نکاتی که باید قبل از مراجعه به تعمیرگاه کامپیوتر بدانید

از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید

در برخی موارد، مسائلی پیش می‌­آید که برای رفع آن باید کامپیوتر خود را به تعمیرگاه و افراد متخصص بسپارید. اما قبل از آن باید نکاتی را در نظر بگیرید؛ سیستم شما حاوی اطلاعات مهمی است، ممکن است برای رفع مشکل به تغییر ویندوز نیاز باشد که در این صورت اطلاعات خود را از دست خواهید داد. برای اطمینان می­‌توانید از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از فایل­‌های مهم در فضای ابری: روش‌­های بسیاری برای تهیه نسخه پشتیبان وجود دارد. با وجود ابزارهای مختلفی که در دسترس است، می­‌توانید از اطلاعات کامپیوتر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. سعی کنید از فایل­‌های مورد نیاز و مهم در گوگل درایو و یا دراپ باکس یک نسخه تهیه کنید. به این ترتیب، فایل­‌ها به راحتی در یک کامپیوتر دیگر قابل دسترس خواهند بود و هرگونه تغییری که روی فایل‌­ها انجام می‌­دهید بر روی سیستم شما همگام‌سازی می‌­شود.

تهیه نسخه پشتیبان: از هارد دیسک و یا SSD خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به این ترتیب، می‌­توانید پس از نصب مجدد ویندوز، تمام فایل­‌های خود را بازیابی کنید.

ما پیشنهاد می­‌کنیم از نرم‌افزار قدرتمند Easeus Todo Backup و یک درایو سخت خارجی برای بکاپ‌گیری فایل‌­ها استفاده کنید.

محافظت از فایل­‌های حساس: ممکن است شما فایل‌­های مهم همانند حساب کاربری، فرم­‌های مالیاتی داشته باشید که نمی­‌خواهید در دسترس عموم قرار گیرد. با رمزگذاری فایل­‌ها، می‌­توانید آنها را ایمن کنید.

کامپیوتر خود را در دسترس قرار دهید: متخصصین، ممکن است کامپیوتر شما را برای تعمیر بوت کنند، سعی کنید رمز ورود به سیستم را غیرفعال کرده و کامپیوتر خود را در دسترس قرار دهید.

فرض نکنید که متخصصین از مشکل کامپیوتر مطلع هستند: مشکل سیستم خود را کاملا شفاف بیان کنید.

فایل را در پوشه Startup منوی Start ذخیره کنید، اکنون­ می‌­توانید با وارد کردن عبارت     %appdata%\microsoft\windows\start menu\programs\startup\ در فیلد Name به فایل­‌ها دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب، فایل‌­ها به طور اتوماتیک روی سیستم بازیابی می‌­شوند.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.