افراد موفق با شروع شغل جدید چه کارهایی انجام می‌دهند؟

لبخند بزنید، مثبت باشید و بیاموزید

ماه اول شروع کار در شغل جدید می‌تواند خسته‌کننده به نظر برسد. همان که وارد شغل جدید شوید و روزها و هفته‌های ابتدایی آن را سپری کنید، جایگاه و موقعیت شغلی برایتان روشن‌تر خواهد شد. اما همکاران شما منتظرند تا شما آنها را تحت‌تاثیر قرار دهید. در زیر به شما خواهیم گفت افراد موفق در سی روز نخست شغل جدید خود چه کارهایی انجام می‌دهند.

خود را به دیگران معرفی کنید

در روز نخست ابتدا خود را به هم تیمی‌ها و دیگر همکاران معرفی کنید. مهم است که قدم اول را درست بردارید زیرا همین گام‌های کوچک است که بر کار شما تاثیر می‌گذارد. هر چه یخ بین خود و دیگران را زودتر بشکنید، سریعتر نتایج آن را خواهید دید.

حرف‌های مثبت بزنید

هیچکس آدم منفی را دوست ندارد. رفتارهایی که در ۳۰ روز اول انجام می‌دهید، شناخت اولیه در هم تیمی‌های شما شکل می‌دهد و وقتی این شناخت ایجاد شد به سختی می‌توان آن را تغییر داد.

همه ما می‌دانیم شناخت اولیه بسیار مهم است. وقتی با افراد جدید مواجه می‌شوید لبخند بزنید و با آنها دست بدهید. خود را معرفی کنید و نشان دهید چقدر از بودن در آنجا و در کنار آنها خوشحال هستید. این رفتار در خاطر همکاران شما خواهد ماند.

توضیحات روشن و مشخصی از وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه خود دریافت کنید

لازم است از مدیر خود وقت بگیرید و تصویر جامع و روشنی در خصوص اولویت‌های کاری از او دریافت کنید. برای آنکه بفهمید دقیقا چه انتظاراتی از شما دارند، سوالات زیر را بپرسید:

  • در حال حاضر تیم روی چه چیزی کار می‌کند؟
  • بزرگترین موانع چه هستند؟
  • برای اینکه امروز مفید باشم، چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

سوالات هوشمندانه بپرسید

سعی کنید کنجکاوی و شوق خود به یاد گرفتن را نشان دهید. با این حال مواظب باشید در روز اول زیاد سوال نپرسید. شما به اندازه کافی زمان برای اشراف به کارتان دارید.

ببینید چطور می‌توانید کار مدیر را سبک‌تر کنید

اگر نمی‌دانید چگونه، سوال بپرسید. کمک کنید مدیرتان نزد مدیر خودش خوب به نظر برسد. در واقع با این کار جایگاه خود را بالاتر می‌برید.

به خواب خود اهمیت دهید

افراد موفق می‌دانند اگر خوب نخوابند، نه تنها به عملکرد کاری خود آسیب می‌زنند بلکه ناخواسته عدم علاقه خود به کار را نشان می‌دهند. علاوه براین حتما از اثرات کم‌خوابی بر همه چیز از حافظه گرفته تا فشار خون اطلاع دارید.

با همکاران و هم تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید

مهم است که نشان دهید می‌خواهید با هم تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید. با آنها در شبکه‌های اجتماعی در تماس باشید و همراه آنها غذا بخورید (با همکاران خود چگونه ارتباط برقرار کنیم؟).

فرایند کار را در طول روز دنبال کنید

هر روز ۳۰ دقیقه زمان برای فکر کردن اختصاص دهید. صبح‌ها ۱۵ دقیقه به فکر کردن درباره اهداف و وظایف خود اختصاص دهید و ۱۵ دقیقه انتهای روز به این فکر کنید چه کارهایی انجام داده‌اید  چه کارهایی را انجام نداده‌اید.

موارد ناامیدکننده که تیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یادداشت کنید

همین که با محیط کاری خود آشنا شوید، مواردی که به گروهتان آسیب می‌زند یا آنها را مایوس می‌کند یادداشت کنید. عوامل ناامیدکننده می‌تواند شامل فرایند بوروکراسی، یک رویه خاص یا یک فرد باشد. قبل از آنکه هر راه حلی پیشنهاد دهید ببینید چرا این عوامل ایجاد مشکل کرده‌اند؟

هیچکس از شما انتظار ندارد مشکلات را حل کنید، اما هر چه مشکلات تیم را بهتر بفهمید، می‌توانید عضو بهتری از گروه شوید.

یک مربی پیدا کنید

افراد موفق می‌توانند برای خود یک مربی پیدا کنند که آنها را در مشکلات و سختی‌های ماه اول کاری راهنمایی کند. سعی کنید از راهنمایی‌های او استفاده کنید اما از او امتیاز نگیرید. می‌توانید فرد مناسبی را انتخاب کنید تا به شما توصیه‌های مناسب بدهد و از شما حمایت کند تا بتوانید نقش پررنگ‌تری در شرکت از آن خود کنید. لزوما مربی یک نفر نیست بلکه می‌توانید از چند نفر کمک بگیرید. چنین افرادی را در محل کار خود پیدا کنید و ببینید چگونه می‌توانید از او بیاموزید.

منبع time.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.