در یک ماه چقدر می‌توان وزن کم کرد؟

با رژیم و ورزش درست می‌توانید در ماه 3 تا 5 کیلوگرم وزن کم کنید

رژیم‌های کاهش وزن سریع ممکن است کمک کنند چند کیلو وزن کم کنید اما اینگونه رژیم‌ها ایمن نیستند و مجدد وزنتان برمی‌گردد. در ادامه خواهیم گفت کم کردن چه مقدار وزن در طول چهار هفته ایمن و خوب است و بهترین روش برای کم کردن وزن چیست.

رژیم‌های سریع به شما می‌گویند در عرض چهار هفته ۹ کیلوگرم وزن کم می‌کنید. اما این حقیقت ندارد. کمتر کسی هست که در گوگل به دنبال پاسخ سوال “چقدر در ماه می‌توانم وزن کم کنم؟” نگشته باشد. حال به جای رژیم‌های سریع چه رژیمی می‌توان گرفت که سلامت را تضمین کند؟ در عرض ۳۰ روز چقدر وزن کم خواهید کرد؟

اگر یک برنامه رژیمی مشخص و درست داشته باشید در عرض یک ماه می‌توانید ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن کم کنید. کم کردن ۵۰۰ گرم از چربی بدن معادل است با ۳۵۰۰ کالری. اگر بخواهید هفته‌ای یک کیلوگرم وزن کم کنید، باید روزانه ۱۰۰۰ کالری از دست بدهید. یعنی میزان کمتری کالری مصرف کنید یا از طریق ورزش کردن کالری‌ها را بسوزانید.

اگر می خواهید غذاهای کم کالری درست کنید، می‌توانید از مجله‌های آشپزی یا اپلیکیشن‌هایی که این غذاها را آموزش می‌دهند، استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها به پرخورها کمک می‌کند از زیاده‌روی در خوردن تنقلات و غذا خوردن عصبی بپرهیزند که هر دو اینها موجب مصرف زیاد کالری می‌شود.

ممکن است کم کردن روزانه ۱۰۰۰ کالری به نظر کار سختی برسد اما اگر مصرف نان، شیرینی و کره را کم کنید می‌تواند کم بزرگی به کم شدن کالری‌ها بکند.

اگر می‌خواهید از طریق ورزش کالری‌سوزی کنید ، ۵ تا ۶ روز در هفته ورزش با شدت متوسط انجام دهید. میزان کالری‌سوزی به فاکتورهایی چون جنس، وزن، سرعت انجام ورزش و مدت زمان انجام ورزش بستگی دارد. در زیر مثالی در خصوص کسی که ۶۸ کیلوگرم وزن دارد، ارائه شده:

  • دویدن روی تردمیل به مدت ۲۰ دقیقه و ۶ مایل بر ساعت: ۲۲۹ کالری
  • ورزش چرخشی به مدت ۳۰ دقیقه: ۱۷۹ کالری
  • شنای پروانه ۳۰ دقیقه: ۱۸۹ کالری
  • کیک بوکسینگ ۳۰ دقیقه: ۳۵۷ کالری

همیشه در خاطر داشته باشید، کمتر بخورید و بیشتر حرکت کنید. رژیم‌هایی که ادعا دارند در یک ماه ۹ کیلوگرم وزن کم می‌کنید یا بیشترین فشار را بر روی ورزش می‌گذارند یا وادارتان می‌کنند روزانه کمتر از میزان موردنیاز بدن کالری مصرف کنید. آکادمی آمریکایی تغذیه و رژیم غذایی توصیه کرده است که زنان نباید روزانه کمتر از ۱۲۰۰ کالری و مردان نباید کمتر از ۱۸۰۰ کالری مصرف کنند. در غیر این صورت سلامت فیزیکی و روانی خود را از دست خواهید داد.

منبع shape.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.