نکاتی در خصوص مراقبت از دست

برای داشتن دستان زیبا مصرف نمک و شکر و کافئین را کاهش دهید

برای مراقبت از دست باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. از جمله اقداماتی که برای مراقبت از پوست دست باید انجام دهید عبارتند از:

همه جا لوسیون همراه داشته باشید:

در هر جایی از خانه، دستشویی، کشوها و داخل کیف کرم دست داشته باشید و فراموش نکنید که همیشه دست‌ها را مرطوب نگه دارید.

مراقب پوست دور ناخن‌ها باشید:

پس از حمام با استفاده از یک دستمال مرطوب پوست دور ناخن‌ها را عقب بکشید تا ناخن‌ها شکل خوبی بگیرند. از کندن پوست دور ناخن بپرهیزید زیرا فضا را برای عفونت باز می‌گذارد (طرز ساخت دستمال مرطوب آرایشی در خانه را مطالعه کنید).

ناخن‌ها را بگیرید و سوهان کنید:

ناخن‌ها را از ته کوتاه کردن هم می‌تواند با درد همراه باشد و هم پوست دست را بکند. به جای آن از سوهان و سمباده مخصوص ناخن برای شکل دادن به دور ناخن استفاده کنید. ابتدا دو طرف ناخن را خوب فرم دهید و قرینه‌سازی کنید تا شکل طبیعی پیدا کند. نکته: ناخن‌های گرد کمتر احتمال شکسته شدن دارند نسبت به ناخن های مربعی. اگر لازم است ناخن‌ها را کوتاه کنید این کار را با چند حرکت کوچک ناخن‌گیر در زاویه‌های مختلف ناخن انجام دهید (مانیکور کردن ناخن ها در خانه).

هنگام تمیز کردن و شستشوی ظروف دستکش دست کنید:

مواد شیمیایی و آب داغ می‌توانند چربی محافظ پوست را از بین ببرند و موجب سوزش و خشکی پوست شوند.

دست‌ها را به مدت یک دقیقه بالای قلب بگیرید:

تکان دادن دست‌ها به حالت خشک کردن دست، جریان خون به دست‌ها را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود کمتر دست‌ها شکل بی‌رنگ و رو داشته باشد. اگر می‌خواهید دست‌ها ظاهر خوبی داشته باشند، مصرف نمک، کافئین و شکر را کاهش دهید تا رگ دست‌ها کمتر برجسته شود.

از درمان‌های خانگی استفاده کنید:

برای آبرسانی به پوست دست و داشتن دستانی نرم، بلغور جو دو سر خام و عسل را ترکیب کنید و آن را به دست‌ها بزنید. بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم آب بکشید.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.