نکاتی در خصوص دکوراسیون اتاق کار کوچک

برای بزرگ تر جلوه کردن اتاق کار کوچک چه باید کرد؟

امروزه کمتر خانه ایی اتاق های بزرگ دارد اما در هر صورت هر کس به فضایی آرام برای انجام کارهای خود نیاز دارد. ممکن است اتاق کار  کوچک با ابعادی اندکی بزرگتر از کمد  داشته باشید اما لزوما این به معنای احساس محدودیت نیست. در زیر نکاتی را ارائه می دهیم که کمک می کند دفتر کار شما بزرگتر به نظر برسد. این کار فقط به اندکی خلاقیت نیاز دارد.

بایگانی

در یک اتاق کار کوچک، جمع شدن چند تکه کاغذ و زباله می تواند به یک درهم ریختگی بزرگ تبدیل شود. نباید بگذارید کاغذها و اشیای دیگر روی میز کار تلنبار شوند. هر چیزی را در جای مناسب خود بایگانی کنید، یا پاره کنید و دور بیندازید یا کناری بگذارید تا در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید (ترفندهای مرتب کردن خانه را بخوانید). به هم ریختگی وسایل بدترین چیز برای اتاق کار کوچک است بنابراین هر روز سعی کنید کاغذها را دور ریخته یا بایگانی کنید.

اثاث و وسایل

هر چه اتاق کارهای کوچک عمومیت می یابد، فروشگاه های لوازم خانه هم بیشتر سعی می کنند میز کار، کشو و قفسه های مخصوص فضاهای کوچک تولید کرده و به فروش برسانند. سعی کنید از میزهای بزرگ و پهن در اتاق کار استفاده نکنید. این میزها بیش از حد لزوم فضا را اشغال می کنند. قفسه ها برای فضاهای کوچک مناسب ترند. زیرا به جای آنکه فضای کف زمین را اشغال کنند، از فضای دیوار استفاده می کنند. قفسه های باز ایده های بهتری هستند (نحوه ساختن قفسه چوبی را بخوانید). این قفسه ها برای نظم و ترتیب به فایل ها بسیار مفیدند. کشوهای پلاستیکی بهترین وسیله برای نگهداری کاغذها، وسایل و دیگر آیتم های مهم و موردنیاز هستند. سعی کنید از قرار دادن چندین کشو در اتاق و شلوغ کردن اتاق با این کشوها بپرهیزید زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند.

اگر فضای خالی در دیوار دارید، آن را با قرار دادن آینه پر کنید زیرا به اتاق نور و روشنایی می دهد و موجب می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد (نکاتی در خصوص نصب آینه). یک منبع نور طبیعی خوب در اتاق موجب کاهش فشار چشم می شود و سلامت عمومی را بهبود می بخشد.

تکنولوژی

زندگی کردن در عصر دیجیتال سبب شده لپ تاپ و تبلت از تعدد وسایلی که باید در اتاق کار نگه داشت، بکاهند. ضمن اینکه بسیاری از اسناد و مدارک می توانند به صورت آنلاین بایگانی شوند. همین سبب می شود کاغذهای بایگانی شده کمتری در قفسه ها باشند. فایل ها را می توانید در USB یا هارد درایو ذخیره کنید. اگر مدارک را تنها در صورت نیاز پرینت بگیرید، اتاق کمتر آشفته و به هم ریخته خواهد شد. استفاده از وسایل بی سیم از شلوغی اتاق به وسیله سیم های زیاد جلوگیری می کند و خطر سکندری خوردن به خاطر سیم ها را نیز کاهش می دهد.

لوازم ضروری

بر اساس اینکه چه وسایلی را هر چند وقت یکبار استفاده می کنید، اتاق کار را بچینید. برای مثال لپ تاپ را بیش از سایر موارد مورد استفاده قرار می دهید. اگر از اسکنر سه یا چهار بار در سال استفاده می کنید، بهتر است آن را در جایی نگه دارید تا فقط در صورت نیاز آن را بیرون آورده و استفاده کنید. این روشی ساده برای مرتب کردن میز کار و راحت تر کردن کار خودتان است.

منبع digthisdesign.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.