چگونه از File History در ویندوز ۱۰ پشتیبان‌گیری کنیم؟

قابلیت File History در ویندوز 10 بخش مهمی از هر استراتژی پشتیبان­‌گیری کامپیوتر است

در مطلب امروز قصد داریم نحوه پشتیبان­‌گیری از File History با قابلیت ساخته شده در ویندوز ۱۰ را آموزش ­دهیم:

File History در ویندوز ۱۰ یک روش آسان برای پشتیبان ‌گیری از فایل­‌های شخصی در سیستم می‌­باشد.

قابلیت File History، زمانی که اطلاعاتی را در مرورگر فایرفاکس در اختیار شما قرار می‌­دهد، ذخیره کرده و آنها را بر روی درایو خارجی قرار می‌­دهد که از طریق USB قابل دسترسی است. با گذشت زمان، قابلیت File History، یک کتابخانه از نسخه­‌های قدیمی اسناد شما ایجاد می­‌کند که در صورت نیاز می­‌توان آن را بازیابی کرد. به عنوان مثال، پاراگراف اول یک مقاله را دوست داشته‌اید، اما مدتها پیش آن را حذف کرده‌­اید و اکنون پشیمان هستید. می­‌توانید از طریق قابلیت File History، یک نسخه از سند مورد نظر خود را بازیابی کرده و پاراگراف اول را کپی کنید.

قابلیت File History در ویندوز ۱۰ بخش مهمی از هر استراتژی پشتیبان­‌گیری کامپیوتر است، در حالت ایده‌آل، فایل‌­های خود را در سه مکان قرار دهید: هارد دیسک داخلی، نسخه پشتیبان محلی که می­‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و نسخه پشتیبان از راه دور که امنیت فایل­‌های شما را بیشتر می­‌کند. به این ترتیب، اگر فایل­‌های خود را به هر دلیلی از دست بدهید یک نسخه از آن خواهید داشت.

ساده­‌ترین روش برای مراقبت و پشتیبانی فایل­‌ها از راه دور، استفاده از سرویس پشتیبان آنلاین است.

برنامه تنظیمات را باز کنید و مسیرUpdate & Security> Backup را طی کنید.

تنظیمات File History در ویندوز 10

File History در ویندوز ۱۰ فعال شده است.

درایو خارجی خود را به ویندوز وصل کنید و در برنامه تنظیمات، روی «+» کنار Add a drive کلیک کنید. اکنون، یک درخواست برای انتخاب درایو خارجی خواهید داشت، یکی از آنها را انتخاب کنید. File History در حال آرشیو کردن اطلاعات است. سپس، اسلایدر بخش Automatically back up my files ظاهر می­‌شود.

آرشیو اطلاعات در File History در ویندوز 10

روی More options کلیک کنید تا گزینه­‌های پیش فرض File History را تغییر دهید.

به طور پیش فرض، در ویندوز ۱۰، File History همه پوشه­‌ها را در پوشه‌­ی کاربر پشتیبان­‌گیری می­‌کند (تا زمانی که درایو پشتیبان­‌گیری در دسترس است) تا نسخه­‌های قدیمی فایل‌­ها حفظ شود. برای تغییر هر یک از این تنظیمات، بر روی More options کلیک کنید.

پشتیبانگیری آرشیو اطلاعات در File History در ویندوز 10

File History از طریق بخش تنظیمات، حذف پوشه‌­ها را از لیست پشتیبان‌­گیری آسان می­‌کند.

در ادامه، به صفحه Backup options هدایت خواهید شد. اکنون، می­‌توانید پشتیبان­‌گیری خودکار ویندوز را آغاز کنید، پشتیبانی­‌های قبلی را تغییر دهید، مدت زمان نگهداری فایل‌­های پشتیبان‌گیری شده را تعیین کنید. در صورتی که فضای درایو کم است، بر روی منوی کشویی Keep my backups کلیک کرده و Until space is needed را انتخاب کنید.

برای اضافه کردن یک پوشه به پشتیبان­‌گیری، روی “+” در قسمت Back up these folders کلیک کنید. برای حذف پوشه، در قسمت پایین روی پوشه مورد نظر کلیک کرده و در ادامه، روی Remove کلیک کنید.

در سمت پایین این صفحه می­‌توانید لیستی از پوشه‌­ها را به طور خاص حذف کنید، با متوقف کردن درایو پشتیبان‌گیری انتخاب شده، می­‌توانید یک درایو پشتیبان تعیین شده در یک زمان داشته باشید.

پس از فعال شدن File History، می­‌توانید به صورت دستی به نسخه‌­های قدیمی‌­تر دسترسی داشته باشید: روی File Explorer کلیک راست کرده و Restore  را برای بازیابی نسخه­‌های قبلی انتخاب کنید. این کار را با کلیک راست کردن بر روی file و مراجعه به مسیر Properties > Previous Versions window می‌­توانید انجام دهید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.