با روش‌های لاغر کردن صورت آشنا شوید

نگران چاقی صورت‌تان نباشید

صورت چاق می‌تواند ظاهری بد و نازیبا به شما بدهد. بالا رفتن سن انسان، الکل یا هر عامل دیگری می‌تواند از دلایل چاقی صورت باشد. بنابراین برای لاغر کردن صورت باید به طور کلی وزن کم کنیم. برای کاهش چربی‌های بدن می‌توانید از برخی داروها استفاده کنید. ورزش‌های زیادی نیز برای از بین بردن چاقی صورت وجود دارد. حالا بیایید به این نکات و روش‌های طبیعی موثر برای استخوانی کردن صورت نگاهی بیندازیم. مطلب را تا انتها بخوانید و به یاد بسپارید.

ماساژ صورت

ماساژ صورت

ماساژ صورت راهی آسان و موثر برای کاهش چاقی صورت بوده و صورت را زیبا می‌کند. تجمع زیاد مایعات باعث ورم گردن و صورت می‌شود. می‌توانید از روغن جوانه گندم برای ماساژ صورت استفاده کنید. ماساژ منظم صورت با این روغن به تحریک گردش خون، کاهش احتباس آب و مایع لنفاوی کمک می‌کند. بنابراین، زمانی که به فکر لاغر کردن صورت خود هستید، این نکته آسان را نادیده نگیرید. مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا، مقداری روغن جوانه گندم را روی صورت و گردن خود بزنید. سپس کف دست‌ها را به سمت بالا حرکت دهید، از چانه شروع کنید و به آرامی و با حرکات دورانی رو به بالا ببرید. این کار را پنج بار تکرار کنید.
  • سپس، به آرامی با نوک انگشتان به گوشه لب‌ها بزنید و به تدریج به سمت گوش‌ها بروید. این کار را باید ۱۰ بار تکرار کنید.
  • حالا انگشتان خود را به سمت خط چانه ببرید – به غیر از انگشت شست – و به سمت بالا ببرید. این کار را ۶-۵ بار تکان کنید.

مدل موی مناسب

تغییر مدل مو نیز راهی برای کاهش طبیعی چاقی صورت است. با یک مدل موی بد، صورت شما می‌تواند چاق‌تر به نظر برسد. تغییر مدل مو می‌تواند شکل صورت شما را بهتر کند. برای یافتن مدل موی مناسب که بتواند صورت‌تان را لاغرتر کند باید با متخصص مو مشورت کنید.

آرایش برای صورت های چاق

آرایش مناسب

آرایش برای استتار همه چیز در صورت شما به کار می رود. همچنین می توان از آرایش برای کاهش پهنا استفاده کرد.

  1. از یک رژگونه هماهنگ با رنگ پوست خود استفاده کنید. آن را از بیرون صورت به سمت داخل صورت بزنید. به این شیوه، گونه شما لاغرتر به نظر رسیده و ظاهر بهتری خواهید داشت.
  2. صورت خود را طوری طرح دهید که لاغر دیده شود. طراحی با بزرگ نشان دادن استخوان های گونه و استفاده از سایه و روشن بر قسمت های مختلف صورت، صورت شما را لاغرتر نشان می دهد. طراحی بر صورت های لاغر، آنها را فرو رفته و خسته نشان می دهد. مراقب مقدار طراحی استفاده شده بر صورت باشید. از یک آرایشگر محلی، درس طراحی صورت بخواهید. این فرد قادر به ارائه بهترین پیشنهادها با توجه به ویژگی های شماست. طراحی خوب، مدت زمانی وقت نیاز داشته، بنابراین، تمرین کنید.
  3. ابروی خود را کمانی کنید. ابروهای کمانی (قیطانی) نسبتاً کلفت، صورت را لاغر نشان می دهند. ابروها را می توان با استفاده از رنگی یک درجه تیره تر از رنگ طبیعی ابرو برجسته تر کرد.
  4. با استفاده از کانسیلر، حلقه های سیاه زیر چشم را بپوشانید. حلقه های سیاه، صورت شما را چاق تر نشان می دهد.
  5. از یک رُژ روشن تر استفاده کنید. رژهای تیره تر تصور چاقی ایجاد می کنند. با استفاده از رژهای روشن تر، صورت شما لاغرتر به نظر خواهد رسید.

