نکاتی برای خوشبو کردن خانه در دید و بازدیدهای عید

آیا خانه شما بوی خوبی می‌دهد؟ منظور من این است که آیا واقعاً خوشبو است؟ بیایید روراست باشیم، آن‌قدر در زندگی‌مان پرمشغله شده‌ایم که حواس‌مان پرت شده و گاهی اوقات ممکن است خانه‌ای بدبو و کاملاً ناخوشایند داشته باشیم. مردم خانه‌ای را می‌پسندند که بوی تازگی و طراوت بدهد. اصلاً نترسید. در اینجا بهترین روش‌ها و راهنمایی‌ها را برای ایجاد خانه‌ای خوشبو به شما نشان می‌دهیم. مزیتی که این روش‌ها دارند این است که ارزان، خانگی و عاری از سم هستند، یعنی با کمترین تلاش می‌توانید خانه خود را برای سال‌های پیش رو خوشبو کنید.

لیمو و رز ماری

لیمو و رزماری برای خوشبو کردن خانه
در یک شیشه، آب، لیمو، رزماری و عصاره وانیل بریزید و عطری تازه و تمیز به اتاق خود بدهید.

عطر مورد نظر خود را به طور سفارشی درست کنید تا هر اتاق دقیقاً همان بویی را بدهد که شما تعیین کرده‌اید. با مواد طبیعی، نه تنها می‌توانید انواع ترکیبات معطر را ایجاد کنید، بلکه می‌توانید از روش‌های مختلفی برای درست کردن آنها استفاده کنید. در یک شیشه، آب، لیمو، رزماری و عصاره وانیل بریزید و عطری تازه و تمیز به اتاق خود بدهید.

 یاس بنفش

یاس بنفش برای خوشبو شدن منزل
اسپری یاس بنفش با آب و روغن یاس بنفش ساخته‌ شده است.

چه کسی بوی یاس بنفش را دوست ندارد؟ شما می‌توانید با این نسیم بهاری خانه خود را خوشبو کنید. اسپری یاس بنفش با آب و روغن یاس بنفش ساخته‌ شده است.

 رز ماری و پودر اسطوخودوس

اسطوخدوس برای خوشبو کردن منزل
مخلوطی از جوش‌شیرین، رزماری خشک‌ شده، و روغن اسطوخودوس را روی فرش بپاشید

فرش‌های خود را با رزماری و اسطوخودوس به‌ طور طبیعی تازه و نو کنید. فقط مخلوطی از جوش‌شیرین، رزماری خشک‌ شده، و روغن اسطوخودوس را روی فرش بپاشید، بگذارید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با جاروبرقی تمیز کنید تا اتاقی خوشبو و تازه نصیب‌تان شود.

برگ اکالیپتوس

اکالیپتوس برای خوشبو کردن منزل
چند شاخه اکالیپتوس تازه یا خشک را در یک گلدان بگذارید

اکالیپتوس به خاطر برگ‌های گرد و یا قلبی شکلش زیباست و شاخ و برگِ به‌ شدت معطری دارد. چند شاخه اکالیپتوس تازه یا خشک را در یک گلدان بگذارید و اتاق خود را برای مدت‌زمانی طولانی خوشبو کنید.

چای کیسه‌ای عطری

چای کیسه ای برای خوشبو کردن منزل
چسباندن سه یا چهار چای کیسه‌ای عطری در پشت درب، گزینه ارزان و بسیار معطری است

برای فضاهای کوچک که به‌ راحتی می‌توانند سرشار از رایحه‌های قوی شوند (برای مثال، حمام، اتاق رخت‌شویی، و یا دیوارهای کپک‌زده)، چسباندن سه یا چهار چای کیسه‌ای عطری در پشت درب، گزینه ارزان و بسیار معطری است. زمانی که احساس کردید عطر چای از بین رفته است یک یا دو قطره اسانس عطر به کیسه‌ها بزنید.

میوه کاج

میوه کاج برای خوشبو کردن منزل
مخروط‌های کاج را در یک سبد بگذارید و نفس عمیق بکشید

در گردش بعدی خود در طبیعت چند میوه کاج جمع‌آوری کنید. چند قطره اسانس معطر که مورد علاقه‌تان است را روی آنها بپاشید (برای مثال: دارچین). مخروط‌های کاج را در یک سبد بگذارید و نفس عمیق بکشید.

