هرآنچه برای سفر به بالی لازم است بدانید

بالی به دلایل مختلف، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اندونزی به شمار می‌رود.

بالی به دلایل مختلف، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اندونزی به شمار می‌رود. جزیره‌ای شگفت‌انگیز با محیط‌های زیبا، سواحلی بسیار خوش‌منظره مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده، مردمی خوش‌رو، رستوران‌های بسیار باکیفیت و از همه مهتر ارزان که هر ماجراجویی را جذب خود می‌کند.

بالی را می‌توان همانند یک مجموعه‌ی کامل به شمار آورد. اکثر مردمی که به این منطقه سفر می‌کنند دوست ندارند آن را ترک کنند. احتمالاً شما هم بعد از هر سفر به این جزیره، بدتان نیاید دوباره سفری به آن داشته باشید. خوشبختانه با مقصدی مقرون‌ به‌ صرفه روبرو هستیم. دست کم برای کسانی که خودشان را ملزم نمی‌دانند در هتل‌های لوکس زنجیره‌ای اقامت کنند این‌گونه است. از عمده‌ترین مناطق بالی می‌توان به کوتا و اوبود (Ubud) اشاره کرد. کوتا بهترین مکان برای پیدا کردن پیشنهادهای ارزان است. این شهر به خاطر محیط چشم‌نواز و زندگی شبانه‌اش به خوبی شهرت دارد. 

اطلاعات ضروری

  • اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+
  • زبان رسمی: اندونزیایی
  • واحد پول رسمی: روپیه اندونزی (IDR)
  • نرخ تبدیل ارز: ۱۰۰,۰۰۰ روپیه=۷.۳۲ دلار آمریکا (هر روپیه معادل ۲.۱۶ ریال ایران است)
  • فرودگاه: (Denpasar International AirportDPS) 

وضعیت آب و هوایی

با وجود نزدیک بودن تقریبی به خط استوا، عجیب نیست که جزایر بالی در تمام طول سال درجه حرارتی مشابه داشته باشند؛ مانند دیگر مناطق گرمسیری، بالی هم دارای فصول بارانی و خشک است. فصل شروع باران از اواخر نوامبر تا مارس به طول می‌انجامد و طی این مدت می‌توان انتظار بارش شدید (چیزی شبیه ریختن سطل آب) هرروزه‌ی باران را داشت. مشخص است که شما در این مدت مجبور می‌شوید دنبال یک سرپناه بگردید. خبر خوب اینکه بارش باران به‌ندرت بیشتر از۳۰ دقیقه یا بیشتر اتفاق می‌افتد؛ بنابراین امر مهم این است که به‌موقع بتوانید از بارش‌های این‌چنینی فرار کنید. فصل خشک و بدون باران هم از ماه آوریل تا اکتبر به طول می‌انجامد و مشخص است که شاهد بارش باران کمی خواهیم بود. بااین‌وجود هرروز به نسبت می‌توان رطوبت را احساس کرد، پس توصیه‌های لازم برای چنین هوایی را در نظر داشته باشید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

مثل بسیاری از جزایر گرمسیری، بالی هم برای هتل‌ها دارای پیک سیزن‌های (فصل اوج گردشگری) مطلق مخصوص خودش است که در کریسمس و تعطیلات سال نو اتفاق می‌افتد. مشخص است که در این مدت، قیمت هتل‌ها به بالاترین میزان خودش در تمام طول سال می‌رسد. همچنین در طول ماه‌های آگوست و سپتامبر که بسیاری از اروپایی‌ها در تعطیلات به سر می‌برند، شاهد افزایش قیمت‌ها به بالاترین میزان خواهیم بود.

