چگونه می‌توان تمام عکس‌­های ذخیره شده ویندوز ۱۰ را پیدا کرد؟

انواع روش‌های جستجوی عکس در ویندوز 10

ممکن است برای شما نیز پیش آمده که عکس زیادی بر روی ویندوز ذخیره کرده‌­اید، اما مکان آنها را به خاطر نمی‌­آورید، یا اینکه در چند درایو متفاوت ذخیره کرده‌­اید و نمی­‌خواهید جستجو را به صورت دستی انجام دهید؟ در مطلب امروز با ارائه یک روش ساده، می­‌توان به راحتی تمام عکس‌­های ذخیره شده روی ویندوز را جستجو کرد.

نحوه جستجوی دستی عکس‌های ذخیره شده

متاسفانه، فایل­‌های مختلفی بر روی کامپیوتر شما در مکان‌­های مختلف ذخیره می‌­شود. ویندوز تصاویر را در پوشه Pictures ذخیره می‌کند. اما اغلب تصاویری که از نرم‌افزارهایی مانند  DropBox، iCloud و OneDrive در پوشه­‌های خود منتقل شده‌­اند، پیدا می­‌شود. اگر عکس­‌ها را از دوربین یا دستگاه دیگری به طور مستقیم به کامپیوتر خود منتقل کنید، تصاویر می‌­توانند در مکان­‌های مختلف بسته به روش انتقال ذخیره شوند و اگر تصاویر را از اینترنت دانلود کنید، در پوشه Downloads ذخیره خواهد شد.

اگر تمایل دارید عکس‌­های خود را به صورت دستی جستجو کنید، دو پوشه Downloads و Pictures را بررسی کنید. هر دو پوشه در سمت چپ بخش Quick Access قابل مشاهده هستند.

جستجوی دستی عکس‌های ذخیره شده

می‌توانید با جستجوی ویندوز عکس‌های ذخیره شده خود را به سرعت پیدا کنید

فایل اکسپلورر یک روش سریع برای جستجوی اسناد مختلف است. فایل اکسپلورر را باز کنید و به مکان مورد نظر خود بروید. شما می‌توانید در صفحه فایل اکسپلورر تمام سیستم خود را با انتخاب This PC جستجو کنید.

همچنین می­‌توانید یک درایو یا پوشه خاص را جستجو کنید. در این مثال ، ما در حال جستجو درایو C هستیم.

جستجوی درایو خاص و عکس‌های ذخیره شده

سپس، در سمت راست بالای صفحه روی کادر جستجو کلیک کنید.  تب search را انتخاب کرده روی دکمه Kind کلیک کنید، سپس از منوی باز شده Pictures را انتخاب کنید.

انتخاب عکس‌های ذخیره شده

همانطور که مشاهده می­‌کنید، نتایج شامل تصاویر ذخیره شده توسط سیستم، تصاویر شخصی موجود در پوشه و تمامی زیر پوشه­‌های آن می‌­باشد. جستجو شامل تصاویر ذخیره شده در فرمت­‌های JPG، PNG، GIF و BMP است که رایج‌ترین فرمت­‌های مورد استفاده هستند. اگر تصاویر خود را در فرمت دیگری مانند RAW ذخیره کرده باشید، باید آنها را به روش دیگری پیدا کنید.

فرمت عکس‌های ذخیره شده

در مثال ما، جستجو بر روی دیسک C با پیدا کردن ۴۹۴/۲۷ تصویر انجام شد.

دیسک c عکس‌های ذخیره شده

هنگامی که تصویر (های) مورد نظر خود را پیدا کرده‌­اید، می‌­توانید روی آن راست کلیک کرده و سپس Open File Location را برای باز کردن پوشه­‌ای که در آن قرار دارد انتخاب کنید.

پوشه عکس‌های ذخیره شده

پس از اینکه همه عکس­‌های ذخیره شده خود را در سیستم قرار دادید، می­‌توانید آنها را به پوشه مورد نظر منتقل کنید یا اینکه آنها را در یک رم قرار دهید.

انتقال فایل عکس‌های ذخیره شده

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.