نحوه رمزگذاری فایل‌های PDF

از فایل PDF محافظت کنید

آیا تاکنون از حفاظت فایل­‌های PDF مطلع بوده‌اید؟ شما می‌­توانید بر فایل­‌های PDF خود رمز عبور گذاشته و از آنها حفاظت کنید. این قابلیت برای فایل­‌های مهم و حساس که می­‌خواهید ایمیل کنید ارزشمند است! در این مقاله قصد داریم طریقه رمزگذاری فایل­های PDF را به شما نشان ­دهیم.

نحوه محافظت از فایل‌­های PDF با Adobe Acrobat Pro DC

Adobe Acrobat Pro DC یک برنامه برای ساخت فایل­‌های PDF است. علاوه بر ساخت، به شما امکان ویرایش فایل­‌های PDFرا نیز خواهد داد. شما می­‌توانید با رمز عبور از فایل­‌های PDF خود در Adobe Acrobat Pro DC  محافظت کنید.

در ادامه نحوه رمز گذاری فایل‌­های PDF را با استفاده از برنامه Adobe Acrobat Pro DC  آموزش می­‌دهیم:

  • فایل PDF  را در برنامه باز کنید، از طریق منوی سمت راست، گزینه Protect را انتخاب کنید.

گزینه protect برای رمزگذاری فایل‌های PDF

  • با انتخاب گزینه Protect یک نوار اختصاصی برای شما ظاهر می­‌شود. گزینه Encrypt را انتخاب کنید، سپس از لیست کشویی گزینه Encrypt With Password را انتخاب کنید.

گزینه Encrypt With Password برای رمزگذاری فایل‌های PDF

  • با فرآیند انجام شده، کادر Password Security – Settings بر روی صفحه ظاهر می‌­شود. در بخش Document Open، گزینه Require a password to open the document را با زدن تیک فعال کنید و رمز عبور را در قسمت ارائه شده تایپ کنید. در این صورت برای باز کردن فایل مورد نظر دانستن رمز عبور الزامیست. همچنین، به کادر سبز رنگ سمت راست توجه داشته باشید، نماد قدرت رمز عبور را به شما نشان می­‌دهد، برای امنیت بیشتر از رمز عبور قوی استفاده کنید. کادر نشان داده شده، مربوط به رمز عبور است و به شما امکان ویرایش و چاپ فایل مورد نظر را می­‌دهد. این قسمت برای کار شما می­‌تواند مفید باشد.

تنظیمات پسورد برای رمزگذاری فایل‌های PDF

  • در قسمت پایین پنل تنظیمات رمز عبور، بخش Permissions را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید رمز عبور را مطابق با ویرایش فایل و تغییر تنظیمات پسورد در نظر بگیرید.

تنظیمات Permissions برای رمزگذاری فایل‌های PDF

  • در نهایت، برای تکمیل فرآیند انجام شده در قسمت پایین بر روی OK  کلیک کنید.

بهترین گزینه‌­های پرداختی جایگزین برای حفاظت از فایل‌های PDF

novaPDF Pro  برنامه‌ای است که به صورت رایگان و پرداخت هزینه موجود است، بسیار سبک و دانلود آن راحت می­‌باشد. novaPDF Pro قابلیت رمزگذاری بر روی فایل‌های PDF را نیز دارد. در پایین نحوه رمزگذاری فایل­‌های PDF را از طریق برنامه novaPDF Pro  شرح می­‌دهیم:

ابتدا فایل PDF را از طریق برنامه novaPDF Pro  با زدن بر روی دکمه Open باز کنید، صفحه‌ای مانند تصویر زیر ظاهر می­‌شود.

 novaPDF Pro و رمزگذاری فایل‌های PDF

سپس، روی Browse کلیک کنید. در کادر ظاهر شده آدرس خود را وارد کنید و روی دکمه Open  ضربه بزنید.

باز کردن novaPDF برای رمزگذاری فایل‌های PDF

اکنون، روی Create کلیک کنید. همانند تصویر پایین کادر پیش فرض پرینتر مرتبط با این برنامه فعال می­‌شود، روی OK کلیک کنید.

 

پنجره Save PDF file نمایش داده می­‌شود، گزینه Protect PDF document را با زدن تیک فعال کنید. اکنون، در سمت راست همین کادر بر روی دکمه Passwords کلیک کنید. با توجه به دو کادر ظاهر شده رمز عبور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در نهایت، روی Finish کلیک کنید و برای تکمیل فرآیند انجام شده روی OK کلیک کنید.

