نحوه تبدیل فرمت تصاویر به PNG

یکی از مزایای PNG پشتیبانی از فرمت 24 بیت در پیکس می‌­باشد

فایل‌های PNG یک ترفند برای ذخیره تصاویر (مانند لوگو) هستند که نیاز به شفافیت و و حجم پایین‌تر دارند. ما قصد داریم با معرفی چند روش نحوه تبدیل فرمت تصاویر به PNG را شرح دهیم.

فایل‌هایی با فرمتPNG

فرمت PNG یا Portable Network Graphics از نوع فرمت­‌های پیکسلی می­‌باشد که در وب برای حفظ شفایفت استفاده می‌­شود. این فرمت برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ به عنوان فرمت جایگزن GIF معرفی شد.

PNG از هر دو رنگ ۸ بیتی و ۲۴ بیتی پشتیبانی می‌­کند، درست مانند GIF و JPG این فرمت نیز کیفیت را کاهش نمی­‌دهد.

نحوه تبدیل فرمت تصویر به PNG

یکی از مزایای PNG پشتیبانی از فرمت ۲۴ بیت در پیکس می‌­باشد که در محیط رنگی RGB و با روش فشرده سازی بدون اینکه اطلاعات حذف شوند، ذخیره می­‌شوند. اگر شما از فرمت JPG استفاده می‌­کنید، توجه داشته باشید که فرمت JPG پس از فشرده‌سازی فایل، ممکن است کیفیت تصویر را کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است از فرمت PNG استفاده کنید، چرا که با هر بار فشرده‌سازی کیفیت اصلی را حفظ می­‌کند.

دو روش اصلی برای تبدیل فرمت تصاویر به  PNG وجود دارد. شما می­‌توانید از یک نرم‌افزار و یا از سایت­‌های تبدیل فرمت فایل‌های موجود در وب استفاده کنید.

تبدیل یک تصویر با ویندوز

نرم‌افزار IrfanView یکی از بهترین برنامه­‌های نمایش تصویر  رایگان در ویندوز است که در ادامه به نحوه استفاده از آن می­‌پردازیم.

تصویر را که می­‌خواهید به فرمت PNG تبدیل کنید، با کلیک کردن روی File > Open باز کنید.

باز کردن فایل PNG

سپس، روی Open کلیک کنید.

دکمه باز کردن و PNG

پس از باز شدن فایل، روی File> Save As کلیک کنید.

ذخیره فایل و PNG

در پنجره بعدی مطمئن شوید که PNG را از فهرست کشویی انتخاب کرده‌­اید و سپس روی Save کلیک کنید.

گزینه سیو و PNG

به طور پیش فرض، میزان فشرده‌سازی بر روی  Best تنظیم شده است، اما اگر می­‌خواهید کنترل بیشتری بر فشرده‌سازی فایل خود داشته باشید، پنجره Options، گزینه Save Options را انتخاب کنید تا بررسی لازم انجام شود. تغییر میزان فشرده‌سازی اندازه فایل را تعیین می‌­کند، هر چه عدد بالاتر باشد، فشرده‌سازی کمتر برای ذخیره تصویر شما استفاده می‌­شود.

پنجره ذخیره و PNG

تبدیل فرمت تصویر از طریق مک

شما می‌­توانید از برنامه پیش‌نمایش (Preview) مک برای تبدیل فرمت فایل تصویری استفاده کنید. این برنامه روشی مناسب برای ویرایش تصاویر است که قادر به برش، تغییر اندازه و تبدیل فایل­‌ها می‌­باشد.

بر روی فایل کلیک راست کرده و سپس With > Preview را انتخاب کنید.

گزینه پیش نمایش و PNG

در پیش‌نمایش، مسیر File > Export را طی کنید.

اکسپورت و PNG

در پنجره­‌ای که ظاهر می­‌شود، مطمئن شوید که PNG را به عنوان فرمت فایل انتخاب کرده‌­اید. اگر می‌­خواهید فایل را تغییر دهید و روی  Saveکلیک کنید.

تغییر فایل PNG

تبدیل فرمت تصویر با روش آنلاین

اگر می­‌خواهید به جای یک برنامه دسکتاپ از سایت آنلاین استفاده کنید، از سایت‌های آنلاین Convertimage.net استفاده کنید، چرا که توسط این سایت می­‌توانید فرمت دلخواه خود را تبدیل کنید و به هیچ نرم‌افزاری احتیاج ندارید، همچنین، حریم شخصی نیز محفوظ می‌­ماند. فایل‌های منتشر شده پس از ۱۵ دقیقه از روی سرور حذف خواهند شد .

برای استفاده از آن ابتدا، فرمت خروجی تصویر را انتخاب کنید.

فرمت خروجی و PNG

سپس، روی Select Your Image کلیک کنید.

انتخاب تصویر و PNG

پس از انتخاب تصویری که قصد تغییر فرمت آن را دارید، روی Open کلیک کنید. توجه داشته باشید که تصاویر دارای حداکثر اندازه ۲۴ مگابایت می­‌باشد.

باز کردن تصویر و PNG

پس از تأیید اطلاعات روی Convert This Image کلیک کنید.

کانورت تصویر و PNG

در صفحه بعد، پس از آپلود و تبدیل تصویر، روی Download The Image کلیک کنید تا فایل PNG در فولدر دانلود مرورگر ذخیره شود.

دانلود تصویر و PNG

خودشه! شما با موفقیت تصاویر خود را به فرمت PNG تبدیل کردید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.