نحوه صحیح شستشوی لباس زیر

مراقب سلامت و بهداشت خود باشید

برای شستشوی صحیح لباس زیر باید از مواد شوینده سبک‌تر استفاده کنیم زیرا ممکن است موجب حساسیت پوستی در بعضی افراد شود. بهترین گزینه‌ای که می‌شود انتخاب کرد صابون و پودر صابون است. توجه داشته باشید پس از آن لباس زیر باید به خوبی آبکشی شود تا ذرات مواد شوینده به طور کامل شسته شوند و هیچ گونه اثری از مواد شیمیایی بر روی پارچه باقی نماند…

شستشوی صحیح لباس زیر(شورت)

برای شستشوی صحیح لباس زیر باید از مواد شوینده سبک‌تر استفاده کنیم زیرا ممکن است موجب حساسیت پوستی در بعضی افراد شود. بهترین گزینه‌ای که می‌شود انتخاب کرد صابون و پودر صابون است. توجه داشته باشید پس از آن لباس زیر باید به خوبی آبکشی شود تا ذرات مواد شوینده به طور کامل شسته شوند و هیچ گونه اثری از مواد شیمیایی بر روی پارچه باقی نماند. حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا می‌توان از پودرهای ماشین لباسشویی استفاده کرد؟ در جواب باید گفت بله، ولی لباس زیر باید با حساسیت بیشتری شسته و آبکشی شود زیرا ممکن است مواد شوینده در پارچه باقی بماند و موجب خارش و التهاب پوستی ناحیه تناسلی شود.

عده‌ای عادت دارند پس از شستن لباس زیر آن را اتو و خشک می‌کنند باید گفت اگر شستشوی خوب با مواد مواد شوینده مناسب صورت گرفته باشند دیگر نیازی به اتو کردن نیست و می‌توان لباس زیر خود را در هوای آزاد در معرض آفتاب قرار دهید و به محض خشک شدن از روی بند بردارید تا ذرات گرد و غبار روی آن ننشیند.

شستشوی لباس زیر کودکان

مسئله دیگری که باید به آن اشاره کرد شستشوی لباس زیر کودکان است. لباس زیر کودکان هم باید جداگانه شسته شود و از سایر لباس‌ها جدا شود. شستن لباس‌های کودکان و همچنین لباس زیر آن‌ها به همراه لباس بزرگترها باعث انتقال میکروب می‌شود.

چرا بهتر است لباس زیر(شورت)را با ماشین لباسشویی نشوییم؟

لباس‌های زیر با اندام‌های تحتانی در تماس‌اند و براساس تحقیقات انجام شده روی هر لباس زیر حدود یک‌‌دهم گرم مدفوع وجود دارد که منبع باکتری‌های مدفوعی هستند و می‌توانند محیط مرطوب ماشین لباسشویی را به انواعی از باکتری‌ها بخصوص باکتری ایکولای، سالمونلا و ویروس آلوده کننده و در نوبت‌های بعدی شست‌وشو به سایر البسه انتقال پیدا کنند و افراد را به عفونت‌های مختلف مبتلا سازند.

چگونه سوتین خود را بشوییم؟

مراحل

  1.  قبل از شستن گیره سوتین را ببندید. اغلب سوتین‌ها دارای گیره هستند، که از جلو یا عقب بسته می‌شود. بهتر است که قبل از شستشو آنها را ببندید. اگر سوتین شما از نوع اسپورت و فاقد گیره است.
  2.  سوتین‌ها را به هنگام شستشو در کیسه مخصوص لباس زیر قرار دهید و به این نحو آن‌ها را از لباس‌های دیگر جدا کنید. این کار از گیر کردن لباس زیر به لباس‌های دیگر جلوگیری می‌کند و در عین حال همزمان با لباس‌های دیگر آنها را نیز در ماشین لباسشویی می‌شویید و لباس‌های دیگر آنها را نیز در ماشین لباسشویی می‌شویید.
  3.  سوتین‌ها را در آب سرد یا گرم و در چرخه ملایم ماشین لباسشویی بشویید.
  4.  مثل لباس‌های دیگر دقت کنید که آن‌ها را همراه با سوتین‌های همرنگ دیگر بشویید.
  5.  سوتین را همراه با لباس‌هایی بشویید که پارچه آن‌ها دارای وزن و بافت یکسان با سوتین باشند. لباس‌های جین و حوله‌ها بسیار سنگین‌تر از لباس زیر هستند. تی شرت، سایر لباس‌های زیر، جوراب و پیژامه گزینه‌های بهتری برای شستن همراه با آنها می‌باشد.
  6. اگر اسفنج یا پنبه لایه گودی سوتین‌تان شکل اولیه خود را از دست داده آن را درست کنید.
  7.  در صورت امکان سوتین خود را بخارشویی کنید. برای بخارشویی بهتر سوتین خود را روی رَک یا چوب لباسی کمد قرار دهید تا به آسانی آن را بخارشویی نموده و خشک کنید اگر نگران آن هستید که شاید سوتین شما کشدار شود، آن را روی سطح صاف قرار دهید چرا که ممکن است آویزان کردن آن موجب تغییر شکل یا آسیب دیدن شکل کاسه آن شود.