فصول میانه یا به‌اصطلاح mid season در بالی که در آن قیمت‌‌ها کمی معتدل می‌شود از ماه آوریل تا جولای به طول می‌انجامد و فصول کم گردشگر و به‌اصطلاح low season  یا off season که قیمت‌ها در حالت معمولی به پایین‌ترین حد خود می‌رسند، از اواسط ژانویه تا مارس و از اواسط سپتامبر تا میانه‌های دسامبر طول می‌کشدبسیاری از هتل‌های ارزان‌تر و مسافرخانه‌ها در تمام طول سال، خیلی مشتاق تغییر قیمت‌ها نیستند، اما بسیاری از هتل‌های ۳ ستاره و بالاتر گاهی تغییرات قیمتی زیادی را اعمال می‌کنند، بنابراین اگر در فصول کم گردشگر به بالی سفر کنید، می‌توانید با قیمت‌های مناسبی، اتاق اجاره کنید. متأسفانه هاستل با اتاق اشتراکی در بالی وجود ندارد، اما پیدا کردن اتاق‌های خصوصی و پایه در مسافرخانه‌ها بسیار راحت است که شما را از اقامت در اتاق‌های اشتراکی (خوابگاهی) بی‌نیاز می‌کند.

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی مسافرخانه

مسافرخانه‌های ارزان معمولاً حدود ۱۲۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ روپیه به ازای هر شب اقامت هزینه در بر دارند. البته با کمی جستجو هم می‌توانید اتاق‌هایی با پرداخت تنها۷۰,۰۰۰ روپیه پیدا کنید.

هزینه‌ی اقامت در هتل

بالی تعدادی از گران‌ترین هتل‌های دنیا را میزبانی می‌کند؛ اما می‌توان هتل‌هایی بسیار ارزان را هم پیدا کرد، اگرچه در این صورت نباید انتظار تهویه هوای مناسب، مبلمان خوب و ظاهری مورد توجه داشته باشید. در کل می‌توان امیدوار بود که برای هر نوع بودجه و سلیقه در بالی هتل مناسب پیدا می‌شود. اگر بخواهیم لیستی از قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

  • ۱ ستاره       ۱۳۶,۵۰۰ تا ۹۵۵,۵۰۰ روپیه
  • ۲ ستاره       ۱۶۳,۸۰۰ تا ۲,۴۸۴,۳۰۰ روپیه
  • ۳ ستاره       ۲۴۵,۷۰۰ تا ۴,۳۴۰,۷۰۰ روپیه
  • ۴ ستاره       ۴۳۶,۸۰۰ تا ۸,۱۹۰,۰۰۰ روپیه
  • ۵ ستاره       ۱,۶۳۸,۰۰۰ تا ۹,۰۷۷,۲۵۰ روپیه

متوسط قیمت مواد غذایی: 

غذا و نوشیدنی در بالی بسیار ارزان است (البته نه به ارزانی جزایر عمده جنوب آسیا) که در عین حال بالاترین استاندارد را هم دارا هستند. غذاهای ساده و خوشمزه از حدود ۱ دلار آمریکا شروع می‌شوند.

صبحانه: اگر هتل یا مسافرخانه‌ای که در آن اقامت دارید با وعده‌ی صبحانه از شما پذیرایی نکرد، می‌توانید در هرجایی این وعده‌ی خوشمزه را با قیمتی کم میل کنید. ۱۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ روپیه

ناهار: اگر دنبال غذایی کلاسیک و محلی برای ناهار باشید، ترکیبی از برنج، نودل و جوجه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. (۲۵,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ روپیه)

شام: در بالی غذاهای غربی مثل پیتزا و همبرگر، به ارزانی غذاهای پرطرفدار محلی نیستند. در هر صورت انتخاب هر کدام به سلیقه‌ی شما خواهد بود. (۴۰,۰۰۰ تا۸۰,۰۰۰ روپیه)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۶۱۲,۴۴۰ و ۴۱۱,۷۳۳ روپیه  تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست‌کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب‌درختی، موز، پرتقال، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه‌ی حمل‌ونقل : 

حمل‌ونقل در بالی کمی با دیگر نقاط دنیا متفاوت است. این بدان معنی نیست که جابجایی در این شهر مشکل است، در حقیقت انتخاب‌های شما به تاکسی، اجاره‌ی ماشین یا دوچرخه، موتورسیکلت و مینی‌بوس‌ها و حتی اسکوتر محدود می‌شود. بدون هیچ‌گونه اضافه گویی به سراغ قیمت‌ها می‌رویم.

