چطور لکه سس گوجه‌فرنگی را از بین ببریم؟

تا جای ممکن اضافات لکه سس را از روی پارچه بردارید

لکه سس گوجه‌فرنگی وقتی به مدت زیادی بماند، بوی تعفن می‌گیرد. اما مشکل دیگر در رابطه این لکه این است که پاک شدن آن می‌تواند کار بسیار دشواری باشد. در این مطلب مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از شر لکه سس گوجه‌فرنگی راحت شوید.

مواردی که برای پاک کردن لکه سس گوجه‌فرنگی موردنیاز است:

  • قاشق یا کارد کره‌خوری
  • آب سرد
  • مایع شستشوی لباس
  • سرکه سفید (مناسب برای لباس‌های سفید)
  • هیدروژن پرواکسید یا وایتکس (مناسب برای لباس‌های سفید)
  • آب‌لیمو (مناسب برای لباس‌های سفید)
  • لکه‌بر
  • مایع ظرفشویی ملایم (مناسب برای لکه‌های چرب)

مراحل پاک کردن لکه سس گوجه‌فرنگی:

تا جای ممکن اضافات لکه سس را از روی پارچه بردارید. به وسیله قاشق یا پشت کارد کره‌خوری می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار به لباس شما آسیبی نمی‌رساند و کمک می‌کند اضافه سس از روی لباس برداشته شود. اگر این مرحله را انجام ندهید، لکه به قسمت‌های دیگر لباس سرایت می‌کند و شاهد لکه سس در قسمت‌های دیگر خواهید بود.

به سرعت آب سرد را از پشت لکه عبور دهید. این کمک می‌کند لکه از پارچه خارج شود. آب را از جلوی لکه عبور ندهید چرا که سبب عمیق‌تر شدن لکه داخل پارچه می‌شود. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آب را از پارچه عبور دهید تا زمانی که آب بیرون آمده تمیز باشد.

مایع شوینده یا مایع ظرفشویی را روی لکه بمالید. این کار را با حرکات دورانی و ملایم از بیرون لکه به سمت داخل آن و برعکس انجام دهید. بگذارید مایع شوینده ۱۰ دقیقه بماند سپس آب بکشید.

اگر پارچه سفید است یا ثبات رنگ آن را قبلا تست کرده‌اید، می‌توانید مقداری هیدروژن پرواکسید یا وایتکس و یا سرکه سفید را با اسفنج به لکه بزنید. می‌توانید از آب‌لیمو نیز برای پارچه‌های سفید استفاده کنید. مراقب باشید که این موارد می‌توانند رنگ پارچه و حالت آن را از بین ببرند. خوب آبکشی کنید.

لکه سس گوجه‌فرنگی روی لباس

کمی مایع شوینده یا مایع ظرفشویی اضافه کنید تا لکه کاملا محو شود. لکه را به سمت نور بگیرید تا متوجه شوید کاملا پاک شده است. اگر پاک نشده بود، از ژل یا اسپری لکه‌بر استفاده کنید. بگذارید لکه‌بر به مدت ۵ دقیقه روی لکه بماند.

لباس را به طور معمول با شوینده بشویید. پیش از خشک کردن دوباره لکه را چک کنید، زیرا خشک شدن آن سبب دائمی شدن لکه می‌شود. لباس را روی بند بیندازید تا بتوانید پاک شدن یا نشدن لکه را چک کنید. اگر لکه‌ای دیده نشد، لباس را به شیوه معمول شسته و خشک کنید.

اگر هنوز لکه‌ای مانده بود، دوباره شوینده زده و آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید. خوب آبکشی کنید و سپس لکه‌بر زده و لباس را بشویید.

نکته: اگر لکه روی لباس چرب است، ابتدا قسمت چرب آن را با مایع ظرفشویی ملایم شسته و سپس مراحل بالا را انجام دهید.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.