نکاتی در خصوص استفاده از انگشتر بدل

با لکه سبز ناشی از انگشتر چه باید کرد؟

عاشق یک مدل انگشتر می شوید و آن را آنقدر به دستتان می کنید تا متوجه می شوید رنگ انگشت شما سبز شده است! این اتفاق برای همه میفتد اما ما به شما خواهیم گفت چگونه می توانید از سبز شدن رنگ انگشتان به خاطر استفاده از انگشتر جلوگیری کنید.

نگران نشوید

این لکه های سبز رنگ ضرری به ما نمی رسانند پس جای هیچ نگرانی نیست. تنها کافی است هر زمان این لکه های سبز را دیدید، بدلیجاتی که موجب پدیدار شدن این رنگ سبز شده را درآورید. اگر به فلزات حساسیت ندارید، احتمالا علت این تغییر رنگ، واکنش شیمیایی است. اسید و فلز روی پوست شما ترکیب می شوند. کارشناسان می گویند بعضی انواع فلزات با پوست شما اکسید می شوند و همین موجب پدیدار شدن یک حلقه سبز رنگ دور انگشت شما می شود. حلقه های از جنس مس معمولا این لکه های سبز رنگ را ایجاد می کنند اما حتی طلا و نقره نیز می توانند تغییر رنگ ایجاد کنند.

از استفاده از زیورآلات ارزان خودداری کنید

این راه حلی آسان است. همانطور که می گویند: هر چقدر پول بدی همانقدر آش میخوری! انگشترهای ارزان ممکن است ظاهری زیبا و خاص داشته باشند اما به شکل دیگری به شما ضرر می رسانند. اینگونه زیورآلات سریعا موجب سبز شدن پوست انگشت می شوند.

استیل ضدزنگ، پلاتینیوم، زیورآلات با روکش رودیوم که تقریبا شامل همه طلاهای سفید هستند، کمتر احتمال دارد که بر روی پوست شما واکنش نشان دهند. برای خرید زیورآلات دنبال اینگونه فلزات باشید تا مانع از سبز شدن رنگ انگشتان شوید.

پوست را خشک نگه دارید

اگر می خواهید رد سبز بر روی انگشتتان باقی نماند، از زدن صابون و لوسیون بر روی انگشت حلقه (انگشتی که انگشتر بر روی آن قرار می گیرد) خودداری کنید. کارهای ساده ای چون بیرون آوردن انگشتر هنگام شستن دست ها و یا بیرون آوردن آن قبل از رفتن به حمام می تواند موثر باشد. همچنین از دست کردن انگشتر هنگام رفتن به استخر خودداری کنید. کلر موجود در آب استخر به زیورآلات شما آسیب می رساند و لکه سبز باقی می گذارد.

یک راه حل سریع

اگر نمی توانید از زیورآلاتی که لکه سبز به جا می گذارند دل بکنید، از یک برق ناخن به عنوان یک راه حل سریع استفاده کنید. یک لایه برق ناخن روی انگشتر بزنید و بگذارید خشک شود. لاک به عنوان یک حائل بین فلز و پوست عمل می کند و از سبز شدن رنگ انگشت جلوگیری می کند. یادتان باشد هر چند وقت یکبار دوباره یک لایه لاک بزنید زیرا به مرور زمان پاک می شود.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.