تاکسی از فرودگاه تا کوتا                                         ۴۵,۰۰۰ تا ۵۵,۰۰۰ روپیه

هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در کوتا          ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ روپیه

اجاره ماشین برای ۱ روز                                            ۱۰۰,۰۰۰ روپیه

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

غذای محلی میل کنید: 

بالی و غذای محلی
در بالی بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها، غذاهای محلی بخورید

شما می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ی محلی را با پرداخت  حدود ۶,۷۰۰ روپیه امتحان کنید، اگرچه اغلب وعده‌های غذایی حدود ۲۶,۸۰۰ روپیه خرج برمی‌دارند. اگر می‌خواهید به‌اندازه کافی صرفه‌جویی کنید و همچنین تجربه‌ای مشابه مردم محلی داشته باشید، بهتر است از رستوران‌های غربی دور بمانید.

به بخش‌های شمالی در بالی بروید: 

نواحی جنوبی بالی همچون کوتا، اوبود، Seminyak و بقیه‌ی نقاط، جزو قسمت‌های پرگردشگر و گران بالی به شمار می‌روند. اگر شما به سواحل شمالی یا شمال شرقی  بروید، می‌توانید هزینه‌ها را تا نصف نواحی جنوبی کاهش دهید.

بهترین تفریحات و جاذبه‌های بالی

ماونت کاوی : (Mount Kawi)

برای کسانی که دوست دارند از شلوغی و جمعیت فرار کنند، سفر به ماونت کاوی و تجربه‌ی مطلق معماری شگفت‌انگیز قرن یازدهمی‌اش واجب است. در اینجا معبد زیبای حجاری شده‌ی سنگی که در عرض رودخانه‌ی Pakerisan قابل مشاهده است و بنای یادبود حجاری شده‌ی هندو درون صخره‌ی روبروی رودخانه را می‌توانید پیدا کنید. این مکان کاملاً زیبا و آرامش‌بخش است. شاید سخت‌ترین بخش سفر به این نقطه، دل کندن از آن و برگشت به دنیای واقعی باشد.

نکته‌هاسعی کنید صبح زود به این مکان سفر کنید، چرا که حدود ۳۰۰ پله به سمت معبد وجود دارد که باید طی کنید، پس بهتر است برای این کار هوا خنک باشدمطمئن شوید که مقداری آب برای نوشیدن به همراه داشته باشید.

 مزارع برنج پلکانی : Tegalalang

مزارع زیبای پلکانی کشت برنج با مناظری هیجان‌انگیز و فرصتی عالی برای عکاسی، توسط ماشین، تنها کمی از اوبود فاصله دارند. دره‌ی Tegalalang باریک است، بنابراین مزارع برنج به صورت پلکانی و روی هم تا کنار رودخانه ساخته شده‌اند. در جاده‌ی که از اوبود به سمت این مزارع کشیده شده است، تعداد زیادی مغازه صنایع دستی وجود دارد، پس اگر موردی به نظرتان جالب آمد، برای توقف و خرید آن دو دل نباشید، آن هم در صورتی که اجناس این ناحیه از خود بالی ارزان‌تر است.

نکته‌هااگر خسته شدید یا احساس گرسنگی کردید، تعداد زیادی کافه‌ی کوچک  در طول جاده‌ی منتهی به دره وجود دارد که می توانید در آن‌ها توقف کنید.

