اطلاعاتی درباره نوک سینه خانم‌ها

نوک سینه زنان نقش مهمی در تحریک جنسی آنها دارد

نوک سینه زنان نقش مهمی در تحریک جنسی آنها دارد. این بخش از اندام خانم‌ها هنگام تحریکات جنسی بسیار حساس خواهد شد و بعنوان یک اندام جنسی مهم از آن یاد می‌شود. نوک سینه از آن قسمت‌های تابو بدن است که علاوه بر اینکه برای همه مهم است خیلی‌ از خانم‌ها ساده‌ترین واقعیت‌های ممکن درباره آن را نمی‌دانند. دخترخانم‌ها که به سن بلوغ می‌رسند بیشتر از هر چیز دیگری بالغ شدن خود را از سینه‌ها متوجه می‌شوند. ممکن است سوالات زیادی برای خانم‌ها درباره نوک سینه ایجاد شود حتی آقایان هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این مطلب به چند واقعیت ساده و مسلم درباره نوک سینه که شاید به آن توجه نکرده‌ باشید اشاره می‌کنیم.

رنگ نوک سینه تغییر می‌کند 

 رنگ نوک و اطراف سینه از قرمز و صورتی تا قهوه‌ای روشن ویا تیره تغییر می‌کند. رنگ نوک سینه خانم‌ها در اثر داروهای ضدبارداری و همچنین در دوران بارداری تیره و تیره‌تر می‌شود.

نوک سینه اندازه‌اش بزرگ و کوچک می‌شود 

در اثر تحریک جنسی نوک سینه به بزرگترین اندازه خود می‌رسد. اما همیشه بزرگ شدن آن نشانه تحریک جنسی نیست، گاهی سرما و یا تماس با لباس زیر باعث بزرگتر شدن آن می‌شود.

۱۰ ۲۰ درصد زنان نوک سینه وارونه دارند 

 منظور از نوک سینه وارونه این است که نوک سینه بزرگ نمی‌شود. به این مفهوم که اگر نوک سینه تحریک شود و یا در اثر سرما و هر دلیل دیگری بخواهد بزرگتر شود از بیرون چیزی دیده نمی‌شود. این زنان برای شیردهی گاهی به مشکل بر می‌خورند که راه‌هایی برای بیرون آوردن نوک سینه وجود دارد اما به هر حال این یک مشکل خطرناک نیست و کاملا طبیعی است.

موی اطراف نوک سینه نرمال و طبیعی است 

شاید این برخی خانم‌ها را اذیت کند اما یک پدیده کاملا طبیعی است. اگر خیلی آزاردهنده است می‌توانید موهای اطراف آن را بردارید. بهتر است از قیچی استفاده کنید و آنها را با تیغ نزنید چون بعد از مدتی ضخیم و بیشتر می‌شوند.

ارگاسم از طریق نوک سینه یک افسانه نیست و اتفاق می‌افتد 

 ارگاسم سینه برای زنان یک واقعیت است که برای برخی از خانم‌ها اتفاق می‌افتد. به هر حال نوک سینه در هنگام تحریک جنسی بسیار حساس و سفت می‌شوند و اگر در هنگام رابطه زناشویی مرد بداند که چطور آن را به اوج لذت برساند زن ممکن است از طریق تحریک نوک سینه هم به ارگاسم برسد. البته میزان آن کاملا به حساس بودن نوک سینه بستگی دارد، نکته مهم این است که این یک واقعیت است و اتفاق می‌افتد. کافیست خانم‌ها همسر خودشان را در این مورد بیشتر راهنمایی کنند تا به این حس لذت‌بخش برسند.

پستان‌های زنان 

نوک سینه
سینه از اندام‌های حساس بدن است

رشد پستان: 

پستان یک زن ۲۰ ساله شامل چربی، غدد شیری و ماده‌ای به نام کولاژن یا کلاژن است (که باعث پیوند بافت‌ها به هم و سفت نگه داشتن پستان می‌شود). اما به تدریج با بالا رفتن سن، غدد شیری و کولاژن تحلیل رفته و جای خود را به چربی بیشتر می‌دهد و این چربی اضافی باعث افتادن پستان‌ها می‌شود. راهی برای جلوگیری از این روند نیست ولی پوشیدن سینه بندی که زیرش سیم دارد روند افت پستان‌ها را کند می‌کند. 

وزن پستان‌ها:  

اگر وزنتان بالا رفته و پستان‌هایتان بزرگ شده‌اند گناه وزن اضافی را به گردن آنها نیندازید. یک جفت پستان سایز یک چهارم A پوند، سایز B نیم پوند، سایز C سه چهارم پوند وD یک پوند وزن دارد.

