نحوه حذف کردن پسورد فایل­‌های PDF

دو روش حذف پسورد PDF

برخی از فایل‌­های PDF با یک پسورد رمزگذاری می­‌شوند که برای مشاهده و استفاده باید پسورد مربوط به آن را  وارد کرد. البته می‌­توانید پسورد فایل مورد نظر را حذف کرده و در جای امن آن را ذخیره کنید.

با ما همراه باشید تا شما را با دو روش آشنا کنیم: روش اول که با همه سیستم عامل‌­ها سازگاری دارد، برنامه‌­هایی است که در اختیار دارید، روش دوم استفاده از نرم‌افزار Adobe Acrobat است. هر دو روش زمانی مناسب است که پسورد فایل PDF را در اختیار داشته باشید، در غیر اینصورت هیچ راهی برای حذف آن وجود نخواهد داشت.

یک روش آسان: چاپ PDF

با باز کردن فایل PDF و چاپ آن در یک فایل PDF جدید، سیستم یک کپی از فایل ایجاد خواهد کرد که بدون پسورد است.

این ترفند تنها در صورتی کار خواهد کرد که فایل دارای هیچ گونه محدودیت چاپی نباشد. با این حال، بسیاری از فایل‌­ها را می­‌توان با وارد کردن پسورد چاپ کرد.

شما می‌­توانید چندین روش را انجام دهید: اگر از مرورگر کروم در ویندوز، macOS، لینوکس یا سیستم عامل کروم استفاده می­‌کنید، می‌توانید از طریق مرورگر خود آن را انجام دهید. ابتدا، فایل PDF را اجرا کرده و پسورد موردنظر را وارد کنید. در نوار ابزار فایل PDFبر روی گزینه Print کلیک کنید.

چاپ فایل‌­های PDF

در زیر بخش Destination، روی گزینه Change کلیک کنید و گزینه Save as PDF  را انتخاب کنید. سپس، بر روی گزینه Save ضربه بزنید، اکنون از شما خواسته می­‌شود نام و مکان جدیدی برای فایل PDF خود ارائه دهید. فایل PDF جدید دارای محتوای مشابه با فایل اصلی PDF و بدون پسورد است.

ذخیره فایل‌­های PDF

از این روش می­‌توان در هر مرورگر کروم با هر سیستم عامل استفاده کرد، اما می‌­توانید با سایر برنامه­‌ها و PDF Printer نیز همان ترفند را انجام دهید. به عنوان مثال، سیستم عامل ویندوز ۱۰ شامل Printer PDF است، به این معنا که می­‌توانید این کار را در مایکروسافت اج  و یا هر برنامه­‌ای که قادر به اجرای فایل­‌های PDF در ویندوز می­‌باشد، اجرا کنید.

برای مثال، یک فایل PDF محافظت شده در مرورگر مایکروسافت اج را باز کرده و برای مشاهده آن پسورد مربوطه را وارد کنید. روی گزینه Printer در نوار ابزار PDF viewer کلیک کنید.

مشاهده فایل‌­های PDF

چاپگر Microsoft Print to PDF  را انتخاب کنید و روی Print کلیک کنید. از شما خواسته می‌­شود تا نام و مکان جدید فایل PDF خود را انتخاب کنید.

این ترفند را می­‌توان در ویندوز ۱۰ و هر برنامه‌­ای که قادر به اجرای فایل­‌های PDF است، به کار گرفت. تنها لازم است چاپگر Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید.

چاپگر فایل‌­های PDF

این روش در سایر سیستم عامل­‌ها نیز کار می­‌کند. برای مثال، در سیستم عامل مک، می­‌توانید از قابلیت Preview و نرم‌افزارهای PDFخوان استفاده کرد.

ابتدا فایل را در Preview اجرا کرده و پسورد مربوط به آن را وارد کنید. برای باز کردن پنجره Print، مسیر   File> Print  را طی کنید.

پرینت فایل‌­های PDF

در صفحه باز شده روی منوی PDF کلیک کنید و گزینه Save as PDF را انتخاب کنید. نام و مکان فایل PDF جدید خود را وارد کنید. فایل PDF جدید محتوای مشابه با فایل اصلی، بدون پسورد را ارائه می­‌دهد.

سیو کردن فایل‌­های PDF

روش رسمی: از نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro استفاده کنید

همچنین می­‌توانید این کار را به صورت رسمی با نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro انجام دهید، که اکثر کاربران با آن آشنایی دارند.

فایل PDF را در نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro اجرا کرده و برای مشاهده آن پسورد را وارد کنید. در سمت چپ پنجره، روی آیکون قفل ضربه بزنید و گزینه Permission Details را انتخاب کنید. همچنین می­‌توانید در مسیر File > Properties، تب Security را انتخاب کنید.

فایل‌­های PDF در نرم‌افزار adobe acrobat

در بخش Security Method، گزینه No Security را انتخاب و روی  OKکلیک کنید تا پسورد مربوطه حذف شود.

فایل‌­های PDF و no security

برای اعمال تغییرات انجام شده، روی File > Save کلیک کنید.

فایل‌­های PDF و اعمال تغییرات

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.