نحوه ایجاد انیمیشن GIF در فتوشاپ

باید ویدیو را به عنوان یک سری از لایه‌­ها وارد کنید.

نرم‌افزار و روش‌­های زیادی برای ایجاد انیمیشن GIF روی کامپیوتر طراحی شده است، اگر به دنبال یک نرم‌افزار رایگان هستید، احتمالا فتوشاپ بهترین گزینه برای این کار باشد.

در ادامه مطلب طرز کار ایجاد انیمیشن GIF از طریق فتوشاپ را نشان خواهیم داد.

تبدیل ویدیو به تصاویر

در صورتی که قصد دارید ویدیو را به GIF تبدیل کنید، باید ویدیو را به عنوان یک سری از لایه‌­ها وارد کنید.

بنابراین، فتوشاپ را باز کنید و مسیر  روی File > Import > Video Frames to Layers را طی کنید. اکنون، ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید.

ایجاد انیمیشن GIF و باز کردن برنامه

در پنجره‌­ای که باز می­‌شود، با انتخاب  Selected Range Onlyمی‌­توانید از نوار لغزنده استفاده کنید و بخشی از ویدئو را برای تبدیل به GIF انتخاب کنید. در صورتی که فایل ویدیویی بزرگ است، محدودیت فریم Limit To Every را ۲ و یا بیشتر بگذارید تا بدون افت کیفیت، حجم فایل نهایی­تان کمتر شود.

ایجاد انیمیشن GIF و پنجره فایل

در ادامه، ویدیو را به لایه تبدیل و آن را تأیید کنید. زمانی که درون‌ریزی فایل به اتمام می­‌رسد، شما فایل تصویری جدیدی را در اختیار خواهید داشت که هر فریم لایه مخصوص به خود را دارد.

ایجاد GIF در فتوشاپ با استفاده از چند تصویر

همه تصاویر را با ترتیب مورد نظر  خود انتخاب کنید (البته امکان مرتب کردن تصاویر در فتوشاپ نیز وجود دارد.)

سپس، فتوشاپ را باز کنید و تصاویری را که می­‌خواهید برای اولین بار در انیمیشن GIF ظاهر شوند را قرار دهید. می‌­توانید تصاویر را در پنجره فتوشاپ درگ کنید و یا مسیر File > Open in Photoshop را طی کنید.

ایجاد انیمیشن GIF و صفحه فتوشاپ

 

با تصویر اول، هم اکنون می­‌توانید بقیه تصاویر خود را به صورت همزمان (یا یک به یک) انتخاب کنید و آنها را بر روی تصویری که در فتوشاپ باز کرده‌­اید، درگ کنید.

ایجاد انیمیشن GIF و درگ کردن تصاویر

همچنین، فعال بودن گزینه تایم‌لاین  را بررسی کنید، در صورت غیر فعال بودن مسیر  Window > Timeline را طی کنید.

ایجاد انیمیشن GIF و تایم لاین

در این تایم‌لاین، تمام فریم‌­هایی که گیف شما را تشکیل می‌­دهند، در لایه مخصوص به خود، قرار دارند.

در حالت پیش‌فرض، انیمیشن به طور مداوم حلقه می­زند. در صورتی که تمایل دارید تعداد حلقه­‌ها کاهش یابد، روی آیکون Forever کلیک کنید.

در صورتی که سرعت انیمیشن بالا می‌­باشد، می­‌توانید تأخیر بین فریم را افزایش دهید. با کلیک کردن بر روی اولین مورد، تمام فریم­‌ها را در تایم‌لاین انتخاب کنید، سپس در حین کلیک بر روی یکی از آنها، Shift را نگه دارید.

ایجاد انیمیشن GIF و انتخاب فریمها

سپس، با تمام فریم‌­های انتخاب شده، بر روی زمان زیر هر یک از آنها برای تغییر delay (تأخیر) تصاویر کلیک کنید. اگر گزینه delay روی Other تنظیم شده باشد، می­‌توانید زمان آن را تغییر دهید. در اینجا بر روی ۰.۱۵ تنظیم شده است.

همچنین می‌­توانید تاخیر تصاویر را بین فریم‌های خاص تغییر دهید.

ذخیره انیمیشن GIF در فتوشاپ

برای ذخیره انیمیشنGIF ، مسیر File > Save for Web را طی کنید.

ایجاد انیمیشن GIF و سیو کردن

در پنجره Save for Web روی Preset کلیک کنید و فرمت را به صورت GIF و رنگ را روی ۲۵۶ در بالاترین کیفیت تنظیم کنید. با تغییر اندازه ابعاد تصویر نیز می­‌توانید حجم فایل را کاهش دهید.

در نهایت، روی Save بزنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.