نکاتی برای حفظ امنیت کودک در حمام

خطرات بسیاری در حمام برای کودک وجود دارد که باید مراقب آنها باشید

حفظ امنیت کودک در حمام از اهمیت بالایی برخوردار است. ابتدا باید فضای حمام را به گونه‌ای ایمن کنید که والدین بتوانند نظارت و مراقبت خوبی بر کودک داشته باشند. بنابراین اگر کودک خردسال شما در حمام است، باید بتوانید مدام او را تحت نظر داشته باشید. از طرفی خطرات بسیاری در حمام برای کودک وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. در ادامه راهکارهایی برای ایجاد فضای امن در حمام برای کودک ارائه می‌دهیم:

حمام خیس و لیز

حفظ امنیت کودک در حمام و تشک ضدلغزش

برای جلوگیری از افتادن و لیز خوردن کودک، هیچگاه کف حمام را خیس نگذارید. از سطوح ضدلغزش روی تمام قسمت‌هایی که کودک بر آنها قدم می‌گذارد، استفاده کنید.

یک تشک ضدلغزش یا قالیچه نزدیک وان حمام روی زمین قرار دهید تا از لیز خوردن و افتادن جلوگیری کند. برای راحتی بیشتر، یک حوله مرطوب ضخیم را در طول حمام کردن کودک، کنار وان قرار دهید.

پوشاندن شیر آب

حفظ امنیت کودک در حمام و پوشاندن شیر آب

برای جلوگیری از صدمه و سوختگی ناشی از آب داغ، شیر آب‌ها را بپوشانید و به کودک یاد دهید از آنها فاصله بگیرد. می‌توانید از دستگیره‌های مخصوص کودکان برای شیر آب استفاده کنید که مانع از آن می‌شود کودکان آب را باز کنند.

دمای آب را پایین بیاورید

حفظ امنیت کودک در حمام و دمای آب حمام

لزومی ندارد آب حمام به درجه جوش برسد. دمای آبگرمکن را زیر ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۹ درجه سانتیگراد) نگه دارید یا از دستگاه ضدجوش آمدن آب استفاده کنید که دمای آب را بالاتر از ۱۲۰ درجه فارنهایت نبرد.

این کار هم از سوختگی جلوگیری می‌کند و هم آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند و همچنین ایمنی کودک نیز در حمام بیشتر می‌شود.

از قفل کودک استفاده کنید

حفظ امنیت کودک در حمام و قفل توالت فرنگی

درب توالت فرنگی را بسته و از قفل استفاده کنید. همچنین کمد داروها و کمک‌های اولیه را نیز قفل کودک بزنید.

همه وسایل تیز مانند تیغ را در جای امنی دور از دسترس کودک نگه دارید. برای امنیت بیشتر، از قفل صندلی توالت استفاده کنید.

منبع digthisdesign.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.