تمرین چرخشی برای لاغر کردن صورت

به طور کلی این ورزش‌، چربی‌های جمع شده در اطراف گونه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین، با افزایش گردش خون در گونه‌ها، آن‌ها را سرخ کرده و باعث جوان به نظر رسیدن شما می‌شود. پس از چند روز انجام این ورزش، صورت شما سفت و تراشیده می‌شود. کارهای زیر را انجام دهید:

  • انگشت‌های اشاره را زیر گونه‌ها بگذارید به شکلی که به صورت افقی با سوراخ‌های بینی و به صورت عمودی با مردمک چشم‌هایتان هم‌راستا باشند.
  • انگشتان خود را به شکل حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این کار را یک دقیقه انجام دهید.
  • این کار را دو بار در روز انجام دهید.

در آینه نگاه کنید

اگر اخیرا اضافه وزن نداشته‌اید، اما صورت‌تان به نظر پرتر شده، تغییرات دقیق را بررسی کنید؟! تناسبات صورت‌تان را بررسی کنید و ببینید کجاهای صورت‌تان چاق‌تر به نظر می‌رسند. به صورت افراد خانواده‌تان دقت کنید. صورت‌تان با صورت آنها تناسب دارد؟ از احتمال اینکه چاقی صورت‌تان ممکن است زمینه‌ی ژنتیک داشته باشد غافل نشوید. یک دلیل دیگر هم ممکن است وجود داشته باشد؛ بسیاری از صورت‌ها در جوانی پر و گوشتالو هستند، ولی به مرور زمان و با بالاتر رفتن سن لاغرتر خواهند شد.

از کسانی که به صداقت‌شان اطمینان دارید پرس‌و‌جو کنید؛ آیا آنها هم مثل شما حس می‌کنند صورت‌تان گوشتی و درشت است یا به نظرشان متناسب می‌آید؟ پف کردن صورت با چاقی فرق دارد! دقت کنید؛ صورت‌تان چاق شده یا در حال حاضر پف دارد؟ شب پیش شام چه خورده‌اید؟ در اثر تغذیه‌ی شما، غذاهای شور، کم خوابی، مصرف داروها، بیماری‌ها یا وجود یک مسئله‌ی پزشکی غیرمعمول در بدن، ورزش نکردن و بسیاری عوامل دیگر ممکن است صورت‌تان موقتا پف کند. با دکترتان صحبت کنید. او می‌تواند به شما کمک‌ کند تا بدانید صورت‌تان باید دقیقا چقدر چربی و با چه تناسبی داشته باشد! از طرفی اگر مشکلی داشته باشید و صورت‌تان دچار اِدم یا ورم باشد دکتر می‌تواند آن را برای شما رفع کند.

حالت بدن‌تان را بررسی کنید

وقتی در آینه نگاه می‌کنید به پوزیشن خود دقت کنید، معمولا اگر سرتان را به حالت افتاده نگه‌داشته باشید به نظر می‌رسد غبغب دارید و این چاق‌تر نشان‌تان می‌دهد. چربی‌ها در مناطق مختلف صورت‌تان ممکن است با تغییر حالت قرار گرفتن سر باعث ایجاد تغییر در ظاهرتان شود و چاق‌تر نشان‌تان دهد. پس حواس‌تان باشد خطای دید گولتان نزند.

حتی وضعیت ایستادن یا نشستن‌ هم می‌تواند شما را چاق‌تر یا لاغرتر نشان‌ دهد، سعی کنید صاف بایستید و بنشینید، ستون فقرات‌تان را کاملا صاف نگه دارید و قوز نکنید. اگر دقیقا نمی‌دانید چه حالتی برایتان بهترین است از یک فیزیوتراپ کمک بگیرید تا احیانا صدمه‌ای به بدن‌تان وارد نکنید. نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که قوز کردن مانع تنفس عمیق می‌شود و ریه‌ها و شکم از هوایی پر می‌شود که برای بدن و پوست بسیار حیاتی است، پس حتما سعی کنید خودتان را عادت بدهید هنگام ایستادن و نشستن پشت‌تان را صاف نگه‌ دارید.

