آموزش ویرایش تصویر بدون نصب ویرایشگر

ویرایش تصویر به روش‌های ساده

اگر قصد دارید تصاویر مورد نظرتان را ویرایش کنید، نیازی به ویرایشگر تصویر همانند فتوشاپ نیست، چرا که چند روش ساده و رایگان وجود دارد که در ادامه مطلب به آموزش آنها می­‌پردازیم.

یک تصویر دانلود کنید

دانلود تصویر با ویرایشگر

ابتدا، تصویر خود را دانلود کنید. بر روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را انتخاب نمایید. در ادامه می­‌توانید از فرمت‌­های رایج  JPG و PNG استفاده کنید. فایل‌­های PNG در اندازه بزرگتر بوده و کیفیت بهتری دارند؛ سپس، تصویر را در مکان مناسب جهت ویرایش ذخیره نمایید.

۱. نرم‌افزار Pixlr X

ویرایشگر Pixlr X

مجموعه نرم‌افزار Pixlr یک برنامه ویرایش تصویر مبتنی بر وب است که بیش از ده سال در دسترس می‌­باشد. ویرایشگر Pixlr بسیاری از عملکردهای مشابه در فتوشاپ را ارائه می‌­دهد و به راحتی در مرورگر شما اجرا می­‌شود. بنابراین به دانلود هیچ اپلیکیشنی نیاز نخواهد بود.

برای شروع، به وب سایت Pixlr بروید. شما می­‌توانید از Pixlr X یا نسخه قدیمی­‌تر استفاده کنید، البته نسخه جدید امنیت بالایی دارد. پس از بارگذاری رابط Pixlr در مرورگر، می­‌توانید از آن استفاده کنید.

  • ابتدا روی گزینه open Image from computer بزنید، در پنجره جدید تصویر خود را به منظور ویرایش انتخاب کنید. بنابراین، تصویر انتخاب شده در اپلیکیشن Pixlr توسط مرورگر شما آپلود خواهد شد. در ادامه می‌­توانید آن را ویرایش کنید.
  • در منوی سمت چپ روی آیکون Arrange بزنید.
  • سپس، Resize را انتخاب کنید.

مراحل انجام ویرایشگر Pixlr X

اکنون می‌­توانید مقادیر مورد نظر را برای ارتفاع و عرض تصویر وارد کنید. همچنین گزینه­‌ای با عنوان Proportions Constrain  مشاهده خواهید کرد که با فعالسازی آن، تصویر اندازه­‌های تعیین شده را حفظ می­‌کند.

اکنون روی Apply کلیک کنید. زمانی که ویرایش را انجام می­‌دهید، باید یک نسخه از تصویر اصلاح شده ذخیره کنید. برای ذخیره در سمت راست پایین صفحه روی  دکمه Save بزنید، فایل را تغییر نام داده و کیفیت تصویر را تنظیم کنید. در نهایت مجددا روی Save بزنید تا تصویر در سیستم ذخیره شود.

۲.نرم‌افزار Paint

ویرایشگر  Paint

در صورتی که دسترسی به اینترنت ندارید، می­‌توانید از نرم‌افزار Paint استفاده نمایید. در ویندوز ۱۰ به این نرم‌افزار دسترسی خواهید داشت. Paint نرم‌افزاری رایگان جهت ویرایش تصاویر و عکس‌ می‌­باشد که برای ویندوز طراحی شده ‌است. این نرم‌افزار همانند فتوشاپ با حمایت و پشتیبانی از لایه‌ها، جلوه‌های ویژه و طیف گسترده‌ای از ابزار‌های مفید و قدرتمند یکی از بهترین نرم‌افزار‌های شبه فتوشاپ است که به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید هر کاری که قصد داشته‌اید با فتوشاپ روی تصاویر پیاده کنید، با قدرت تمام با این نرم‌افزار نیز انجام دهید.

  • ابتدا در ویندوز عبارت paint  را جستجو کرده و آن را باز کنید.
  •  زمانی که نرم‌افزار Paint باز است، روی File > Open بزنید و تصویر مد نظر خود را باز کنید.
  • پس از باز شدن تصویر، روی تب Home کلیک کنید و جهت تغییر اندازه تصویر، از ابزار استفاده کنید.

۳. نرم‌افزار Preview مک

ویرایشگر Preview مک

اگر شما یک مکینتاش دارید، می­‌توانید از نرم‌افزار پیش‌فرض به منظور ویرایش تصاویر استفاده کنید.

  • ابتدا، اپلیکیشن Preview را باز کنید و از منوی File برای وارد کردن تصویری که می­‌خواهید ویرایش شود، استفاده کنید.
  • با باز کردن تصویر در Preview، گزینه Tools > Adjust Size را انتخاب کنید. یک پنجره جدید با عنوان Image Dimensions ظاهر خواهد شد، به شما امکان می‌­دهد برای تصویر خود ابعاد جدید تنظیم کنید.
  • زمانی که ویرایش تصویر را انجام می‌­دهید، روی OK بزنید تا تغییر اندازه تصویر انجام شود.
  • برای ذخیره فرآیند انجام شده، روی File بزنید و از منو، گزینه Saveرا انتخاب کنید.

۴. نرم‌افزار ImageMagick

ویرایشگر ImageMagick

ImageMagick مجموعه نرم‌افزار منبع باز و رایگان تحت وب است که اجازه می­‌دهد تا کاربران تصاویر خود را به راحتی ایجاد و یا ویرایش نمایند. به همین دلیل توزیع آن بصورت کد منبع باز ارائه شده است.

در نرم‌افزار ImageМagick می‌­توانید از انواع فرمت‌های تصاویر همانند GIF, JPEG, PDF, PhotoCD, PNG, SVG, TIFF استفاده کرده و از گزینه­‌های قابل دسترس همانند چرخش, برش و تبدیل تصاویر, تنظیم رنگ تصویر و افکت­های گوناگون را بر روی تصاویر اعمال نمایید.

  • برای شروع، ابتدا نرم‌افزار ImageMagick را نصب کرده و دستور زیر را وارد کنید: sudo apt-get install imagemagick
  • هنگامی که نرم­‌افزار ImageMagick بر روی دستگاه شما نصب می­‌شود، می­‌توانید تصاویر را ویرایش کنید. در مثال زیر تصویر مورد نظر به نام sample.jpg ویرایش شده است و ما آن را مطابق عبارت زیر به اندازه ۷۰۰ پیکسل عرض و ۴۰۰ پیکسل ارتفاع تغییر می­‌دهیم: convert sample.jpg -resize 700×400 sample.jpg
  • ImageMagick تصویر را به اندازه دلخواه تبدیل کرده و ابعاد تصویر را حفظ می­‌کند. همچنین، برای ایجاد یک تصویر با ابعاد دقیق، علامت تعجب (!) را بعد از اندازه مورد نظر، اضافه کنید: convert sample.jpg -resize 700×400! sample.jpg
منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.