نحوه ضبط مکالمات اسکایپ

نرم‌افزار اسکایپ خود را به روز کنید

در حال حاضر با قابلیت­‌های جدید اسکایپ، امکان ضبط مکالمه برای هر دو تماس صوتی و تصویری وجود دارد.

ضبط مکالمات صوتی و تصویری

می­‌توانید برای ضبط، از ابتدای مکالمه شروع کنید. در نسخه دسکتاپ اسکایپ برای ویندوز یا مک، سمت راست پایین صفحه روی تب “+” ضربه بزنید و Start Recording را انتخاب کنید.

در صورتی که این گزینه را مشاهده نمی­‌کنید، بایستی نرم‌افزار اسکایپ خود را به روز کنید. البته، این قابلیت برای اکثر سیستم عامل‌ها در دسترس است و به زودی برای برنامه اسکایپ در ویندوز ۱۰ نیز به روز خواهد شد.

اسکایپ در ویندوز 10

نحوه اجرای این فرآیند روی گوشی همانند مرحله قبل است. در پایین صفحه، روی تب “+” ضربه بزنید و در ادامه Start Recording را انتخاب کنید.

شروع ضبط مکالمه در اسکایپ

در بالای صفحه یک نوار مشاهده خواهید کرد تا کاربران را از ضبط مکالمات مطلع کند.

برخی از کشورها معتقدند تنها کاربری که در حال ضبط است از موضوع مطلع باشد کافیست و برخی معتقدند که هر دو کاربر باید از ضبط مکالمات مطلع باشند.

کاربر اسکایپ

ضبط مکالمات در سرورهای ابری و اسکایپ ذخیره می­‌شود. پس از اتمام مکالمه، ضبط مکالمه در صفحه چت اسکایپ کاربر ظاهر می­‌شود و امکان مشاهده و اشتراک گذاری آن نیز وجود دارد. بنابراین، ضبط مکالمه به مدت  ۳۰ روز در دسترس بوده و پس از آن سرورهای اسکایپ نیز حذف می­‌شود.

اشتراک گذاری مکالمات اسکایپ

نحوه ذخیره ضبط مکالمات

در حالی که ضبط تنها به مدت ۳۰ روز در دسترس است، می­‌توانید آن را دانلود کنید و تا زمان موعد از آن استفاده کنید. اسکایپ، ضبط‌­ها را به عنوان فایل­‌های MP4 دانلود می‌­کند.

برای ذخیره مکالمات ضبط شده دسکتاپ، در صفحه چت، روی ویدئوی مورد نظر کلیک کرده و در سمت راست روی تصویر کوچک کلیک کنید، سپس Save As را انتخاب کرده و آن را بر روی کامپیوتر خود انتقال دهید.

ذخیره مکالمات اسکایپ

برای ذخیره مکالمات بر روی گوشی (اندروید، آیفون)، در صفحه چت بر روی Save کلیک کنید.

همچنین، می‌­توانید ضبط مکالمات را با سایر کاربران اسکایپ به اشتراک بگذارید. در منوی دسکتاپ و گوشی روی گزینه Forward کلیک کنید.

ارسال مکالمه ذخیره شده اسکایپ

برای ضبط مکالمات بدون مطلع کردن کاربران، به نصب افزونه نیاز است. البته این روش غیرقانونی بوده و ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.