مدام یاد خودتان بیاندازید که شانه‌هایتان را بالا نگه دارید سینه را بیرون بدهید، سر وچانه را بالا بگیرید و به چشمان افراد نگاه کنید. این امر برای اعتمادبه‌نفس‌تان هم خوب است! معمولا تمرینات مخصوصی برای بهبود وضعیت و استقرار درست بدن وجود دارد. از فیزیوتراپ بخواهید آنها را به شما یاد بدهد یا به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت‌های آموزشی آنها را یاد بگیرید و البته باز هم معجزه‌ای به نام یوگا و ورزش‌های مشابه آن بسیار مؤثر است.

ورزش و تغذیه برای لاغر شدن صورت

سالم‌خوری

اگر می‌خواهید صورت خود را لاغر کنید از خوردن فست فود و هله هوله خودداری کنید. به دنبال رژیم غذایی مناسب و سالم‌تر که چربی، کربوهیدرات، قند و نمک کمتری دارد باشید. میزان زیاد کربوهیدرات و قند باعث احتباس آب در صورت می‌شود. باید سبزیجات و میوه‌های تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید و اثر آن را ببینید. همچنین باید آب کافی بنوشید تا بدن‌تان هیدراته باشد زیرا افزایش وزن به کم‌آبی ربط دارد.

ورزش دمیدن هوا برای لاغر کردن صورت

ورزش دمیدن هوا ، راه خوبی برای کاهش چاقی صورت است. این ورزش، عضلات اطراف گونه‌ها و لب‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این حرکت، ماهیچه‌های صورت را نیز کشیده و باعث سفت شدن آن‌ها می‌شود. انجام منظم این تمرین، راه خوبی برای کاهش چاقی صورت است. آن را چگونه انجام دهیم؟ مراحل آن را در این‌جا آورده‌ایم:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که دهان خود را به گونه‌ای ببندید که لب‌ها به سمت داخل کشیده شوند.
  • سپس هوا را به داخل دهان بکشید و برای ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  • هوا را به سمت گونه چپ برده و ۱۰ ثانیه نگه دارید
  • هوا را به سمت گونه راست برده و ۱۰ ثانیه دیگر نیز نگه دارید. این کار را ۱۰ تا ۲۰ بار تکرار کنید
  • این تمرین را دو بار در روز انجام دهید تا از چاقی صورت خلاص شوید.

آدامس جویدن

اگر به دنبال روش‌هایی برای لاغر کردن صورت هستید، جویدن آدامس روش مناسبی است. جویدن آدامس به کاهش حجم گونه‌های شما و لاغر کردن آن‌ها کمک می‌کند. باید دو بار در روز، حدود ۲۰ دقیقه آدامس بدون قند بجوید. نیم ساعت بعد از ناهار و نیم ساعت بعد از شام آدامس بجوید.

ورزش ماهی برای لاغر شدن صورت

ورزش ماهی برای لاغر کردن صورت

این ورزش به کشیده شدن گونه‌ها و عضلات صورت و زیبا شدن آن‌ها کمک می‌کند. این کارها را انجام دهید:

  • اول، گونه‌ها را به سمت داخل بکشید و لب‌ها را به سمت بیرون جمع کنید. حدود یک دقیقه در این حالت بمانید. به حالت اول برگشته و نفس بکشید. بار دوم، این کار را با ۳۰ ثانیه بیشتر تکرار کنید.
  • هر بار، این کار را ۱۰ بار انجام دهید.
  • برای کسب نتیجه مطلوب، این ورزش را حداقل دو بار در روز انجام دهید.

پرهیز از الکل برای لاغر کردن صورت

آیا می‌دانید مصرف الکل ضرر زیادی برای سلامتی دارد؟ همچنین می‌تواند باعث پف کردن صورت نیز بشود. الکل باعث احتباس آب در صورت می‌شود زیرا بدن را کم‌آب می‌کند. برای لاغر نگه داشتن صورت، از خوردن الکل اجتناب کنید.

خواب بیشتر

داشتن خواب کافی برای رفع چاقی بدن و صورت ضروری است. وقتی می‌خوابید بدن شما پر انرژی می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از چاقی صورت خلاص شوید، باید به اندازه کافی بخوابید. تحقیقات نشان داده است آن‌هایی که کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند بیشتر مستعد اضافه وزن می‌شوند زیرا نخوابیدن روی هورمون‌های اشتها تاثیر گذاشته و باعث کندتر شدن متابولیسم می‌شود.

