشد، شاید کسی چندان حساس نشود اما صاحبان کسب و کارهای کوچک فکر می کند که چیزی برای هکرها ندارند و هدف هکرها قرار نمی گیرند. این طرز تفکر اشتباه، سیستم های کوچک را آسیب پذیر می کند. وقتی هکر به هک سایبر می آید چیزی به عنوان  کوچک بودن برای هک شدن وجود ندارد. اگر هر نوع معاملات  و سوابق مالی در سیستم کوچک شما ذخیره شده باشد، همین دلیل برای یک هکر کافی است که سیستم شما را هدف قرار دهد.

امروزه هک کردن راحت تر شده است، هکرها ابزار و راه های بیشتری از قبل دارند، به همین خاطر باید هویت مجازی خود را از هک شدن حفظ کنیم و حواسمان باشد.

تکنولوژی  برای هک شدن تغییر کرده است

در گذشته ما فقط  در مورد حافظت از اطلاعات شخصی مانند رمزهای عبور، پرونده ها، تاریخچه خرید و مکالمات در لپ تاپ خود نگران بودیم. در حال حاضر اکثر افراد در طول روز به چندین دستگاه وابسته هستند و از طریق پلتفرم های دیجیتالی مختلفی با هم در ارتباط هستند. برای مثال چند وقت یکبار به وای فای کافه یا فرودگاه وصل می شوید تا کارهای اینترنتی خود را انجام دهید؟

به راحتی  با ورود به اینترنت هایی که دسترسی عمومی دارند، به مجرمان سایبری اجازه  می دهید به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، اگر صورت های بانکی و معاملات  خود را در اینترنت عمومی  بررسی یا تایید کنید، به کاربران اینترنت که در محدوده دستگاه شما قرار دارند اجازه می دهید به اطلاعات رمزگذاری شده شما دسترسی پیدا کنند.

هنگامی که از وای فای عمومی استفاده می کنید هکرها به راحتی می توانند از اطلاعات ارسالی شما استفاده کنند و اطلاعات را به نفع خود تغییر دهند.

هر چه اینترنت بیشتر وارد زندگی ما می شود، هکرها نیز موقعیت بیشتری برای دستیابی به اطلاعات ما پیدا می کنند. به زودی دستگاه هایی که بی اهمیت تلقی می شوند مانند یخچال به گوشی های هوشمند وصل خواهند شد و قادر خواهند بود مثلا وقتی شیر در حال تمام شدن است، به سرویس های خدماتی بیرون از خانه اطلاع دهند که شیر بیاورند. به همین ترتیب ارتباط اینگونه دستگاه ها به اینترنت به فضای اداری نیز سرایت می کند و این به معنای این است که اطلاعات حساس مشتریان در معرض هکرها قرار خواهد گرفت.

چگونه از خودتان محافظت کنید؟

Cyber-Hacking به عنوان طرف دیگری از تکنولوژی مانند  شمشیر دو طرفه عمل می کند؛ همانطورکه ما راه هایی برای پیشرفت پیدا می کنیم هکرها به ناچار ابزارهای جدیدی برای دسترسی به اطلاعات ما پیدا می کنند. هر چه تکنولوژی پیشرفت می کند هکرها نیز پیشرفته تر می شوند.

در دنیای امروز راه مشخصی وجود ندارد اما با توجه به انعطاف پذیری پیشرفت های تکنولوژی و همچنین روند  دنیای هک سایبر، همه ما فرصت داریم از اطلاعات آنلاین خودمان محفاظت کنیم. مدیران شرکت ها موظفند راه های آموزشی برای مبارزه با هک سایبر اجرا کنند.

برای جلوگیری از هک شدن روش هایی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم.

 در آموزش سایبر سرمایه گذاری کنید

دستگاه های دیجیتال هر روز آسیب پذیرتر می شوند و انتظار نمی رود که کارمندان  راه های جلوگیری از هک شدن را بدانند. مدیرهای شرکت باید برنامه هایی را اجرا کنند که کارمندان، آموزش سایبر ببینند و بتوانند اطلاعات خود را از طریق رمز عبور امنیتی حفظ کنند.

بیش از حد احتیاط کنید

امروزه بسیاری از شرکت ها در جستجوی ساختن راه های  ارتباطی دیجیتال با کاربران در قالب برنامه ها یا اپلیکیشن ها هستند.

اپلیکیشن های موبایل هر شرکت باید مشمول همان بررسی های دقیق امنیتی شوند که در مورد وب سایت های اصلی شرکت انجام می شود (راهنمای گام به گام ساخت برنامه موبایل). بازارهای ارائه دهنده برنامه ها مانند فروشگاه iOS اپل و فروشگاه Google Play قبل از ارائه برنامه ها به بازار آنها را تایید اعتبار می کنند ولی به این معنی نیست که هکرها می توانند نابود شوند.

هکرها از سیستم های بد افزار موبایل استفاده می کنند و بهترین راه برای مقابله با تهدید ها این است که برای شناسایی کد مخرب تاکتیک های اسکن اسکریپت را اجرا کنید.

علاوه بر این، اگر برنامه ای برای کارمندان یا کاربران ایجاد کرده اید، برنامه هایی را ارسال کنید که آنها را تشویق می کند سیستم عامل های خود را تا آنجا که ممکن است به روز کند تا بدین صورت هر گونه خطا و آسیبی به تعویق افتد.

هیچ شرکتی نباید تصور کند فقط متخصصان آی تی می توانند خطر را درک کنند چون هکر یک نفر است که می تواند به سیستم آسیب برساند پس سازمان برای حفظ امنیت باید همه چیز را در نظر بگیرد.

منبع entrepreneur.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.