نحوه افزودن واترمارک به اسناد ورد

مراحل اضافه کردن واترمارک در سند ورد، فرآیندی ساده است.

Watermark (واترمارک)، علامتی است که به صورت یک متن یا تصویر در پشت محتویات اسناد ظاهر می­‌شود تا از کپی شدن اسناد، محافظت کرده و امنیت آن را افزایش دهد. از واترمارک می‌­توانید برای نشان دادن وضعیت اسناد (محرمانه، پیش نویش و یا غیره) و یا برای اضافه کردن آرم شرکت استفاده کنید.

معمولا علامت واترمارک محدودیت یک سند را تعیین می­‌کند یا به منظور شناسایی شرکت و سازمان استفاده می­‌شود. مراحل اضافه کردن واترمارک در سند ورد، فرآیندی ساده است. در ادامه مطلب روش اضافه کردن واترمارک را خواهید آموخت.

دلایل اضافه کردن واترمارک به اسناد ورد

اضافه کردن یک علامت واترمارک به اسناد می‌­تواند بسیار مفید باشد، برای حفظ سند خود از کپی شدن می‌­توانید از یک علامت مخصوص استفاده کنید. در بعضی موارد، ممکن است به دلایل امنیتی یا قانونی اضافه کردن واترمارک مورد نیاز باشد.

همچنین می‌­توانید سند موردنظر را با علامت تجاری شرکت خود به منظور افزایش دید و آگاهی از نام تجاری، مد نظر قرار دهید. از این طریق می­‌توانید کسب و کار خود را بهتر و سازماندهی شده انجام دهید.

زمانی که یک سند را به صورت آنلاین به اشتراک می­‌گذارید، احتمال اینکه سند شما کپی شود یا اینکه اعتبار آن به خطر افتاده باشد زیاد است. علامت گذاری سند به عنوان Do Not Copy و یا اضافه کردن آرم شرکت می‌­تواند برای حفظ امنیت مؤثر باشد.

نحوه اضافه کردن واترمارک به اسناد ورد

برای اضافه کردن واترمارک متن به یک سند ورد، مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که می‌­توانید علامت واترمارک را به یک سند جدید یا سند فعلی اضافه کنید. در این مطلب علامت واترمارک را به سند فعلی اضافه می­‌کنیم.

  • سند مورد نظر خود را باز کنید و مطمئن شوید که در تب View تنظیمات آن به صورت Print Layout یا Full-Screen Reading تنظیم شده باشد.

تنظیمات افزودن واترمارک به ورد

  • بر روی تب Page Layout کلیک کنید، سپس در بخش Page Background Group بر روی گزینه Watermark کلیک کنید.

انتخاب واترمارک در ورد

  • اکنون صفحات متنی از پیش تعریف شده مانند Confidential، Do Not Copy، Draft, and Urgent در سبک­‌های مختلف باز خواهد شد که می‌­توانید از آنها برای فیلترگذاری اسنادتان استفاده کنید. در قسمت پایین به موارد بیشتری دسترسی خواهید داشت.

انتخاب واترمارک و صفحات

  • روی واترمارک مورد نظر خود کلیک کنید تا آن را به سند ورد اعمال کند. اکنون واترمارک انتخاب شده در سند ظاهر می‌­شود.

نحوه اضافه کردن واترمارک سفارشی در اسناد ورد

ممکن است بخواهید یک تصویر یا آرم شرکت را به عنوان واترمارک علامت گذاری کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک متن منحصر به فرد که توسط ورد ارائه می‌­دهید، ایجاد کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در پایین منوی Watermark بر روی گزینه Custom watermark کلیک کنید.

منوی Custom watermark در انتخاب واترمارک

  • اکنون با پنجره Printed Watermark روبه رو می­‌شوید که گزینه­‌های زیادی برای سفارشی کردن واترمارک وجود دارد.

سفارشی کردن واترمارک

  • به منظور اضافه کردن متن منحصر به فرد به صورت واترمارک، روی گزینه Text Watermark کلیک کنید و مطابق شکل بالا در فیلد  Textمتن مورد نظرتان را وارد کنید. همچنین می‌­توانید رنگ، اندازه و فونت واترمارک مورد نظرتان را تغییر دهید. گزینه semitransparent به صورت پیش‌فرض تیک‌دار می­‌باشد، که می‌­توانید آن را بررسی کنید و با برداشتن تیک، متن وارد شده به صورت واترمارک را به صورت عادی و پررنگ نمایش دهید.
  • اگر می­‌خواهید آرم شرکت خود را به صورت واترمارک علامت‌گذاری کنید، بر روی گزینه Watermark Image کلیک کنید، در ادامه روی Select Picture کلیک کنید تا سیستم شما را به گالری هدایت کند.

انتخاب فلدر و واترمارک

  • تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس بر روی گزینه Insert ضربه بزنید. اکنون به صفحه Printed Watermark هدایت خواهید شد. در آخر، بر روی گزینه Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. اکنون می­‌توانید واترمارک سفارشی را در سند خود مشاهده کنید.

اضافه کردن یک واترمارک به اسناد ورد نه تنها اجازه کنترل محتوا را می­‌دهد، بلکه شما را در بالاترین سطح حرفه‌ای نشان می‌‍­دهد.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.