هتل کپسولی هتلی جالب در ژاپن

یک هتل عجیب در ژاپن

هتل کپسول یا هتل کپسولی به ژاپنی( カプセルホテル )نوعی هتل است که ویژگی آن وجود اتاقهای زیاد و بسیار کوچکی است که مانند کپسول کنار هم قرار گرفته‌اند. این هتل  برای اقامت یک شبه و ارزان قیمت مسافرانی طراحی شده است که نیاز به امکانات هتل‌های لوکس و گرانقیمت ندارند. فضای هر اتاق کپسولی فقط برای استراحت و خواب یک مهمان محدود شده است. کابین‌ها و اتاق خواب‌های این هتل ۲متر در ۱ متر و ۲۵ سانتی‌متر است و اغلب مجهز به یک تلویزیون است؛ بین اتاق‌ها یک راهروی طویل وجود دارد. اندازه هتل‌ها متفاوت است و این هتل‌ها دارای ۵۰ کپسول تا ۷۰۰ کپسول هستند.

این هتل‌ها اصلاً شباهتی به هتل‌های قدیمی ندارند؛ در واقع این هتل برای کسانی است که فقط یک جای خواب و خوراک می‌خواهند.  جنس دیواره اتاقهای این نوع هتل‌ها عموماً از پلاستیک یا فایبرگلاس می‌باشد. هدف از طراحی هتل کپسولی، طراحی حداقل فضای ممکن برای خوابیدن به همراه ارائه حداکثر امکانات برای آن بود. معمار و طراحی کپسول خواب شخصی بنام «کیشو کوروکاوا» بود. اولین هتل کپسولی جهان، هتل کپسولی اوساکا بود که در سال ۱۹۷۹ در شهر اوسکای ژاپن تاسیس شد. امکانات ارائه شده در کپسول‌ها بسته به نوع هتل متفاوت است.

بیشتر مشتریان این هتل‌ها آقایان هستند.مهمانان هتل در موقع ورود باید کفش‌های خود را در آورده و در رختکن قرار دهند تا هتل را آلوده نکنند و از دمپایی‌های مخصوص هتل استفاده کنند، مهمان هتل در صورت داشتن چمدان باید آنرا نزد پذیرش بگذارد. معمولاً سرویس اینترنت پرسرعت، تلویزیون، آینه دیواری و امکان کنترل نور و دما در اتاقهای آنها وجود دارد.در این گونه هتل ها ، قفسه هایی به مسافران تحویل داده میشود تا بار و اثاثیه خود را در بیرون کپسول نگهداری کنند. دستشویی و حمام بصورت عمومی و در خارج از اتاق وجود دارند. برخی از هتل ها امکانات بیشتری نظیر سونا، جکوزی ، استخر و رستوران را در بیرون اتاقهای کپسولی برای مسافران خود فراهم کرده اند.

منبع shortevent.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.