نحوه پیشگیری از رشد موهای زائد چانه در زنان

از شر موهای زائد چانه خلاص شوید

اکثر خانم‌ها از موهای زائد چانه خود شکایت دارند. تعدادی موهای ضخیم در چانه چالش بزرگی برای از بین بردن آنها ایجاد می‌کند. بسته به نحوه از بین بردن این موها، ممکن است مجددا این موهای زائد رشد کنند یا موهای زیرپوستی ایجاد شود. بند انداختن، وکس کردن و شیو کردن همگی به فولیکول مو آسیب می‌رسانند و موهای زیرپوستی ایجاد می‌کنند. موهای زیرپوستی نیز ممکن است درد و قرمزی ایجاد کنند.

بهترین راه برای مقابله با این مشکلات پوستی، در وهله اول پیشگیری از رشد موهای زائد است.

چطور موهای زائد چانه را از بین ببریم؟

از موچین با کیفیت استفاده کنید که هنگام استفاده موها به جای کنده شدن از ریشه، شکسته یا کوتاه نشوند. اگر موها کوتاه شوند، ممکن است زیرپوستی شده و پوست را سوراخ کنند. استفاده از موچین هزینه زیادی ندارد. موچین‌هایی که انتهای آنها کج است، بهترند زیرا متناسب با خمیدگی و منحنی‌های پوست است و نسبت به مدل‌های صاف موچین، موهای کوتاه‌تر را بهتر از بین می‌برند.

نوارهای اپیلاسیون موجب شکستن مو می‌شوند زیرا به صورت دستی موها را به سرعت می‌کنند. اگر از نوارهای اپیلاسیون استفاده می‌کنید و دچار موهای زیرپوستی شدید، برای موهای صورت و چانه از روش‌های دیگر استفاده کنید.

نکاتی که باید قبل از وکس کردن بدانید

گرچه بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست به خانم‌ها پیشنهاد می‌کنند که از تیغ اصلاح استفاده نکنند، اما برای برخی از خانم‌ها که مشکلات جدی با موهای زائد صورت دارند، این روش مناسب است. اگر می‌خواهید از تیغ اصلاح استفاده کنید، این مراحل را دنبال کنید: تیغ باکیفیت استفاده کنید، از روغن قبل از اصلاح استفاده کنید، ژل یا کرم مرطوب‌کننده بزنید و از after shave استفاده کنید. این کار سبب از بین رفتن مو به مدت طولانی می‌شود.

در این روش کمتر احتمال دارد شکاف، بریدگی و موهای زیرپوستی ایجاد شود. از تیغ‌های اصلاح زنانه کوچک استفاده نکنید زیرا پوست را خشک می‌کند. این تیغ‌ها اصلاح کاملی ایجاد نمی‌کنند و التهاب پوستی به وجود می‌آورند.

از پوست خود مراقبت کنید

پوست خشک زمینه ایجاد موی زیرپوستی را فراهم می‌کند، در حالی که این مشکل برای پوست‌های نرم و مرطوب کمتر پیش می‌آید. تونر و مرطوب‌کننده صورت را به تمام نواحی چانه بزنید، نه تنها جلو بلکه زیر و کناره‌های چانه  و قسمت‌هایی که موهای ضخیم‌تر دارد و بیشتر احتمال دارد موهای زائد رشد کند.

اگر به طور مرتب سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید، از رشد موهای زیرپوستی جلوگیری می‌شود زیرا سلول‌های پوستی که می‌توانند فولیکول مو را مسدود  کنند و سبب رشد مو در جهت اشتباه شوند، را از بین می‌برد. از هر روشی که برای لایه‌برداری استفاده می‌کنید، حواستان باشد نواحی چون زیر چانه را فراموش نکنید.

از کرم یا پمادهایی که حاوی اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک است در نواحی که موهای زیرپوستی دارد استفاده کنید. این پمادها با باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست که می‌توانند فولیکول مو را مسدود کنند و موهای زیرپوستی ایجاد کنند، مبارزه می‌کنند.

درمان

در بسیاری موارد موهای زائد خود به خود از بین می‌روند. اگر موهای زیرپوستی قرمز و زخم شد، می‌تواند عفونی باشد. از پمادهای استروئیدی یا آنتی‌بیوتیکی استفاده کنید. اگر عفونت موهای زائد ظرف چند روز بیشتر نشد، به پزشک مراجعه کنید تا با برش‌های کوچک روی پوست، موهای زیرپوستی را خارج کند. پزشک ممکن است پماد آنتی‌بیوتیک یا استروئید قوی، رتینوئید یا آنتی‌بیوتیک خوراکی تجویز کند.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.