کاهش وزن

یکی از راه‌های لاغر کردن طبیعی صورت، کاهش وزن است. فقط با تغذیه درست، کاهش وزن خواهید داشت. توصیه می‌کنیم غذاهای چرب، فست فود و خوراکی‌هایی که قند بالا دارند را کمتر مصرف کنید. برای لاغر کردن صورت، باید میوه، سبزیجات و پروتئین بخورید. مسئله دیگری که باید مراقب آن باشید، میزان مصرف نمک است. باید میزان نمک موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهید زیرا نمک زیاد باعث جمع شدن آب در صورت می‌شود. ببینیم چرا نمک زیاد باعث اضافه وزن می شود؟

اگر چاقی صورت‌تان به خاطر این است که کلا اضافه وزن دارید یا جدیدا چاق‌تر شدید خوب پس دور خودتان نچرخید، تنها گزینه‌ی موجود کاهش وزن است. اگر چربی‌های بدن‌تان آب شوند، بالطبع چربی‌های صورت‌تان هم با شما خداحافظی می‌کنند. این مسئله ارتباطی به لاغری موضعی ندارد، باید وزن کل بدن‌تان کم شود و توده‌ی چربی عمومی را از دست بدهید تا صورت‌تان هم استخوانی شود. می‌دانم مدام در تمام سایت‌ها و مقاله‌های مختلف مطالب تکراری درباره‌ی وزن کم کردن خوانده‌اید، خوب چیز عجیبی نیست رژیم لاغری و چاقی جزو موضوعات جذاب روز است، اما اگر تمام راه‌ها را هم بروید، باز هم منطقی‌ترین و سالم‌ترین راهِ کم کردن چربی‌ها‌ی اضافی بدن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است، همین!

مسیر درست این است که تحت نظر یک پزشک تغذیه رژیم بگیرید تا مطمئن باشید از یک رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنید و به بدن‌تان آسیب نمی‌رسانید. معمولا بهترین تمرینات برای وزن کم کردن ورزش‌های هوازی است. از ورزش‌های هوازی نتیجه‌ی بیشتر و بهتری می‌گیرید. مقدار بیشتری فیبر و سبزیجات سبز مصرف و سعی کنید غذاهای حاوی قند و چربی نخورید. الکل مصرف نکنید، چون باعث می‌شود بدن‌تان آب بسیاری از دست بدهد و کم شدن آب بدن باعث شود صورت‌تان پف کرده به نظر بیاید.

چاقی صورت

درمان حوله گرم

بخار دادن صورت نیز جواب خوبی برای سوال چگونه صورت خود را لاغر کنیم، است. بخار دادن صورت نه تنها منافذ پوست را باز می‌کند بلکه چاقی صورت را نیز کاهش می‌دهد. بخار باعث عرق کردن صورت می‌شود و با چربی‌های جمع شده در صورت مبارزه می‌کند. باید مقداری آب را در ظرفی ریخته و آن را بجوشانید. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. حوله‌ای را در آب گرم بگذارید. آب اضافی حوله را بگیرید. حوله گرم را روی قسمت‌های چاق صورت بگذارید. این کار را ۵ بار در روز و یک ساعت قبل از خواب انجام دهید.

چای سبز

وجود آنتی اکسیدان در چای سبز به تسریع متابولیسم، سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن کمک می‌کند. این خاصیت، چای سبز را به ماده‌ای مناسب برای رفع سریع چاقی صورت تبدیل می‌کند. این کار را انجام دهید:

  • ۱ فنجان آب را بجوشانید و مقداری برگ چای سبز در آن بریزید.
  • چای سبز را صبح‌ها و همچنین چندین بار در روز بنوشید.

باد کردن بادکنک

باد کردن بادکنک نیز راهی عالی برای لاغر کردن صورت است. فقط باید بادکنک را پر از هوا کنید. زمانی که در بادکنک می‌دمید، عضلات گونه شما کشیده می‌شوند. سپس باد بادکنک را خالی کنید و این کار را ۱۰ بار تکرار کنید. پس از ۵ روز، تفاوت را در صورت خود خواهید دید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به رفع قرمزی و چاقی صورت کمک می‌کند. همچنین، به گرفتن چربی زیاد صورت که باعث ایجاد جوش و جوش‌های سر سیاه می‌شود نیز کمک می‌کند. روش استفاده از آن به این شکل است:

  • سفیده‌ دو عدد تخم مرغ را بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند
  • سپس مخلوط را روی صورت بگذارید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. در آخر، صورت را با آب سرد بشویید. صورت خود را با پاک کننده همیشگی خود پاک کنید.