بازار هنر سنتی اوبود: 

نمی‌شود به بالی و منطقه‌ی اوبود سفر کرد، اما دست کم یک بار از بازار هنر سنتی آن بازدید نکرد. این بازار هرروزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر باز است. در اینجا می توانید هرچیزی در محدوده‌ی هنر و صنایع دستی سنتی، وسایل خانه، لباس و سوغاتی پیدا کنید. در این مکان تنوع کالا‌ها بسیار قابل تأمل است و دیدن همه‌ی آن‌ها ممکن است طاقت‌فرسا باشد، با این وجود اگر به اندازه‌ی کافی جستجو کنید، قطعاً ۱ یا ۲ خرید با ارزش انجام خواهید داد. علاوه بر همه‌ی این‌ها، دیدن مردم محلی در حال تعامل با فروشندگان و گذراندن زندگی روزمره خالی از لطف نخواهد بود.

نکته‌ها: همیشه سعی کنید با شوخ‌طبعی و لبخند با فروشندگان صحبت کنید، چرا که ممکن است تخفیفات قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها بگیریداگر جواهرات نقره چشمتان را گرفت، برای خرید آن‌ها مراقب باشید، چرا که بسیاری از آن‌ها با آلیاژ برنج و نقره ساخته شده‌اند، از این رو ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را ندارنداگر وقت دارید، بهتر است نگاهی هم به بخش غذایی این بازار بیاندازید.

بازدید از معبد تامان آیون : (Taman Ayun)

معبد تامان در سال ۱۶۳۴ میلادی، توسط پادشاه منگوی (Mengwi) ساخته شد. این مجموعه به همراه باغ‌های باشکوه و  برکه‌ها،  توسط خندقی احاطه شده‌اند که توسط پلی بر روی این خندق قابل دسترسی است. بی شک معبد تامان را می توان یکی از زیباترین معابد جزایر بالی به شمار آورد. پس بازدید از آن را از دست ندهید.

نکته‌هابه طور کلی، مردم محلی بیشتر از توریست‌ها در این مکان یافت می‌شوندمی‌توانید سرویس‌های بهداشتی تمیزی در این مجموعه پیدا کنیداگر بر روی خندق توقف کنید، می توانید در آن ماهی ببینید.

معبد :Ulun Danu Bratan

معبد زیبای Ulun Danu Bratan در ساحل دریاچه‌ی براتان قرار دارد و دومین مجموعه معبد مهم در بالی به شمار می‌رود. این مجموعه در واقع شامل چهار معبد می‌شود: Lingga Petak ،Penataran Pucak Mangu ،Terate Bang  و  Dalem Purwa. این ناحیه نقطه‌‌ای توریستی محسوب می‌شود و برای عکاسی مکانی رویایی است. بازدید از آن را از دست ندهید.

نکته‌هامی‌توانید برای رفتن بروی دریاچه، قایق اجاره کنیددر نزدیکی این مجموعه، به مغازه‌ی کوچک اما زیبا، صنایع‌دستی جالبی را برای فروش گذاشته استدر این ناحیه ممکن است هوا به‌سرعت سرد شود، پس بهتر است لباس مناسب به همراه داشته باشید.

معبد :Tanah Lot

در بالی چندین معبد زیبا وجود دارد که دلمان نیامد از برخی از آن‌ها صرف نظر کنیم. یکی دیگر از معابد شگفت‌انگیز این جزایر، معبد Tanah Lot است که می‌توان آن را خوش‌منظرترین معبد در بالی به شمار آورد. این مجموعه چندین متر دورتر از ساحل قرار گرفته است و غروب‌های واقعاً حیرت‌انگیزی دارد. نکته اینکه در هنگام مد دریا، رسیدن به این معبد با پای پیاده امکان‌پذیر نیست، اما در هنگام جزر با کمی پیاده روی می‌توانید به‌راحتی به این معبد نزدیک شوید. اگر قرار باشد تنها از یک معبد در بالی دیدن کنید، بدون شک معبد Tanah Lot انتخاب مناسبی خواهد بود.

نکته‌هااگر به غار زیر معبد نگاهی بی اندازید، می‌توانید مارهای دریایی که مقدس شمرده می‌شوند را پیدا کنیدتنها مردم بالی می‌توانند به درون معبد وارد شوندبهترین زمان برای تماشای این ناحیه، هنگام غروب آفتاب است.