جوش‌شیرین

جوش شیرین برای خوشبو کردن منزل
به‌ سادگی جوش‌شیرین را در یک کاسه قرار دهید و کاسه را در داخل وسایل منزل جاسازی کنید

جای تعجب نیست که جوش‌شیرین یک راه دوست‌داشتنی برای از بین بردن بوی عتیقه، کهنگی و یا حتی وسایلی است که تا حد زیادی استفاده‌ نشده‌اند. به‌ سادگی جوش‌شیرین را در یک کاسه قرار دهید و کاسه را در داخل وسایل منزل جاسازی کنید (به‌ عنوان‌ مثال: کشوها و کابینت‌ها). هر چه بیشتر کاسه را در آن‌ها قرار دهید، بوی ماندگی بیشتر ناپدید می‌شود. حداقل به مدت یک شب بگذارید بماند.

اسپری خوشبوکننده

اسپری لیمو برای خوشبو کردن منزل
همه‌ی چیزی که احتیاج دارید یک اسپری، مقداری آب مقطر، یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین و ۱۲ قطره از اسانس موردعلاقه‌تان است

همه‌ی چیزی که احتیاج دارید یک اسپری، مقداری آب مقطر، یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین و ۱۲ قطره از اسانس موردعلاقه‌تان است (برای مثال اسطوخودوس یا اوکالیپتوس). اسانس را با جوش‌شیرین در یک کاسه مخلوط کنید، سپس مخلوط را با یک قیف درون اسپری بریزید. بطری اسپری را تکان دهید و از دور بپاشید. می‌توانید از این عطر بر روی پارچه، فرش، اثاثیه یا لوازم داخلی منزل و یا در هوا اسپری کنید و خانه‌ای با بوی تازه و دوست‌داشتنی داشته باشید.

 نی‌های پخش‌کننده عطر

نی خوشبو کننده منزل
با نی‌های پخش‌کننده عطر می‌توانید بوی اتاق را با عطر مورد علاقه خود تازه کنید

با نی‌های پخش‌کننده عطر می‌توانید بوی اتاق را با عطر مورد علاقه خود تازه کنید. این کار ساده است و مهمانان را خوشحال نگه خواهد داشت، به‌ علاوه آرامش‌بخش نیز هست.

شمع

شمع خوشبو کننده منزل
سعی کنید هر جایی که پارچه وجود دارد شمع بگذارید

شمع راهی آشکار برای شیرین کردن بوی خانه شما است، اما هوشمندانه قرار دادن آنها می‌تواند کارایی شما را افزایش دهد. سعی کنید هر جایی که پارچه وجود دارد شمع بگذارید مثلاً در کمد ملحفه‌ها یا کشوها، چون پارچه‌ها قادر به جذب بوی شمع هستند. با این کار نه تنها بعد از باز کردن کشوها تعجب خواهید کرد، بلکه ملحفه‌ها را هر کجا که استفاده کنید عطر شمع را با خود خواهند برد. شمع عطری ماندگار و بویی طولانی‌مدت دارد و در طرح‌های مدرن جلوه‌ای زیبا دارد.

استفاده از گل‌های طبیعی و معطر

گل طبیعی برای خوشبو کردن منزل
استفاده از گل‌های طبیعی علاوه بر اینکه محیط را خوشبو می‌کند، سبب زینت خانه و دکوراسیون نیز می‌شود.

استفاده از گل‌های طبیعی، یکی از موثرترین راهکارها جهت خوشبو کردن خانه‌ها در دید و بازدید است که معمولا افراد از آن غافل می‌شوند. گل‌های خوشبویی همچون رز، رزماری، گل نیلوفر، گل ارکیده، مریم و نرگس می‌توانند عطری خوشایند در فضای خانه پخش کنند.

استفاده از گل‌های طبیعی علاوه بر اینکه محیط را خوشبو می‌کند، سبب زینت خانه و دکوراسیون نیز می‌شود. از طرفی دیگر با قرار دادن چند شاخه گل در خانه، می‌توانید انرژی مضاعفی هم به خود و هم به میهمانتان ببخشید.

اگر شما یا اعضای خانوادتان به گل‌ و گیاه حساسیتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این روش برای خوشبو کردن خانه و اتاق‌های خود در دید و بازدیدهای نوروز استفاده کنید.

زغال فعال، یک راه حل طلایی

ذغال برای خوشبو کردن منزل
بسیاری از افراد با ذغال بوی بد یخچال و فریزر خود را از بین می‌برند.

چنانچه به دنبال حذف یک بوی ناپسند در خانه هستید، استفاده از زغال فعال گزینه مناسبی است. از قدیم‌الایام  از زغال فعال به منظور رفع سریع بوی بد خانه استفاده می‌کردند.

جالب است بدانید بسیاری از افراد حتی با این روش بوی بد یخچال و فریزر خود را از بین می‌برند.