اکنون، برای باز کردن فایل PDF از شما درخواست وارد کردن رمز عبور را می­‌خواهد، اگر رمز عبور وارد شده شناسایی نشود حتما در مراحل انجام شده اشتباهی رخ داده است!

نکته: برنامه novaPDF  در سه نسخه با ویژگی­‌های متعددی وجود دارد با این حال، تنها برنامه حرفه‌ای که قابلیت رمزگذاری فایل‌­های PDF  را دارد نسخه novaPDF Pro  است.

رمزگذاری فایل­‌های PDF به صورت رایگان با وب سایت protect.net

ممکن است به دلایلی استفاده از سرویس‌های پرداختی برای شما مقدور نباشد در این صورت می‌­توانید سرویس رایگان و آنلاین PDFProtect.net را برای رمزگذاری فایل­‌های PDF خود امتحان کنید.

استفاده از این سرویس بسیار آسان است و در انتخاب سیستم عامل محدودیتی وجود ندارد.

  • ابتدا به وب سایت PDFProtect.net مراجعه کنید.
  • در قسمت کادر File to Protect، برای آپلود فایل PDF مورد نظر خود به سایت بر روی یکی از سه گزینه مشخص شده کلیک کنید.

یکی از مزیت­‌های این سایت پشتیبانی فایل­‌های ذخیره شده توسط Dropbox یا Google Drive است. همچنین می­‌توانید با کلیک کردن بر روی گزینه اول (My Computer) فایل PDF را مستقیم از سیستم خود آپلود کنید.

  • پس از انتخاب، آدرس فایل در کادر File to Protect ظاهر می­‌شود. بدون محدودیت رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید. در پایین صفحه روی Protect! کلیک کنید.

­گزینه‌­های پیشرفته‌ای نیز وجود دارد که می­‌توانید  آن را هم بررسی کنید!

برای دسترسی به گزینه‌­های پیشرفته، بر روی گزینه advanced options  کلیک کنید و پسوردهای مختلفی برای باز کردن فایل‌­های PDF انتخاب کنید.

در این قسمت می­‌توانید تنظیمات مختلفی را به کار بگیرید. به خاطر داشته باشید ابتدا رمز عبور انتخابی را بر روی فایل PDF مورد نظر خود امتحان کنید و از درستی آن اطمینان حاصل کنید تا بعدا کاربر با مشکل مواجه نشود.

رمزگذاری فایل‌های PDF با استفاده از گوشی هوشمند

خوشبختانه، ارائه‌دهندگان نرم‌افزارهای مبتنی بر تکنولوژی، برنامه‌­هایی را ایجاد کرده‌اند که به شما امکان رمزگذاری فایل­‌های PDF توسط گوشی هوشمند را می‌­دهد.

یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای انجام این کار، سیستم عامل iOS است.

این برنامه به کاربر اجازه تنظیم رمز عبور را برای فایل PDF م‌ی­دهد. به علاوه، پس از باز شدن فایل، گیرنده می‌تواند به سادگی فایل­‌های خود را سازماندهی کند. به عنوان مالک، شما می‌­توانید رمز عبور فایل PDF خود را حذف کنید و بدون رمز عبور از آن استفاده کنید.

فایل‌­های PDF شما به سادگی از نرم‌افزارهای iTunes  و آیفون، Dropbox، Safari یا هر برنامه دیگر پشتیبانی می‌کند.

در عرض چند ثانیه فایل‌­های خود را با استفاده از ویژگی Open In انتخاب کنید، سپس گزینه  PDF Password را انتخاب کنید.

می‌­توانید فایل‌­های خود را سازماندهی کنید، یک بخش برای فایل­‌های وارد شده و بخش دیگر برای ویرایش فایل‌ها وجود دارد! علاوه بر این، می‌­توانید رمز عبور و سایر جزئیات را نیز تغییر دهید.

جمع بندی

اکنون که اطلاعات کافی در مورد رمز گذاری فایل­‌های PDF دارید، می‌­توانید از این برنامه­‌ها استفاده کنید و در ارسال اطلاعات شخصی از طریق ایمیل احساس امنیت بیشتری داشته باشید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.