رستوران :Bale Udang Mang Engking

رستوران مذکور، واحه‌ای در دل صحرا است که مکانی برای نشستن در سازه‌هایی از جنس بامبو (Bale) را فراهم آورده است. برخی از این سازه‌ها بروی دریاچه‌ای مصنوعی قرار دارند. مواد غذایی که در این رستوران پخت می‌شوند، به طور معمول از ساندانس (غرب جاوا) می‌آیند که به همراه محیط‌های منحصر‌به‌فردش، تجربه‌ای کامل را برای مشتریان رقم می‌زند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای آسیایی و محلی اندونزی را پیدا کنید.

نکته‌هاپیشنهاد می‌کنیم با پرداخت کمی هزینه‌ی بیشتر، یک Bale خصوصی بر روی دریاچه رزرو کنیدمی‌توانید پایتان را درون دریاچه فرو کنید و به ماهی‌ها غذا دهید. تجربه‌ای مفرح که ارزشش را داردرزرو جا به‌خصوص برای یک Bale ضروری است. 

ساحل بلو لاگون مرداب آبی:

بالی و ساحل بلو لاگون
ساحل بلو لاگون در خلیج پادانگ واقع شده است

 ساحل بلو لاگون در خلیج پادانگ واقع شده است. بهشتی پنهان با آب‌های گرم، شفاف و پر از زندگی دریایی و مرجان که آن را به مکانی ایده آل برای شنا با اسنورکل (لوله‌ی تنفس هوا زیر آب) تبدیل کرده‌اند. در اینجا دو )warung نوعی کسب و کار خانوادگی شبیه رستوران، فروشگاه یا کافه) وجود دارد که می توانید از آن‌ها نوشیدنی خنک و وسایل مخصوص اسنورکل تهیه کنید. همچنین در آن‌ها می توانید ماساژ و دوش آب گرم پس از شنا را هم تجربه کنید.

نکته‌هاصخره‌های مرجانی در نزدیکی ساحل قرار دارند، بنابراین به دلیل حفاظت از موجودات دریایی نمی‌توانید برای شنا کردن خیلی دور شویدمی‌توانید در میان شکاف‌های مرجانی به جستجو برای چیزهای با ارزش بپردازید.

چشمه‌ی آب گرم تاکسو :(Taksu)

چشمه‌ی آب گرم تاکسو در گوشه‌ی بسیار دنجی از اوبود بر روی رودخانه‌ی ravine واقع شده است. مسئولین مربوطه، هر دو طرف رودخانه را با باغ‌های باشکوه گرمسیری و آلاچیق‌های شخصی (bale) برای ماساژ توسعه داده‌اند. این چشمه یا حمام، از حمام‌های دیگر در اوبود گران‌تر است، اما کیفیت و امکاناتی که در این مکان تجربه می‌کنید، ارزشش را دارد. در اینجا هرگونه امکاناتی برای رفع خستگی و تمیز شدن در اختیار مشتریان قرار دارد. همچنین پس از ماساژی فوق‌العاده و حمام کردن، می توانید چای زنجبیل بنوشید و پس از آن، در رستوران باغی زیبا از میل کردن ناهاری دل‌چسب لذت ببرید. در سفر به بالی، استفاده از این حمام آب گرم به شدت پیشنهاد می‌شود.

نکته‌ها: بهتر است برای آگاهی از پیشنهاد‌های ویژه، وب‌سایت این حمام را بررسی کنید.

پیاده‌روی در :Campuhan

اگر می‌خواهید که از پیچیدگی‌های شهری و شلوغی آن فرار کنید، بی شک پیاده‌روی در Campuhan به همراه دوست یا همسرتان یکی از بهترین‌ کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. Campuhan در واقع مزارع میدانی برنج در بالی است. صبح زود (اگر ممکن است قبل از ساعت ۸ صبح) شروع به قدم زدن کنید و قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود این کار را تمام کنید. هنگامی که در حال عبور از میان مزارع برنج، بوی خوش شالی‌کاری‌ و هوای خنک به مشامتان می خورد، دنیای دیگری به رویتان باز می‌شود. تپه‌ی Campuhuan در میان بومیان به عنوان تپه‌ی عاشقان شناخته می‌شود.

