چیزهایی که نباید داخل آبمیوه‌گیری بریزید

برای سلامتی بیشتر، از آبگیری برخی مواد غذایی بپرهیزید

نمی‌توان همه میوه‌ها و سبزیجات را داخل آبمیوه‌گیری ریخت. در این مطلب به شما خواهیم گفت کدام یک از مواد غذایی را نباید هیچگاه داخل آبمیوه‌گیری بریزید.

بروکلی

بروکلی و آبمیوه‌گیری

بسیاری از افراد دوست دارند برای بهره بردن حداکثری از ویتامین C موجود در بروکلی، آب آن را بگیرند اما این کار اشتباه است. هضم بروکلی می‌تواند دشوار باشد و موجب نفخ، گاز معده یا دلپیچه شود. به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که از آب بروکلی استفاده کنید، به خصوص اگر از سندرم روده تحریک‌پذیر رنج می‌برید. همچنین در مورد کلم نیز توصیه می‌شود از آب آن استفاده نکنید (درمان نفخ معده با روش های خانگی).

آووکادو

آووکادو و آبمیوه‌گیری

آووکادو آب چندانی ندارد بنابراین بهتر است به جای آبگیری آن را در مخلوط‌کن قرار دهید.

سیب

سیب و آبمیوه‌گیری

می‌توانید آب سیب را بگیرید اما حتما قبل از آن دانه‌های سیب را بیرون بیاورید. دانه‌های سیب حاوی آمیگدالین هستند که ممکن است حین سوخت و ساز در سیستم گوارش، سمی شود.

نارگیل

نارگیل و آبمیوه‌گیری

شیر نارگیل و آب نارگیل می‌تواند آبمیوه یا اسموتی را بسیار خوشمزه کند. اما نارگیل چندان آبدار نیست. بهتر است آب نارگیل و شیر نارگیل را از سوپرمارکت خریداری کنید (فواید آب نارگیل برای زن باردار).

کلم

کلم و آبمیوه‌گیری

سبزیجات برگ تیره مانند کلم و اسفناج حاوی میزانی کلسیم و ویتامین‌های A و C هستند، اما اگر سنگ کلیه دارید این سبزیجات را داخل آبمیوه‌گیری نریزید. برخی افراد با میزان اگزالات بالا که در سبزیجات برگ تیره یافت می‌شود، مشکل دارند زیرا می‌تواند سنگ کلیه ایجاد کند.

گلابی

گلابی و آبمیوه‌گیری

آب گلابی برای همه افراد مضر نیست اما اگر به فروکتوز حساسیت دارید، باید پوست گلابی را بکنید. گلابی حاوی سوربیتول است که فرم غیرقابل هضم شکر است که می‌تواند موجب حرکت سریع روده شود. به همین خاطر بسیاری از افراد برای درمان یبوست، آب گلابی می‌نوشند.

آناناس

آناناس و آبمیوه‌گیری

این میوه گرمسیری اگر کامل خورده شود، منبع ویتامین‌ها و فیبر است اما گرفتن آب آن تمام خواصش را می‌گیرد و تنها قند آن باقی می‌ماند. این سبب بالا رفتن سطح انسولین و قند خون شما می‌شود.

تمام بخش‌های مرکبات

پرتقال و آبمیوه‌گیری

پوست پرتقال، گریپ فروت و لیمو را بگیرید. پوست مرکبات حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به سیستم گوارش آسیب برساند.

ریواس

ریواس و آبمیوه‌گیری

ریواس آنقدر فیبری است که نمی‌توان آب آن را گرفت و گرفتن آب آن برای آبمیوه‌گیری سخت است.

موز

موز و آبمیوه‌گیری

اگر دوست دارید اسموتی خشومزه با موز درست کنید، آب میوه و موز را داخل مخلوط‌کن بریزید و اسموتی درست کنید.

یخ

یخ و آبمیوه‌گیری

نباید آبمیوه‌گیری را جایگزین مخلوط‌کن کنید، هر چقدر هم که کارکردشان مشابه به نظر برسد. قرار دادن اجسام سخت مانند یخ داخل آبمیوه‌گیری، دستگاه شما را خراب می‌کند.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.