آنچه باید درباره نصب آینه به دیوار بدانید

هیچیک از لوازم دکوری خانه به اندازه آینه کارآمد نیستند

هیچیک از لوازم دکوری خانه به اندازه آینه کارآمد نیستند. آینه فضای کوچک را بزرگتر می کند و اتاق تاریک را روشن می کند. اما قبل از آنکه آینه ای به دیوار بزنید ابتدا باید توصیه های کارشناسان را در خصوص نصب آینه مطالعه کنید. کارشناسان شما را راهنمایی می کنند تا به آسانی و به شیوه ای زیبا از آینه در دکوراسیون خود استفاده کنید.

قبل از شروع

باید بدانید که هر آینه ای را نمی توان در دکوراسیون خانه استفاده کرد. برخی از انواع آینه برای آویزان شدن به دیوار طراحی نشده اند از این رو پس از نصب امکان افتادن و شکسته شدن هست.

آینه باید قلاب مخصوص داشته باشد تا قابل نصب روی دیوار شود. قلاب های سیم پیچ که پشت آینه است.

شیب را در نظر بگیرید. اگر آینه را بالای دیوار اما با شیب رو به پایین نصب کنید، فضای بیشتری از خانه را در خود منعکس می کند.

نصب آینه در اتاق نشیمن
آینه را با فاصله از طاقچه شومینه نصب کنید

چگونه یک آینه را باید نصب کرد؟

بالای طاقچه شومینه:

۴ تا ۵ اینچ بالای طاقچه نصب کنید با این حال بستگی به ضخامت و پهنای قاب آینه دارد. ممکن است بخواهید بالاتر نصب کنید.

در حمام:

از آنجایی که در بیشتر سرویس های بهداشتی بالای سینک روشویی یک آینه بدون فریم نصب شده، پیشنهاد می شود برای جذابیت بصری بیشتری به آن قاب بیفزایید.

برای سطوح سخت تر:

حتما از تیغه های دریل مخصوص که برای سطوح خاصی مانند سرامیک، شیشه یا بتن است استفاده کنید. سپس با استفاده از ابزارآلات مخصوص آن را به دیوار نصب کنید.

روی درب:

از آینه های قدی که حتی الامکان کل درب را بپوشانند استفاده کنید. کلیپس آینه راحت ترین راه برای آویختن اینگونه آینه ها هستند. از آنجا که درب بسیار سفت و سخت است باید از ابزار مناسب برای نصب آینه بر روی آن استفاده کنید.

نصب آینه جلوی میز
نصب آینه موجب می شود نور اتاق بیشتر شود

آینه را کجا نصب کنیم؟

در اتاق نشیمن جنوبی شما می خواهید از نور بعدازظهر استفاده کنید بنابراین آینه را روی دیوار روبروی پنجره نصب کنید. در اتاق خواب ها هم که می خواهید از نور صبحگاهی استفاده کنید، آینه را مجاور پنجره بزنید.

اتاق غذاخوری فضای مناسبی برای استفاده از آینه است تا فضایی رمانتیک بدهد به خصوص برای انعکاس تصویر یک لوستر چلچراغ زیبا. یادتان باشد اگر لوستر شما لامپ های قوی دارد ممکن است انعکاس تصویر آن چشم را بزند از این رو از آینه های آنتیک که نور را پخش می کنند استفاده کنید.

راهروی ورودی خانه هم جای خوبی برای نصب آینه است. هم فضای تاکیدی خوبی است و هم خانه را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد (اشتباهات دکوراسیون فضاهای کوچک را بخوانید).

نصب آینه در اتاق غذاخوری
آینه اتاق غذاخوری را رمانتیک تر می کند

نکات بیشتر:

برای اتاق هایی که سقف بلندتری دارند بهتر است از آینه های عمودی و برای اتاق هایی که ابعاد بزرگی دارند بهتر است از آینه های افقی استفاده کنید.

برای نصب آینه روی سطوحی که حرکت زیادی دارند بیشتر فکر کنید. یکی از سطوح ریسکی برای نصب آینه بالای تخت خواب است. می توانید برای اطمینان بیشتر از یک متخصص برای نصب آینه استفاده کنید.

جسارت در دکوراسیون داشته باشید. می توانید چندین آینه کنار هم قرار دهید و یا تکه های آینه را روی یکدیگر در یک کابل جا دهید و به طور کلی از آینه در وسایل دکوری استفاده کنید.

منبع elledecor.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.