نکته‌هاسعی کنید یک پخش‌کننده‌ی موزیک (پر از آهنگ‌های آرامش‌بخش) و هندزفری به همراه داشته باشیدبطری آب فراموش نشوداگر خسته شدید یا احساس گرسنگی کردید، در طول این مسیر یک کافه وجود دارد. 

تورهای دوچرخه‌سواری  :Greenbike

گشت‌وگذار در بالی بر روی یک دوچرخه، مزیت‌های بسیاری دارد. عبور از روستاهای کوچک، توقف و گرفتن عکس با مردم محلی و حتی تماشای مراسم  سنتی بومیان منطقه، تجربه‌هایی هستند که می توانید از این طریق به دست آورید. به علاوه، شروع این تورها از حاشیه‌ی یک آتش‌فشان و پس از آن وجود یک سراشیبی ملایم به این معنی است که حتی کم‌تحرک‌ترین افراد هم می‌توانند از این تورها لذت کافی ببرند.

نکته‌هایادتان باشد حتماً یک دوربین کوچک، یا تلفن هوشمند برای عکاسی به همراه داشته باشید. فکر نمی‌کنیم کسی بخواهد چنین فرصتی را از دست بدهد.

روستای آگا تنگانان :(Tenganan Aga)

تنگانان یکی از مهجورترین و جدا مانده‌ترین روستاهای بالی به شمار می‌رود که در آن سنت‌های قدیمی هنوز حفظ شده‌اند و مردم آن به شیوه‌ی اجدادشان زندگی می‌کنند. همچنین این روستا تنها مکانی است که سبک سنتی بافندگی پارچه‌ی Geringsing به روش double ikat در آن انجام می‌شود. بازدید از این روستای ۲۵۰نفره، به نوعی شما را در تاریخ به گذشته خواهد برد.

نکته‌ها: این روستا مکانی عالی برای خرید منسوجات و پارچه است؛ اما باید انتظار قیمت‌های بالا داشته باشید. 

مرکز خرید :Beachwalk 

مرکز خرید Beachwalk، میزبان فروشگاه‌هایی با برندهای ملی و بین‌المللی است. یک سینما ۲۱ و ایستگاه بازی کودکان، تنها بخشی از امکانات رفاهی است که برای سرگرمی بچه‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین وجود رستوران‌های محیط داخلی و بیرونی هر نوع ذائقه‌ای را راضی می‌کند. به علاوه باغ‌های گرمسیری، برکه‌ها و آب‌های جاری این بازار را به مکانی دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند. اگر دنبال مکانی برای خرید انواع جنس مارک و لوکس هستید و همچنین به سرگرمی کودکانتان اهمیت می‌دهید، بازدید از این مکان را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

نکته‌هااگر ماشین دارید، یک پارکینگ زیرزمینی با حدود ۱,۰۰۰ جای پارک وجود دارددر مدتی که اینجا حضور دارید، بازدید از موزه‌ی Kain را از دست ندهید.

پناهگاه جنگلی میمون مقدس: 

جنگل میمون حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد و تعداد زیادی از گونه‌های زیبای درخت که به خوبی از میمون‌ها محافظت می کنند، در آن وجود دارد. همچنین در اینجا می‌توان انواع مختلف پرنده را هم مشاهده کرد. معبد و مجسمه‌های زیبا از دیگر ویژگی‌های این مکان هستند که از اعصار گذشته باقی مانده‌اند. اگر به تماشای میمون‌های بازیگوش و همچنین قرار گرفتن در اتمسفری خاص علاقه‌مند هستید، بازدید از این مکان را از دست ندهید.

نکته‌ها: از آنجایی که مردم به میمون‌ها غذا می‌دهند، این حیوانات بامزه از نزدیک شدن به شما ترسی ندارند. پس مراقب جواهراتتان باشید.

منبع ghasrangasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.