نکات

  • کیسه مخصوص لباس زیر ندارید؟ می‌توانید از روبالشی بجای آن استفاده نموده و آن را از بالا گره بزنید.
  • به آسانی می‌توان سوتین را با دست شست. برای این کار آنها را در لگن یا سینک پر از آب با پودر کافی شستشو بگذارید. همچنین می‌توانید از مایع مخصوص آن نیز استفاده کنید.
  • سپس آب اضافی را خارج نموده و این کار را توسط حوله خشک و جذب آب به آن انجام دهید و سپس آویزان کنید تا خشک شود.
  • بطور کلی نیازی به اتو کردن سوتین نیست و نباید نیز این کار را انجام دهید.
  • اگر سوتین شما دارای دستورالعمل شستشوی خاصی روی برچسب خود است آن را دنبال کنید.
  • در شستشوی سوتین خود از سفیدکننده استفاده نکنید و اگر احساس کردید بنا به دلایلی باید این کار را انجام دهید از سفید کننده غیرکلردار استفاده کنید چرا که کلر موجب از بین رفتن مادّه‌ای بنام اسپندکس می‌شود که در تولید سوتین از آن استفاده می‌شود.
لباس زیر و شورت و سوتین
در انتخاب لباس زیر خود دقت کنید

لباس زیر تمیز بپوشیم

لباس زیر و لباس خواب از جمله لباس‌هایی است که تمیزی و پاک بودنش فوق العاده اهمیت دارد. چون مستقیماً با بدن ما در تماس است و هرگونه ناپاکی و کثیفی روی سلامتی ما مؤثر است. لباس زیر بهتر است هر روز عوض و شسته شود.

  • هر روز لباس زیرتان را عوض کنید و منتظر حمام رفتن نمانید؛ در غیر این صورت به راحتی دچار انواع قارچ‌های پوستی و خارش و حساسیت خواهید شد.
  • یادتان باشد که بعد از یک بار پوشش باید به مدت ۲۴ ساعت پوشیده نشوند تا خاصیت ارتجاعی بافت خود را از دست ندهند.
  • برای لباس خواب نیز بهتر است ۳ یا ۴ بار بعد پوشیدن شسته شود.

متاسفانه بیشتر مردم نمی‌دانند که شب‌ها چقدر عرق می‌کنند و چقدر بافت مرده از پوست‌شان خارج می‌شود. بنابراین لباس خوابتان را نسبت به ملحفه‌ها در فواصل کوتاه‌تری بشویید. از سوی دیگر بهتر است لباس زیر بانوان و آقایان جدا از هم شسته و خشک شود و در صورت امکان در نور مستقیم آفتاب خشک شود تا میکروب‌های آن بیشتر از بین بروند.

انتخاب سایز مناسب سوتین

اکثر خانم‌ها سوتینی با سایز اشتباه را انتخاب می‌کنند که یا در قسمت پشت بزرگ بوده یا در قسمت جلو (کاپ) کوچک است.

  • ابتدا و قبل از شروع هرچیز بهتر است که با قسمت‌های مختلف یک سوتین آشنا شوید.
  • یک سوتین از ۴ بخش تشکیل شده است.
  • کاپ که سینه در آن قرار می‌گیرد.
  • بندشانه‌ای که معمولا قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد.
  • بند پشتی
  • غزن که وظیفه بستن بند پشتی را دارد. معمولا مادگی غزن در ۳ ردیف دوخته می‌شود تا بتوان طول بند پشتی را تنظیم کرد

نکته‌ای که در سایز بندی سوتین بسیار مهم است و بسیاری از خانم‌ها در هنگام خرید سوتین به آن توجه نمی‌کنند، سایز کاپ سوتین می‌باشد. معمولا خانم‌ها در هنگام خرید سوتین تنها به عدد سایز سینه اشاره می‌کنند و اطلاعی در مورد سایز کاپ سوتین ندارند. به همین دلیل بعضی وقت‌ها شما سوتینی با سایز ۸۰ خریداری می‌کنید که سایز کاپ آن برای شما بزرگ است و پستان شما به طور کامل آن را پر نمی‌کند و گاهی سوتینی با سایز۸۵ .

چگونه لباس مناسب خود را پیدا کنیم؟

نحوه انتخاب لباس زیر

در انتخاب لباس زیر باید به این نکته توجه کنید که لباس زیر را برای چه مکانی می‌خواهید اگر صرفا در منزل می‌خواهید استفاده کنید توصیه می‌کنیم از لباس زیرهایی که دارای مواد ترکیبی مانند پلاستیک و … هستند استفاده ننمایید چون طولانی مدت موجب ناراحتی شما می‌شوند.

اگر به دنبال لباس زیر برای جشن و عروسی هستید باید حساسیت بیشتری به خرج دهید. زیرا اولین چیزی که به آن دقت می‌شود بالاتنه شماست، پس در انتخاب آن بسیار دقت کنید. اگر لباسی را که قصد دارید بپوشید دکلته و یا لباس‌هایی در این سبک می‌باشد بهتر است از لباس زیری با جنس دانتل استفاده نمایید زیرا این جنس باعث می‌شود که بالاتنه شما جالب‌تر و بهتر به نظر برسد.

اگر لباسی که می‌خواهید بپوشید دارای بالا تنه‌ی لختی می‌باشد و شما بالا تنه‌ی کوچکی دارید توصیه می‌کنیم از لباس زیرهایی استفاده نمایید که مخصوص بالاتنه کوچک هستند زیرا در این لباس زیرها لایه‌ها و پوشش‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شود، کمی بالاتنه شما بزرگ‌تر به نطر برسد. زیرا در لباس‌ها که دارای بالا تنه‌ی لختی هستند بیشترین و اولین قسمتی که دیده می‌شود بالاتنه شما می‌باشند.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.