نکات و ترفندهایی برای عکسبرداری از گلها

بسیاری از عکاسان کار خود را با عکسبرداری از گلها شروع می­‌کنند

جالب است بدانید که بسیاری از عکاسان کار خود را با عکسبرداری از گلها شروع می­‌کنند. دسترسی به گلها به جز فصل زمستان، آسان است و زیبایی خاص خود را دارد طوری که بیننده را به خود جذب می‌­کند. با اعمال تنظیمات و نورپردازی و لنز می‌­توانید عکس‌­های منحصر به فردی از گلها خلق کنید.

عکسبرداری از گلها قرمز و زرد

بنابراین امروز قصد داریم چند تا ترفند و تکنیک را به شما آموزش ­دهیم تا بتوانید تصاویری جذاب از گلها خلق کنید.

عمق میدان

برای عکس گرفتن از گل، به عمق میدان کم نیاز است. از این طریق می­‌توانید فقط قسمت‌­هایی از عکس را در فوکوس قرار دهید و موضوع اصلی که در اینجا گل است را برجسته نشان دهید. حواستان به پس زمینه عکس باشد، پس زمینه شلوغ می‌­تواند حواس بیننده را از موضوع اصلی دور کند، با پس زمینه خلوت و عمق میدان کم می­‌توانید عکسی زیبا خلق کنید. همچنین امکان مات کردن پس زمینه نیز وجود دارد.

عکسبرداری از گلها و گل در آسفالت

خلاقیت

کار سختی است که برای عکسبرداری از گل، یک چشم‌انداز پیدا کرد در حالی که قبل از شما توسط شخص دیگری کشف نشده باشد، اما این امکان وجود ندارد که هر روز بتوانید یک چشم‌انداز جذاب مانند تصویر بالا پیدا کنید! شما باید ذهن خلاقی داشته باشید و بتوانید از هر چشم‌اندازی یک عکس جذاب خلق کنید.

برای پیاده کردن خلاقیت، هیچ گونه قواعد قطعی وجود ندارد، همچنین ممکن است برخی از ایده­‌ها با مطالب گفته شده تناقص داشته باشد.

به گل‌هایی که دارای پس زمینه‌­های جالب هستند مانند گل‌هایی که در کنار انبار قدیمی یا مسیر قطار رشد می‌­کنند، توجه کنید. در این شرایط می­‌توان خلاقیت را به کار گرفت.

عکسبرداری از گلها و گل پشت پنجره

در حالی که این نوع چشم‌اندازها در محیط بیرون پیش می­‌آید، شما می‌­توانید به محیط خانه نیز توجه کنید. یک روز بارانی که در خانه هستید را در نظر بگیرید، در حالی که گلدان در کنار پنجره است از پشت آن قطره‌­های باران نمایان شده و این اتفاق ساده موجب جذابیت و زنده شدن تصویر خواهد شد.

استفاده از سه پایه

به شما پیشنهاد می­‌دهیم برای حفظ تعادل دوربین و جلوگیری از لرزش، سه پایه را به کار بگیرید، از این طریق می­‌توانید بدون هیچ گونه مزاحمتی روی موضوع اصلی تمرکز کنید. ابتدا بهترین زاویه و نور مناسب عکس‌برداری را بیابید و سعی کنید زاویه‌­ای را انتخاب کنید تا به موضوع اصلی، دید و تسلط بیشتری داشته باشید. سپس، تنظیمات دوربین خود را آماده کرده، آن را روی سه پایه قرار دهید و آماده عکسبرداری شوید.

مهمترین دلیل استفاده از سه پایه برای دوربین این است که شما می­‌توانید سرعت شاتر را بدون نیاز به افزایش ISO (که سر و صدای بیشتری ایجاد می‌­کند)، کاهش دهید و اینکه نتایج واضح‌تری به دست می‌­آورید.

انتخاب حالت ماکرو

عکاسی ماکرو به نوعی عکاسی گفته می­‌شود که در آن تصویر بزرگتر از اندازه واقعی گرفته می‌­شود. همچنین رایج‌ترین روش برای عکاسی از گلها در طبیعت عکاسی ماکرو می­‌باشد. با عمق میدان کم و با استفاده از سه پایه، بدون هیچ گونه خطای دید می­‌توانید تمرکز بیشتری داشته باشید. پس برای دوربین خود حالت ماکرو را انتخاب کنید.

عکسبرداری از گلها و گل بنفش

سعی کنید از زوایای مختلف عکسبرداری کنید تا نور مناسب را بیابید. هنگام استفاده از حالت ماکرو، از فلش استفاده نکنید. در پایان کار، دوربین خود را از حالت ماکرو خارج کنید.

دوربین خود را به حالت Manual (دستی) تنظیم کنید

اگر ترجیح می­‌دهید تسلط بیشتری روی دوربین داشته باشید، با حالت دستی عکس بگیرید. با عکاسی در این حالت می‌­توانید ترکیب دلخواه خود را برای دیافگرام و سرعت شاتر انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. همچنین می‌­توانید با تغییر دادن تنظیمات، به صحنه دلخواه خود برسید و اینکه فرصت­‌های زیادی برای عکس‌برداری از گلها خواهید داشت که می‌­تواند باعث خلق تصاویری زیبا شود.

منبع digital-photo-secrets.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.