چطور در خانه، پاک کننده آرایش چشم درست کنیم؟

با وسایل در دسترس پاک کننده آرایش درست کنید

شاید استفاده از دستمال‌های پاک کننده آرایش که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، کار آسانی باشد اما پس از مدتی استفاده زیاد از آنها می‌تواند هزینه سنگینی ایجاد کند. شما می‌توانید با مواد طبیعی خودتان در خانه پاک کننده آرایش چشم درست کنید و در هزینه‌های خرید این پاک کننده‌ها صرفه‌جویی کنید. در این مطلب دو دستورالعمل ساده و آسان برای درست کردن پاک کننده آرایش چشم آموزش داده می‌شود:

ساخت دستمال مرطوب آرایشی در خانه

استفاده از دستمال مرطوب آرایشی از دیگر پاک کننده‌ها آسانتر و راحتتر است. به خصوص در مواقعی که بسیار خسته هستید و نمی‌توانید صورتتان را بشویید. این دستمال مرطوب‌های آرایشی به تمیز شدن صورت کمک می‌کند.

روغن نارگیل برای آشپزی و شیرینی‌پزی عالی است، اما برای پوست هم بسیار خوب است. روغن نارگیل یک مرطوب‌کننده عالی است که خواص ضدباکتری و ضدقارچی نیز دارد.

پاک کننده آرایش و دستمال مرطوب آرایشی

مواد لازم برای تهیه دستمال مرطوب آرایشی:

  • نصف رول دستمال کاغذی رولی
  • قیچی
  • یک ظرف پلاستیکی تمیز به اندازه نیمی از ورقه‌های دستمال کاغذی مورداستفاده (می‌توانید از ظرف دستمال مرطوب بچه استفاده کنید).
  • روغن نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۲ فنجان
  • شوینده صورت ملایم صورت یا شامپو بچه: یک تا دو سرنگ
  • روبان دکوری: الزامی نیست

طرز تهیه:

با استفاده از قیچی، نصف رول دستمال کاغذی را از وسط دو قسمت کنید، درست از وسط. در صورت تمایل می‌توانید هر یک از دستمال‌ها را دانه دانه از رول خارج کرده و سپس از وسط نصف کنید که این کار اندکی زمانبر است.

آب، روغن نارگیل و شوینده صورت را داخل کاسه‌ای بریزید. ۲۰ ثانیه آن را داخل مایکرویو قرار دهید. سپس هم بزنید تا مخلوط شود.

نیمی از این مخلوط را داخل ظرف پلاستیکی‌تان بریزید. دستمال کاغذی‌های بریده شده را نیز داخل ظرف قرار دهید. دستمال‌ها را طوری بچینید که یک طرف ظرف دستمال بیشتری چیده شده باشد.

درب ظرف را بسته و آن را پشت و رو کنید تا مایع داخل دستمال‌ها نفوذ کند.

مقداری دیگر از مخلوط را داخل ظرف بریزید. لازم نیست همه مواد را یکباره در ظرف بریزید. هر بار کمی از مواد را داخل ظرف بریزید.

هرگاه خواستید دستمال مرطوب را استفاده کنید، درب ظرف را باز کنید، یک ورق دستمال بیرون بیاورید، به آرامی روی صورت ماساژ دهید و سپس آن را دور بریزید.

پاک کننده آرایش دست ساز

این پاک کننده همه آثار و بقایای آرایش را به راحتی از روی صورت پاک می‌کند.

روغن جوجوبا شکلی از موم ذوب شده است که از دانه بوته جوجوبای صحرایی درست شده. این روغن رنگ طلایی دارد و هیچ بویی ندارد و خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد، بنابراین به عنوان پاک کننده آرایش بسیار مناسب است. روغن جوجوبا ضدباکتری و ضدالتهاب است و منافذ پوست شما را مسدود نمی‌کند. پس چی بهتر از این برای پوست؟ این روغن برای کسانی که پوست چرب یا خشک دارند مناسب است و هیچ آثار چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد (بهترین روغن‌ها برای تقویت مو).

ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود بیشتر به خاطر خاصیت مرطوب‌کنندگی و آنتی اکسیدانی. برای این محلول پاک کننده آرایش نیاز به ویتامین E زیادی ندارید، بنابراین یک کپسول ویتامین E کافی است.

پاک کننده آرایش با روغن جوجوبا

مواد لازم:

  • روغن جوجوبا: ¼ فنجان
  • ویتامین E: 1 کپسول
  • ظرف شیشه‌ای و تمیز مشکی
  • پنبه‌های توپی

طرز تهیه:

روغن جوجوبا را در ظرف شیشه‌ای خود بریزید. کپسول ویتامین E را نصف کنید و داخل روغن بریزید.

درب ظرف را ببندید و ظرف را تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند (این کار را قبل از هر بار استفاده انجام دهید). یک یا دو پنبه توپی را در محلول آغشته کنید سپس به آرامی به صورت و چشم ها بزنید تا آرایش پاک شود.

یک دستمال پارچه‌ای را زیر آب گرم بگیرید و سپس آن را بچلانید تا آب اضافی آن گرفته شود و بعد برای چند لحظه روی صورت بگذارید.

در نهایت صورت را به شیوه معمول بشویید.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.