برای از بین بردن بوهای ناپسند توسط زغال یا کربن فعال تنها کافیست تعدادی کربن را در ظرف قرار دهید و نزدیک منشا بو بگذارید. بعد از گذشت زمان شاهد تاثیر شگفت‌‌آور کربن بر بو خواهید بود.

عطر خوشایند وانیل

اسانس وانیل برای خوشبو کردن منزل
به منظور تهیه خوشبو کننده وانیل، تنها کافیست دو قطره از اسانس وانیل را در لیوان آب بریزید.

به احتمال زیاد می‌دانید که در تهیه بسیاری از خوشبو کننده‌های هوا و حتی خوشبو کننده‌های بدن از اسانس وانیل استفاده می‌کنند. اسانس وانیل، عطری همه پسند است که عموما بیشتر افراد آن را دوست دارند.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به اسانس وانیل علاقه دارید، بهتر است برای خوشبو کردن خانه‌های خود در دید و بازدیدها حتما از این ماده استفاده کنید.

اسانس وانیل می‌تواند در زمانی کوتاه، بوهای نامطبوع خانه را حذف و عطری دلنشین در آن پخش کند. شاید گمان کنید که تهیه یک خوشبو کننده وانیل نیاز به زمان یا هزینه زیادی دارد، در صورتی که این خوشبو کننده با حداقل‌ترین زمان و هزینه تهیه می‌شود.

به منظور تهیه خوشبو کننده وانیل، تنها کافیست دو قطره از اسانس وانیل را در لیوان آب بریزید.

از تمیز کردن غافل نشوید

تمیز کردن برای خوشبو شدن منزل
در برخی از موارد تنها با تمیز کردن خانه می‌توانید منشا بو بد را به راحتی بیابید و آن را از بین ببرید.

اگر به دنبال منبع بوی بد در خانه هستید باید بگوییم که در برخی از موارد تنها با تمیز کردن خانه می‌توانید منشا بو بد را به راحتی بیابید و آن را از بین ببرید.

در تمیزکاری‌ها اولویت را با مواردی مانند خالی کردن سطل‌های زباله و جاسیگاری‌ها، خارج کردن مواد غذایی فاسد شده، شستن سرویس‌های بهداشتی و… قرار دهید.

با این تفاسیر اگر به دنبال منشا بوی بد هستید، بهتر است هرچه زودتر تمیزکاری را شروع کنید.

دستگاه بخور

آیا می‌دانستید با کمک دستگاه بخور می‌توانید عطری خوشایند در فضای خانه پخش کنید؟ به منظور خوشبو کردن خانه، تنها کافیست مقداری روغن طبیعی را در داخل محفظه دستگاه بخور بریزید و دستگاه را روشن کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، متوجه عطر خوشایندی که در فضا پیچیده خواهید شد.

در صورت دلخواه می‌توانید مخزن دستگاه بخور را با همان آب پر کنید و بعد چندین قطره اسانس خوشبو در آن بریزید.

دارچین

دارچین برای خوشبو کردن منزل
از دارچین حتی می‌توانید برای از بین بردن بوی بد جاکفشی یا کمد لباس‌ها استفاده کنید.

اگر از دوستداران بوی معروف چوب دارچین هستید، پیشنهاد می‌دهیم حتما این راه‌حل را برای خوشبو کردن خانه‌های خود انجام دهید. ۲ قاشق چوب دارچین را به همراه میخک در ظرفی مخصوص یا ورقه پخت بریزید و در فر قرار دهید. این ترکیب باید به مدت نیم ساعت در فر روشن بماند. بعد از گذشت نیم ساعت ترکیب را از فر در بیاورید و در محیط قرار دهید.

عطر دلنشین دارچین در کل فضا پخش می‌شود و خانه برای دید و بازدید به خوشبوترین حالت ممکن در می‌آید.

از این روش حتی می‌توانید برای از بین بردن بوی بد جاکفشی یا کمد لباس‌ها استفاده کنید.

خانه باید هم تمیز و هم معطر باشد

اگر خانه را برای دید و بازدیدهای عید آماده کرده‌اید، فراموش نکنید که خانه را معطر کنید تا مهمان‌ها لذت بیشتری از زمانی که در خانه شما می‌گذرانند، ببرند. برای خوشبو کردن منزل تعدادی راه حل به شما ارائه دادیم تا با ساده‌ترین روش‌ها، خانه‌ای معطر برای نوروز داشته باشید. اگر روش‌های دیگری را امتحان کرده‌اید که در این مطلب ذکر نشده بود، حتما در نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع mybenita.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.