نحوه عکس گرفتن از آتش بازی

در عکس تنها یک لحظه از انفجار و نور ثبت خواهد شد.

همیشه عکاسی از آتش بازی و انفجار نور در آسمان می‌­تواند منحصر به فرد باشد، با این حال، برای تهیه عکس خوب باید مهارت لازم را کسب کرد.

چه چیزی باعث می­‌شود تا عکس‌­های خوبی از آتش بازی تهیه کرد؟

وقتی آتش بازی­‌ها صورت می‌­گیرد، تولید نور و انفجار کوچک و بزرگ یکی پس از دیگری شکل می‌­گیرد، اما در عکس تنها یک لحظه از انفجار و نور ثبت خواهد شد.

لحظه آتش بازی

ترفندهای فنی برای تهیه یک عکس خوب

برای گرفتن عکس از آتش بازی، شما دو ترفند پیش رو دارید: اولین ترفند این است که دوربین را در دست خود نگه دارید و در زمان‌­های مختلف شروع به عکس­برداری کنید، ترفند دوم این است که دوربین خود را بر روی یک سه پایه قرار دهید، تا در یک زمان مشخص شده شروع به عکس برداری کند تا از این طریق عکس­‌های متفاوتی ثبت شود. عکس­برداری از آتش بازی به زمان نوردهی بالایی نیاز دارد، بنابراین سه پایه بهترین همراه شماست.

عکس گرفتن از آتش بازی

ابتدا در محل آتش بازی حاضر شوید، سه پایه خود را تنظیم کنید و بهترین موقعیت و زاویه را دریافت کنید.

استفاده از نوع لنز به صفحه نمایش دوربین شما بستگی خواهد داشت. لنزی با فاصله کانونی بینmm 18 و  mm70 در اکثر موارد کار می‌کند.

دیافراگم کمتر از سرعت شاتر برای عکس‌های آتش بازی اهمیت دارد. شما باید از صفحه نمایش برای عمق میدان استفاده کنید. دیافراگم خود را در محدوده بین f / 8 و f / 16 تنظیم کنید، بسته به نور محیط، اگر آتش بازی خارج از شهر باشد، f / 16 بهتر کار خواهد کرد. اگر در یک محیط بسته و تاریک تر باشد از f / 8 استفاده کنید.

تصویر آتش بازی

زمانی آتش بازی شروع می­‌شود، سه پایه را آماده کرده و  ISO را به ۱۰۰ تنظیم کنید و آنجا را ترک کنید. همچنین، نوردهی را با استفاده از سرعت شاتر تنظیم کنید. فلاش را نیز خاموش کنید، زیرا آتش بازی به اندازه کافی روشن هستند و فلاش نمی‌­تواند به طور مؤثر بر روی آنها غلبه کند.

سرعت شاتر را برای ۱۰ ثانیه یا ۳۰ ثانیه باز کنید تا عکس‌­های آتش بازی به خوبی ثبت شوند.

نور آتش بازی

می‌­توانید آزمایشی با سرعت شاتر حدود ۱۰ ثانیه شروع کنید و برخی از عکس‌ها را بگیرید. اگر عکس‌­ها بیش از حد نورانی شوند، دیافراگم خود را تضمین کرده یا زمان نوردهی خود را تا ۵ ثانیه کاهش دهید. بر اساس نیاز و علاقه خود تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

نکات و ترفندهای دیگر

برای تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم، آمادگی لازم را کسب کنید. به عناصر دیگر تصویر خود توجه کنید. پس زمینه خوب می‌­تواند در بهتر نشان دادن عکس آتش بازی تأثیرگذار باشد. از درست بودن تنظیمات دوربین مطمئن شوید.

برای تهیه یک عکس خوب بهتر است از دوربین با کیفیت بالا و یک سه پایه هوشمند استفاده کرد.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.