نحوه انتقال برنامه‌های گوشی اندروید به یک گوشی جدید

همه اطلاعات گوشی قدیمی را به گوشی جدید منتقل کنید

ممکن است بنا به دلایلی گوشی قدیمی خود را کنار گذاشته و یک گوشی جدید خریداری کرده باشید و برای انتقال تمامی اطلاعات با مشکل مواجه شده یا اینکه نگران از دست دادن برخی از اطلاعات باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب آموزش دهیم که چگونه می‌­توان برنامه­‌ها را همراه با تمام اطلاعات انتقال داد:

بکاپ گرفتن اندروید قابلیت کاملی نیست

برای انتقال برنامه‌­ها، ابتدا از فعال بودن گزینه Backup & reset مطمئن شوید. برای انجام این کار، مسیر Settings > Backup & reset را طی کنید و سوئیچ گزینه Back up my data را فعال کنید و آن را در اکانت جیمیل مرتبط ذخیره کنید.

از آنجا که در گوشی اندروید، یک ویژگی نادیده گرفته شده به نام Manage my backup وجود دارد که نشان می­‌دهد کدام برنامه از اطلاعات بکاپ تهیه کرده است. به برنامه Google Drive مراجعه کنید، با ضربه زدن روی آیکون تنظیمات در سمت چپ بالای صفحه، به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید.

تنظیمات انتقال اطلاعات به گوشی جدید

در اکثر گوشی­‌های دارای سیستم عامل اندروید ۶.۰ یا بالاتر باید گزینه Manage backup که در قسمت Backup & reset ذکر شده است را مشاهده کنید (اگر این گزینه را ندارید، به مرحله بعدی بروید، به این معنا که گوگل نمی­‌تواند از اطلاعات برنامه شما بکاپ تهیه کند).

بکاپ و انتقال اطلاعات به گوشی جدید

در بخش Manage backup یک لیست از تمام برنامه‌­های پشتیبان‌گیری شده در Google Drive را مشاهده خواهید کرد و مقدار اطلاعاتی که از آنها پشتیبانی می­‌شود.

بنابراین اگر می‌­خواهید از یک گوشی جدید استفاده کنید، می­‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه موارد ذکر شده زمانی که وارد حساب کاربری خود می­‌شوید، بازگردانده شده و گزینه  Restore را در هنگام نصب گوشی جدید انتخاب کنید.

برنامه‌­های فردی

اگر برنامه شما در فهرست Manage backup نیست یا به فهرست اول دسترسی نداشته باشید، باید روش‌­های دیگری را برای تهیه بکاپ از برنامه‌­ها دنبال کنید.

مرورگر کروم، بوکمارک­‌ها، پسوردها و غیره

برای اطمینان از اینکه کروم تمام اطلاعات شما را در دستگاه جدید بازیابی می‌­کند، باید وارد تنظیمات گوشی شوید. برای انجام این کار، فقط به تنظیمات کروم بروید و روی Sign in to Chrome ضربه بزنید. حتی می­‌توانید این کار را روی سیستم انجام دهید.

انتقال اطلاعات به گوشی جدید و مرورگر کروم

سپس، زمانی که مرورگر کروم را بر روی گوشی جدید اندروید خود باز می­‌کنید، مجددا به Settings رفته و تمام بوک مارک‌­ها، پسوردها و سایر اطلاعاتتان را کپی کنید.

واتساپ و سایر برنامه­‌های جانبی

همه برنامه‌­­ها دارای قابلیت پشتیبانی در بخش تنظیمات آن برنامه هستند که به شما اجازه می­‌دهد تا اطلاعات خود را به عنوان یک فایل در کارت SD یا Google Drive خود بازگردانید.

برای مثال، در برنامه واتساپ، مسیر  Settings > Chats > Chat backup را طی کنید و به طور مرتب پیام­‌هایتان را در Google Drive ذخیره کنید.

واتساپ و انتقال اطلاعات به گوشی جدید

با استفاده از این قابلیت می‌­توانید از اطلاعاتتان بکاپ گرفته و همیشه به پیام­‌هایتان دسترسی داشته باشید. این روش زمانی می­‌تواند مفید باشد که فقط چند مورد برنامه در گوگل داشته باشید که می­‌خواهید از آنها بکاپ تهیه کنید.

جمع بندی

با استفاده از ابزار بالا می­‌توانید تمام اطلاعات گوشی اندروید را به راحتی در دستگاه جدید انتقال دهید.

البته، بهترین برنامه برای بکاپ گیری از اطلاعات برنامه اندروید،  Heliumو Titanium است.

هلیوم و انتقال اطلاعات به گوشی جدید

اما مشکل برنامه Helium، قابل اعتماد نبودن آن می‌­باشد و برای استفاده و بازیابی اطلاعات، برنامه Titanium Backup  نیاز به روت بودن دارد.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.