پوست پستان: 

پوست ناحیه پستان به خاطر کشیده شدن آن بسیار نازکتر از پوست بقیه بدن است و به همین خاطر سریعتر دچار خشکی می‌شود. حتما با استفاده از یک کرم سفت کننده پستان‌ها را مرطوب نگهدارید. این کرم‌ها باعث تحریک کولاژن و الاستین شده و حاوی عنصر ضد اشعه ماوراء بنفش و عنصر رتینول (ضد چروک) هستند. در عین حال از کرم‌های مرطوب کننده معمولی مثل وازلین و آکوافور هم غافل نشوید.

مو روی پستان: 

تقریبا همه زن‌ها چند تاری مو (بین ۲ تا ۱۵ تار) روی پستان و نوک پستان دارند. قانون کلی این است که هر چه رنگ موی سر و پوست تیره‌تر باشد، احتمال داشتن مو روی نوک پستان بیشتر است. اگر این موها آزارتان می‌دهد، می‌توانید هر چند وقت یک بار موم بیندازید. اما اگر چند تار مو بیشتر نیست، استفاده از موچین راحت‌تر است. اول با الکل اطراف موها را ضدعفونی کنید. موها را با موچین بردارید و بعد با یک محلول ضد باکتری ماساژ دهید. با این کار یکی دو هفته‌ای از شر موها خلاص خواهید بود.

نوک پستان: 

اندازه و شکل نوک پستان آدم‌ها با هم تفاوت دارد. جهت آنها هم متفاوت است. نوک پستان می‌تواند سر بالا، سرپایین، به چپ، یا به راست باشد. حتی جهت نوک دو پستان بعضی از زن‌ها با هم متفاوت است. همه این‌ها بستگی به نوع رشد هاله تیره دور نوک پستان دارد.

سیکل پستان‌ها: 

تغییر در میزان هورمون‌های بدن باعث تغییر حالت مداوم پستان‌ها است. در روزهای اول پس از عادت ماهانه به خاطر توازن هورمون‌ها بافت پستان از همیشه نرمتر است. در میانه دوره به خطر هورمون استروژن پستان‌ها حساستر می‌شود و بالاخره در هفته قبل از عادت ماهانه به خاطر میزان بالای پروژسترون پستان‌ها متورم و کمی دردناک می‌شود. در این حالت اگر خیلی اذیت می‌شوید می‌توانید از یک مسکن استفاده کنید و مصرف چای و قهوه را کم کنید.

زمان مراجعه به دکتر: 

اگر نوبت معاینه پستان‌هایتان رسیده است، بهترین موقع همان هفته اول پس از عادت ماهانه است چون پوست پستان نرمتر است و اگر غده یا رشد غیر عادی وجود داشته باشد تشخیص راحت‌تر است.

جراحی پلاستیک پستان: 

تابحال حدود ۲ میلیون زن در آمریکا پستان‌هایشان را جراحی پلاستیک کرده‌اند و هر سال هم ۲۵۰ هزار نفر به این تعداد افزوده می‌شود. متوسط سن زنانی که جراحی می‌شوند ۳۴ است. ۹۰ درصد پس از زایمان این کار را می‌کنند و اکثرا دو سایز پستان‌هایشان را بزرگ می‌کنند. حدود ۶ درصد از کسانی که جراحی می‌شوند ناراضی هستند و برای دستکاری مجدد یا برداشتن ژلاتین دوباره زیر تیغ می‌روند.

خطر جراحی: 

تقریبا در ۱۰ درصد از موارد ژلاتین تخت می‌شود یا نشتی می‌کند و یا باعث چروک شدن پستان می‌شود و باید جایگزین یا کلا برداشته شود. مشکل دیگر سفت شدن بافت زخم مانند دور ژلاتین است که مستلزم یک جراحی مجدد است. در ضمن همیشه خطر عفونت و خونریزی پس از جراحی هم هست.

آفتاب سوختگی: 

حتی از زیر سینه بند هم امکان آفتاب سوختگی پستان هست. سینه بند فقط به اندازه یک کرم ضد آفتاب با SPF پنج تا هفت عمل می‌کند. حتما اگر قصد دارید به ساحل دریا بروید یا حمام آفتاب بگیرید از یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ و محافظ ماوراء بنفش (نوع AوB) استفاده کنید وگرنه دچار چروک زودرس و لکه‌های قهوه‌ای خواهید شد.

