نحوه پاک کردن دسکتاپ ویندوز

در صورتی که سرعت سیستم پایین آمده، ابتدا به دسکتاپ آن نگاهی بیندازید

در صورتی که سرعت سیستم پایین آمده، ابتدا به دسکتاپ آن نگاهی بیندازید. مرتب کردن دسکتاپ و نظم بخشیدن به آیکون‌­ها، فایل­ و میانبر تنها جنبه زیبای ندارد اینکه دسکتاپ شما مرتب باشد به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی کارایی و دسترسی شما به اطلاعات تأثیر گذار خواهد بود.

تعداد فایل‌های روی دسکتاپ را بررسی کنید

هر بار که ویندوز اجرا می­‌شود، حافظه سیستم، عملیاتی برای نمایش تمام فایل­‌های روی دسکتاپ انجام می­‌دهد. در صورتی که با یک دسکتاپ مملو از فایل­ و میانبر دست و پنجه نرم می‌­کنید، با استفاده از روش‌­های زیر برای مرتب کردن آن اقدام کنید تا سرعت و حافظه ویندوز را بهبود دهید.

پاک کردن دسکتاپ و ایجاد میانبر

سعی کنید فایل­‌های خود را درایو documents  قرار دهید و آنها را نام‌گذاری کرده و در پوشه‌­های جداگانه بگذارید. برای دسترسی سریع‌تر به پوش­ه‌ایی که اغلب مورد استفاده قرار می‌­گیرند روی دسکتاپ، میانبرهایی ایجاد کنید. ساده‌سازی محتویات دسکتاپ حافظه عملیاتی را آزاد می­‌کند، زمان و فرکانس استفاده از هارد را کاهش می­‌دهد و پاسخ سیستم به برنامه­‌هایی که اجرا می­‌شوند و کارهایی که انجام می‌­دهید، بهبود می‌­بخشد. سپس، دسکتاپ با سرعت بالاتری اجرا می‌­شود. البته با ایجاد میانبر دسکتاپ بی‌نظم جلوه می‌­دهد و موجب پایین آمدن تمرکز ذهنی می­‌شود. برای فراهم کردن دسترسی سریع بایستی یک روش جایگزین را بررسی کرد.

پاک کردن دسکتاپ و انتقال میانبرهای نرم‌افزار در منوی Start

سعی کنید فایل کمتری روی دسکتاپ قرار دهید و هر گونه کلیدهای میانبر تصاویر و فایل­‌هایی که بدون استفاده هستند را حذف کنید. البته می‌­توانید همه فایل­‌ها را درون یک پوشه روی دسکتاپ قرار دهید.

همچینین، می‌­توانید میانبرهای نرم‌افزار را به منوی Start انتقال دهید.

از منوی Start ویندوز ۸ و ۱۰ به عنوان یک رابط برای میانبرهای نرم‌افزارها استفاده کنید. چرا که با رابط گرافیکی جدید ویندوز ۸ و۱۰ دسترسی به میانبرها سریعتر خواهد بود تنها لازم است کلید ویندوز روی کیبورد را بفشارید، بر روی فایل و یا میانبر مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.

سعی کنید هر ماه فایل­‌های بی استفاده را حذف کرده و از تجمع فایل و آیکون بر روی دسکتاپ جلوگیری کنید.

منبع lifewire.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.