یک اتاق نشیمن شیک و راحت داشته باشید

ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن برای راحتی و زیبایی بیشتر

دکوراسیون اتاق نشیمن

مهمترین قسمت خانه که در آن احساس راحتی می کنید قاعدتا اتاق خواب است اما اتاق نشیمن نیز باید احساس راحتی را برای میهمانان به ارمغان آورد. دکوراسیونی که به شکل تجملی طراحی شده باشد موجب می شود در خانه خود نیز احساس غریبه بودن داشته باشید. بایستی دکوراسیون اتاق نشیمن را به گونه ای بچینید که به شما احساس گرمی و صمیمیت ببخشد.

اغلب افراد برای دکوراسیون خانه از اسباب و لوازم با کیفیت و گران استفاده می کنند. وقتی هزینه زیادی بابت دکوراسیون کرده باشید، حتی اگر از نتیجه آن راضی نباشید باز هم حاضر نیستید در آن تغییراتی ایجاد کنید. اما با ترفندهای کوچکی می توانید بدون صرف هزینه زیاد تغییراتی در دکوراسیون ایجاد نمایید.

مهمترین عنصر در خانه رنگ است که می تواند در ما احساسات متفاوتی را برانگیزد. مطالعات علمی بسیاری ارتباط رنگ ها را با حالات روانی انسان نشان داده اند. بنابراین اگر دوست ندارید زمان زیادی را در اتاق نشیمن خود بگذرانید شاید به خاطر این است که از رنگ مناسبی در اتاق نشیمن استفاده نکرده اید. برای مثال رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون گرچه ممکن است مد باشد اما در فرد احساس سردی و ترس برمی انگیزاند. رنگ اتاق را می توانید با تغییر رنگ عناصر اتاق مانند کوسن های دکوری تغییر دهید. با این کار علاوه بر اینکه رنگ اتاق تغییر می کند، راحتی کاناپه ها نیز بیشتر می شود. اگر به کوسن چندان علاقه ای ندارید می توانید به سراغ چیزهای دیگری مانند تابلوهای نقاشی بروید. رنگ دیوارها نیز عامل مهمی در انتقال احساسات به افراد است. مثلا رنگ نارنجی انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن نیست چراکه رنگی است که انرژی و هیجان می بخشد در نتیجه می تواند احساس بیقراری و اضطراب ایجاد کند. رنگ قرمز سیر هم رنگ مناسبی برای اتاق نشیمن نیست زیرا بسیار تند و قوی است و موجب کج خلقی می شود.

نکته دیگر در دکوراسیون، چیدمان وسایل است. آنچه درمورد اتاق نشیمن حائز اهمیت است، آرامش محیط است. کاناپه و صندلی های راحتی باید حول میز پذیرایی قرار بگیرند. عنصر با اهمیت دیگر، فرش است. اغلب افراد ترجیح می دهند فرش کمتری کف اتاق بگذارند زیرا تمیز کردن آن راحت تر است. از طرفی فرش کرکی می تواند گرمی و احساس خوبی ببخشد. پرده نیز در دکوراسیون مهم است. در کل ایده های بسیاری برای دکوراسیون اتاق نشیمن وجود دارد که آن را گرم و خودمانی می سازد؛ مهم این است که کدام یک با شخصیت شما منطبق است.

منبع blogrollcenter.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.