غرغره کردن

غرغره کردن راه موثری برای لاغر کردن صورت است. برای از بین بردن چاقی صورت، غرغره آب گرم را ۴-۳ بار در روز انجام دهید. برای این کار، مقداری آب گرم را در دهان ریخته و بچرخانید. باید این کار را قبل از خواب انجام دهید. برای کسب نتیجه مطلوب، این کار را به طور منظم انجام دهید.

یوگای صورت

یوگای صورت انجام بدهید

حالت قرار گرفتن صورت در یوگا طوری است که با پایین نگه داشتن سر و تنفس عمیق باعث می‌شود، عضلات صورت در وضعیت مناسبی قرار بگیرند و دیگر اینکه، یوگای صورت یک جایزه‌ی نفیس هم برای شما در نظر گرفته؛ کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید!

در فواصل معین تکرار کنید: سیب… هلو

البته در اصل مقاله نوشته شده بگویید ایکس (X) و اُ (O) اما به نظرم آمد سیب و هلو هم جذاب‌تر هستند هم رنگ و روی تروتازه‌تری دارند، پس حس خوبی منتقل می‌کنند. این دو کلمه یا آن دو حرف لاتین (هر کدام‌ که شما دوست دارید) باعث می‌شوند گونه‌ها و دهان شما فعال باشند، فعالیت این دو منطقه از صورت سبب درگیر شدن تعداد زیادی از ماهیچه‌های صورت می‌شوند. این دو کلمه یا آن حروف را هر چندبار که دل‌تان می‌خواهد در فواصل زمانی مختلف تکرار کنید.

تمرین کشش صورت

تمرین کشش صورت به تقویت عضلات صورت و فرم گرفتن صورت کمک می‌کند. این روش در رفع چاقی صورت موثر بوده و صورتی زیبا و لاغر به شما می‌دهد. فقط باید دهان خود را باز کنید و چانه خود را با زبان لمس کنید. حداقل ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این کار را حداقل ۵ بار تکرار کنید.

تمریناتی برای لاغری صورت در یک هفته

تمرین گرم‌کردن صورت

لاغری صورت با تمرین

برای شروع تمرین، عضلات صورتتان را کمی گرم کنید تا در حین انجام تمرینات، عضلات شما دچار گرفتگی نشود.

چگونگی انجام حرکت

ابتدا بایستید یا برروی صندلی بنشینید. برای شروع تمرین گرم‌کردن، بهتر است اصوات مختلف را تکرار کنید. اصواتی مانند «آ»، «ای»، «او» و «آی» را تا جایی‌که می‌توانید به‌صورت کشیده ادا نمایید. این کار برای شروع تمرینات ورزشیِ صورت، فوق‌العاده کارساز خواهد بود؛ پس تا جایی ادامه دهید که حس کنید کاملاً صورتتان گرم شده است.

تمرین لاغری صورت شماره ۱

لاغری صورت با بالا نگه داشتن سر

چگونگی انجام حرکت

ابتدا برروی صندلی بنشینید و گردنتان را کمی به سمت عقب خم کنید. حال تصور کنید که باید لب پایینی‌تان را به سقف برسانید. تا جایی‌که می‌توانید، لب پایینی خود را به سمت بیرون بکشید و ۵ تا ۱۰ ثانیه آن را در همین حالت نگاه دارید. استراحت کوتاهی داشته باشید و سپس حرکت را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

تمرین لاغری صورت شماره ۲

لاغری صورت با نفس عمیق سر بالا

چگونگی انجام حرکت

ابتدا صاف بایستید و دست‌های خود را به‌صورت ضربدری، روی قفسه سینه قرار دهید. به‌آرامی چانه خود را بالا برده و زمانی‌که حس کردید چانه‌تان را بیش از این نمی‌توانید بالا ببرید، نفس عمیقی بکشید و ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بشمارید. سپس آرام‌آرام به حالت ابتدایی انجام حرکت بازگردید.