مراقبت از پوست اطراف پستان: 

منطقه بالا و میان دو پستان پر از غدد چربی است و به همین خاطر راحت لک می‌شود و خال در می‌آورد. در ضمن هر چه پستان‌ها بزرگتر باشد، بیشتر عرق می‌کند و محل تجمع باکتری می‌شود. با استفاده از پودرهای جذب کننده در منطقه زیر و میان دو پستان از جمع شدن و مسدود شدن حفره‌های پوست جلوگیری کنید. در ضمن هر روز خصوصا پس از ورزش این دو منطقه را با دستمال‌های باکتری کش تمیز کنید و اگر خواستید بعد از تمیز کردن از یک تونر حاوی کمی اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

شکاف بین دو سینه: 

اندازه پستان‌ها ربط زیادی به زیبایی شکاف بین سینه ندارد. بیشتر حالت سینه و موقعیت سینه روی بدن است که مهم است. در ضمن پهنای بدن هم مهم است. اگر بدن از زیر بغل به پایین باریک باشد، شکاف بین سینه‌ها زیباتر خواهد بود.

آزمون برای سنجش اطلاعات خود درباره سینه‌های زنان 

نوک سینه و سلامت سینه
سینه‌های خودتان را چکاپ کنید

۱- اندازه سینه‌هایتان باید یکسان باشد؟ 

  • صحیح
  • نادرست

پاسخ صحیح: خیر

اگر اندازه هر یک از سینه‌هایتان متفاوت است نگران نشوید. نتایج مطالعه پژوهشگران مدرسه پزشکی دانشگاه مارسی نشان داده، یکی از سینه‌های ۴۴ درصد زنان از دیگری بزرگتر است.

۲- نوک سینه اضافی: 

  • می‌توانند هر جایی حتی صورت رشد کنند.
  • در مردان بیش از زنان نمایان می‌شوند.

پاسخ صحیح: می‌توانند هر جایی حتی صورت رشد کنند.

در بدن برخی از افراد بیش از دو نوک سینه وجود دارد. در بدن یک درصد زنان و دو درصد مردان بیش از دو نوک سینه وجود دارد که کوچک‌تر هستند.

۳- رشد مو در نوک سینه‌ها نشانه چیست؟ 

  • غیر طبیعی است
  • متداول است
  • نشانه بیماری است

پاسخ صحیح: متداول است

رشد مو در نوک سینه‌ها (ناحیه‌ای که پوست تیره‌تر است) طبیعی است. اگر وجود مو در نوک سینه‌ها آزارتان می‌دهد با قیچی کوتاه شان کنید.

۴- زنان با تحریک نوک سینه‌ها به ارگاسم می‌رسند؟ 

  • صحیح
  • نادرست

پاسخ صحیح: صحیح

ارگاسم نوک سینه واقعیت دارد. محققان انستیتو بیماری‌های سینه دانشگاه واشنگتن پس از تصویر برداری ام آر آی از سینه‌های بیش از هزار زن ۱۷ تا ۵۰ ساله دریافتند، نوک سینه‌های زنان پر از رشته‌های عصبی است و برخی از زنان با تحریک نوک سینه‌ها به ارگاسم می‌رسند.

۵- سینه‌ها: 

  • عضله هستند
  • عضو هستند
  • زائده هستند

پاسخ صحیح: عضو هستند

سینه‌ها، شیر را توسط غدد کوچکی که در این اندام‌ها وجود دارد تولید می‌کنند. ویژگی که سینه‌های مردان توانایی انجام دادن‌اش را ندارند.

۶- تغذیه نوزاد با شیر مادر سینه‌ها را شل می‌کند 

  • صحیح
  • نادرست

پاسخ صحیح: نادرست

تغذیه نوزاد با شیر مادر مشکلی برای سینه‌های مادر ایجاد نمی‌کند. سینه‌ها به مرور زمان و با افزایش سن قابلیت ارتجاعی‌شان را از دست داده و شل می‌شوند.

۷- چکه کردن شیر از نوک سینه طبیعی است 

  • صحیح
  • نادرست
  • پس از تولد فرزند و تغذیه او با شیر مادر بروز می‌کند

پاسخ صحیح: پس از تولد فرزند و تغذیه او با شیر مادر بروز می‌کند

نشت کردن شیر از نوک سینه‌ها در اواخر دوره بارداری شروع و در طول دورانی که نوزاد با شیر مادر تغذیه می‌شود ادامه دارد. این حالت ممکن است به دلیل وجود نارسایی در غده تیروئید و مشکلات هورمنی ایجاد شود. بهترین کار مراجعه به پزشک است.

۸- اکثر زنان از اندازه سینه‌هایشان راضی هستند 

  • الف: صحیح
  • ب: نادرست

پاسخ صحیح: نادرست

کمتر از یک سوم زنان ۱۸ تا ۶۵ ساله از اندازه سینه‌هایشان راضی هستند و برای بزرگ کردن آنها بدنشان را به تیغ جراحان زیبایی می‌سپارند.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.