نکاتی که باید درخصوص انتخاب کرم پودر بدانید

کرم پودر رکن اصلي آرايش است

انتخاب نوع کرم پودر بسیار حائز اهمیت است

در  بحث آرایش و زیبایی رنگ پوست یکی از مهم ترین گزینه ها محسوب می شود. حالت و رنگ پوست می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی تان بگذارد. در ابتدا باید نوع پوستتان را تعیین کنید. به طور کلی پوست به چهار دسته چرب، خشک، مختلط و نرمال تقسیم می شود.

پوست چرب

فون مایع از رایج ترین شکل کرم پودر است. افراد با پوست چرب باید از نوع فاقد چربی استفاده کنند. همچنین باید درنظر داشته باشند در هنگام انتخاب پنکیک (این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده موجود است)، نوع (آکوا) را خریداری کنند. پوست هایی که دارای منافذ باز و جوش هستند و بعد از شست وشو خیلی زود براق می شوند از نوع پوست چرب هستند و اگر از کرم های مناسب پوست چرب استفاده نکنند، باید برای ظاهر شدن جوش های روی صورت خود را آماده کنند. کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک‌های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما است. خیلی از خانم‌ها به خصوص کسانی که پوست چرب دارند از دوام کم کرم پودر روی صورتشان گله می‌کنند. استفاده از محصولاتی مثل پودر فیکساتور بیس این مشکل را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

پوست خشک

فون مایع رایجترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. این کرم‌ها معمولا برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید. یکی دیگر از کرم های مناسب برای پوست خشک استفاده از کرم پودر است. کرم پودرها مرطوب هستند و تقریبا بافت سنگین دارند به همین دلیل با استفاده از یک اسفنج مرطوب مطمئن شوید جذب پوست شده است. همچنین می توانید از پنکیک به صورت (سوپرا) استفاده کنید.

علائم پوست های خشک

اشخاصی که بعد از حمام پوست صورتشان احساس کشیدگی و خارش می‌کند. رنگ چهره‌شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است و کمتر اثری از آکنه در پوستشان دیده می‌شود دارای پوست خشک هستند. این افراد باید در انتخاب کرم هایشان بسیار دقت کنند تا کم و کاستی های پوستشان را جبران کنند. کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت براق دارند چهره شما را سرزنده‌تر و زیبا‌تر نشان می‌دهند.

نکته جالب درخصوص شناسایی رنگ پوست وقتی در معرض نور خورشید هستید.

  1.  اگر پوست شما به راحتی برنزه می شود میزان ملانین طبیعی پوست شما (رنگ دانه ای که به طور طبیعی موجب رنگ دادن به پوست می شود) در سطح بالاتری قرار دارد و به احتمال زیاد زمینه رنگ پوست شما زرد مایل به زیتونی است.
  2. کسانی که پوستشان به سرعت نمی سوزد و یا در مقایسه با سایرین کمتر میسوزد، ملانین کمتری دارند، که موجب می شود ته رنگ پوستشان به بنفش، آبی – قرمز، و گلی متمایل شود. به علاوه علائم بارز دیگری نیز وجود دارد: پوست های گلی، نشانه های مشهود قرمز دارند و یا اینکه قرمزی بر روی آنها به سرعت نمایان شده و خود را نشان می دهد.
  3. اگر پوست شما زرد باشد (معمولا به عنوان زرد – خاکستری شناخته می شود) آنوقت متوجه می شوید که کرم پودر ها و پن کک هایی که در آنها رنگ زرد به کار رفته، چهره شما را زیبا نمی کنند و معمولا چهره بیمارگونه به شما می دهند.
  4. پوست های زیتونی نیز معمولا تا حدودی، انشعابی از خاکستری و رنگ فیلی را نمایان می کنند. ترکیب این رنگ از تون زردی که در پایه هر پوستی قرار دارد و کمی سبزی که تنها مختص این گروه می باشد، تشکیل شده است.
  5. پوست بیرنگ نیز به پوستی اطلاق می شود که هیچ تونی از زیتونی، زرد، و یا قرمز در آنها دیده نشود. این دسته بندی برای تمام خانم ها، حتی سیاه پوستان نیر کاربرد دارد؛ رنگ پوست زیرین (یا همان رنگ پایه) شما همیشه با یکی از موارد ذکر شده ارتباط دارد.
  • نکات طلایی
  • افراد که پوست چرب دارند می توانند قبل از زدن کرم پودر، با استفاده از یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب به دوام کرم پودرشان کمک کنند. اما استفاده مکرر باعث کدری پوست می شود.
  • همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوستتان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می‌گیرد
  • نباید رنگ سطح پوست خود را مبنا قرار دهید. هدف شما از استفاده کرم پودر این است که تمام دورنگی های سطحی پوست خود را از بین برده و تمام رنگ را یکنواخت کرده و آنها را به نوعی بی رنگ کنید و به یک رنگ تقریبا زرد کمرنگ برسید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.