تمرین لاغری صورت شماره ۳

لاغری صورت با پایین کشیدن دهان

چگونگی انجام حرکت

شاید این تمرین، در نگاه اول ساده به‌نظر برسد؛ ولی در عین سادگی، دارای اثربخشیِ فوق‌العاده‌ای است. این کار تاثیر فراوانی در رفع غبغب صورت داشته و باعث افزایش قوام پوست صورت و فرم‌گرفتنِ گونه‌هایتان خواهد شد. به یاد داشته باشید که در کل زمان تمرین، سر شما باید در حالت صاف قرار داشته باشد و روبه‌رو را نگاه کنید. حال، لبه‌های کناری چانه و لب پایینیِ خود را به سمت پایین بکشید و آرام‌آرام به حالت اولیه بازگردید. این حرکت را حداقل ۵ بار تکرار کرده تا کاملاً انقباض عضلات چانه‌تان را احساس کنید.

تمرین لاغری صورت شماره ۴

لاغری صورت با تمرین نی

چگونگی انجام حرکت

این حرکت، تأثیر بسیار زیادی برروی عضلات لب‌ها و گونه‌هایتان خواهد داشت. برای انجام این تمرینِ لاغری، ابتدا برروی صندلی بنشینید و یک مداد را با لب‌هایتان بگیرید. حالا سعی کنید اسم خودتان و دوستانتان را با مدادی که به لب‌ها گرفته‌اید، روی هوا بنویسید.

دقت کنید که حتماً مداد را با انقباض لب‌ها نگاه دارید؛ اگر برای انجام این تمرین از دندان‌های خود کمک بگیرید، هیچ تأثیری روی تقویت عضلات صورت شما نخواهد داشت. سه دقیقه حداقل این حرکت را انجام دهید و سپس استراحت کوتاهی کرده و چند بار دیگر، به همین صورت تکرار کنید. دقت داشته باشید که حتماً بعد از تمرین، باید انقباض عضلات را حس کنید. در صورتی‌که هیچ حس خاصی نداشتید، باید تمرین را چالشی‌تر و در مدت زمان طولانی‌تری انجام دهید.

تمرین لاغری صورت شماره ۵

لاغری صورت با ورزش گردن

چگونگی انجام حرکت

این حرکت برای تقویت عضلات گردن، مفید بوده و به لاغرشدن صورتتان کمک بسیاری خواهد کرد. ابتدا سر خود را به سمت راست خم کرده و گوشتان را به شانه نزدیک کنید. دست راست خود را به سمت راست سرتان بچسبانید و با سر و گردن،‌ به دستتان فشار وارد کنید. ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید و این حرکت را با سمت دیگر بدنتان تکرار کنید.

تمرین لاغری صورت شماره ۶

لاغری صورت با تمرین فوت کردن

چگونگی انجام حرکت

ابتدا نفس عمیقی بکشید و لب‌هایتان را محکم به‌هم فشار دهید. حالا با دست، دو طرف صورت را گرفته و سعی کنید هوا را به داخل دهانتان بکشید. سپس با دست‌هایتان، گونه‌های خود را به سمت داخل فشار داده و عضلات صورتتان را کاملاً منقبض کنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در همین حالت مانده و استراحت کوتاهی داشته باشید. حال این حرکت را ۵ تا ۶ بار تکرار کنید.

تمرین لاغری صورت شماره ۷

لاغری صورت با داخل دادن لب ها

چگونگی انجام حرکت

دهان خود را باز کرده و با کمک لب‌ها، دندان‌هایتان را بپوشانید. حال سعی کنید چانه پایینی خود را به سمت جلو فشار داده و از طرف دیگر با انگشت، چانه را به سمت داخل فشار دهید. با عضلات صورتتان، جلوی فشارهای وارده از سمت انگشتانتان را بگیرید و کاملاً منقبض کنید. این تمرین را در ۱۰ تکرار انجام دهید.

