فوت و فن‌هایی در استفاده از سالاد برای لاغری

سالاد را با مواد کم کالری استفاده کنید

اگر به دنبال کاهش وزن به روشی سالم هستید، استفاده از سالاد را در برنامه غذایی خود بگنجانید. موادی سالم و بدون چربی. در ادامه خواهیم گفت از سالاد چطور برای کاهش وزن خود استفاده کنید.

مقدار کم سالاد شاید به نظر ایده خوبی باشد اما…

استفاده از سالاد به مقدار کم

برخی سالادها ضرر بیشتری دارند مانند سالادهایی که به میزان زیاد و با مواد چاق‌کننده در رستوران‌ها و فست فودها عرضه می‌شود. اما اگر برخی مواد آن مانند سس یا پروتئین را حذف کنید، سالاد کم و ناچیز خواهد شد و در نهایت گرسنه خواهید ماند.

سعی کنید سالاد شما بیشتر حاوی مواد مغذی و کامل باشد.

از سس‌های برپایه روغن استفاده کنید

استفاده از سالاد و روغن

بسیاری از مواد مغذی به خصوص ویتامین‌های D، A، E و K محلول در چربی هستند یعنی بدن بدون چربی نمی‌تواند این مواد را جذب و مورداستفاده قرار دهد. بنابراین سس‌های فاقد چربی فایده‌ای ندارند.

مطالعات اخیر دانشگاه آیوا نشان داده است که کسانی که سس سالاد را با روغن زیتون یا کانولا می‌خورند، سطح بالاتری از کارتنوئید (ترکیبات ویتامین A) در خون آنهاست. مطالعات بسیاری نیز نشان داده‌اند که اسیدهای چرب اشباع نشده می‌توانند به آب شدن چربی‌های شکمی و احساس سیری کمک کند. مطالعات نشان داده است که ترکیب روغن و سرکه می‌تواند به پیشگیری از افزایش قند خون پس از وعده‌های غذایی کمک کند.

ترکیبی از سبزیجات را استفاده کنید

استفاده از سالاد سبزیجات

همه انواع سبزیجات شامل کاهو، کلم، اسفناج و … مواد مغذی خاص و فواید منحصر به فردی برای سلامتی دارند. به منظور استفاده بیشتر از فواید آنها، آنها را با هم مخلوط کنید یا در روزهای مختلف استفاده کنید یا برخی انواع سبزی مانند ریحان یا جعفری را به آن اضافه کنید. این سبزی‌ها عطر و طعم بسیاری به سالاد می‌دهند و حاوی آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با بیماری‌ها هستند. هر چه طعم‌دهنده‌های سالاد شما طبیعی‌تر باشد، نیاز کمتری به مواد پرکالری برای افزودن طعم به سالاد خواهید داشت.

از پنیر استفاده کنید

استفاده از سالاد و پنیر

اضافه کردن پنیر کم چرب به سالاد به اندازه متوسط، به حفظ وزن متعادل، سوزاندن چربی‌ها و احساس گرسنگی کمتر کمک می‌کند زیرا منبع غنی از کلسیم است که به آزاد شدن چربی کمک می‌کند. ورقه‌های نازک پنیر پارمزان، کمی پنیر خامه‌ای موزارلا یا اندکی پنیر چدار گزینه‌های خوبی هستند.

کمی پروتئین اضافه کنید

استفاده از سالاد و ماهی

چه مرغ گریل شده استفاده کنید یا ماهی سالمون یا توفو و یا دانه‌های آجیل، بدین شکل چربی‌های بیشتری آزاد می‌شود و بیشتر احساس سیری می‌کنید. سعی کنید میزان سالادی که مصرف می‌کنید متعادل و درست باشد تا میزان کالری‌ها تحت کنترل باشد (چند گرم گوشت یا یک چهارم فنجان لوبیا).

از دیگر انواع سبزیجات و میوه‌ها نیز استفاده کنید

استفاده از سالاد و میوه

 

مطالعات نشان داده است که بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی تاثیرات همسان یکسانی دارند، به این معنی که وقتی با هم خورده شوند، تاثیر قوی‌تری دارند. بنابراین تا جای ممکن سالاد خود را همراه با دیگر انواع سبزی و میوه‌ها مصرف کنید. هویج، خیار، انواع فلفل دلمه‌ای رنگی، بروکلی، نخود فرنگی، نخود، کنگر فرنگی، توت فرنگی، تمشک یا گلابی انتخاب‌های خوبی برای اضافه کردن به ظرف سالاد هستند تا مقدار زیادی فیبر مصرف شود.

کروتن (نان‌های مکعبی و کوچک که در سالاد و سوپ استفاده می‌شود) را حذف کنید

استفاده از سالاد و نان کروتن

نان‌های سفید کروتن مواد مغذی اندک و بار گلیسمی بالایی دارند که موجب بالا رفتن قند خون می‌شود. به جای آن، اشتهای خود برای این نان‌ها را با دانه‌ها یا آجیل‌ها و دیگر سبزیجات جایگزین کنید. اگر کربوهیدرات بیشتری می‌خواهید، می‌توانید برنج قهوه‌ای یا کوئینا استفاده کنید که مطالعات نشان داده است که چربی بدن و مصرف کلی غذا را کاهش می‌دهد.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.