تمرین لاغری صورت شماره ۸

لاغری صورت با فشار غبغب

چگونگی انجام حرکت

این حرکت، سخت‌ترین تمرینی است که باعث می‌شود عضلات چانه‌ شما کاملاً منقبض و قوی شود. برای شروع، دست‌های خود را مشت کرده و در زیر چانه‌تان قرار دهید. هم‌زمان با این کار، سعی کنید زبانتان را به سقف بالایی دهان خود بچسبانید (دقیقاً در پشت دندان). چانه را با استفاده از مشت‌ها، به سمت بالا فشار داده و با کمک زبانتان، نیروی مخالفی ایجاد کنید. ۳۰ ثانیه در همین حالت مانده و بعد از استراحت کوتاهی، این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرین چرخش زبان

این تمرین ساده و قوی، راه خوبی برای لاغر کردن صورت است. چرخاندن زبان به کاهش چاقی صورت کمک می‌کند. برای این کار، دهان خود را ببندید و زبان را به صورت دورانی بچرخانید. باید زبان سطح بیرونی دندان‌های بالا و پایین را لمس کند. باید زبان را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید. هر طرف را ۱۵ بار انجام دهید.

آب لیمو و خیار

این روش ساده به کاهش چاقی و قرمزی صورت کمک می‌کند. می‌توانید هر روز از این روش استفاده کنید. استفاده از آن به این شکل است:

  • ۶ تا ۸ ورقه خیار را در آب لیمو (افرادی که پوست چرب دارند) بخیسانید و افرادی که پوست‌شان خشک است می‌توانند خیارها را در شیر بگذارند. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.
  • آن را روی صورت گذاشته و بعد از ۲۰-۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید

تمام این روش‌ها به لاغر کردن صورت کمک می‌کنند. در زمان استفاده از این روش‌ها باید صبور بوده و پشتکار داشته باشید.

لاغر کردن صورت

برای لاغر شدن، به خود گرسنگی ندهید!

نگه داشتن پوست در بهترین شکل برای داشتن احساسی بهتر از ظاهر پوست، ضروری است. چهره شما پنجره ای به جهان بوده، بنابراین، آن را به زیباترین شکل ممکن نشان داده، مراقبت و تمیز کردن روزانه پوست را انجام داده و از محصولات مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. نباید از محصول پوستی خاص یا گران قیمتی استفاده کنید، حتی جنسیت شما نیز اهمیتی ندارد، فقط یک مرطوب کننده و پاک کننده پوست مناسب را انتخاب کرده و از همان استفاده کنید.

  • از خوردن شکلات اجتناب کرده و آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به جای آن از هویج، بدون یک سس چرب استفاده کنید.
  • صورت، مستعد انباشتن چربی است، از این رو، شاید شاخصی برای سنجش رژیم غذایی و چربی کل بدن باشد.
  • شکل طبیعی بدن شما بر بزرگی، پهنا یا چاقی صورتتان تأثیر خواهد داشت.
  • کرم های طراحی صورت موجود بوده اما قبل از صرف کردن مبلغ زیادی برای این محصولات، تحقیق کاملی انجام دهید.
  • گفتن حروف اِم(M) و اِن(N) با بیشترین حرکت فک، تمرین صورت دیگری است.
  • یک صورت چاق، بسیاری از افراد را جوان تر نشان می دهد. برای بسیاری از افراد، پذیرفتن چربی صورت راهی برای جوان تر به نظر رسیدن به مدت طولانی تر است! پس از سن ۴۰ سالگی، شما به صورت طبیعی چربی صورت و BMI کم شده و چروک در پوستتان ظاهر خواهد شد.
  • وزن کلی بدنتان بر چاقی صورت تأثیر داشته، بنابراین، وزن خود را کم کنید.
  • مقدار کافی آب بنوشید. کم آب شدن بدن، مقدار سدیم را در خون افزایش داده و صورت شما را دچار ورم می کند.

هشدارها

  • لاغر شدن زیاد در قسمت صورت، شما را مسن تر و صورت شما را فرو رفته تر نشان می دهد. حدوداً بین۲۵_۱۵ درصد چربی بدن برای حفظ جوانی صورت، ضروری است.
  • جویدن طولانی مدت، منجر به درد فک ها می شود.
  • چیزی به اسم «لاغری موضعی» وجود ندارد. روشی برای از بین بردن چربی ها در یک نقطه خاص بدن نیز وجود ندارد. برای لاغر شدن صورت، باید آماده از دست دادن وزن در تمام بدن باشید.
  • جراحی صورت به جدیت هر جراحی دیگر بوده و نباید سبک انگاشته شود. رگهای خونی بسیاری در صورت وجود داشته که این جراحی را جدی و مخاطره آمیز می کند. حتی در صورت انجام صحیح، جراحی صورت، جای زخم بر جا خواهد گذاشت.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.