پی دی اف چیست و چرا هنوز مورد اعتماد مردم است؟

درباره پی دی اف بیشتر بدانیم

اکثر مردم به طور مرتب با  PDF  کار می کنند. در حال حاضر پی دی اف یکی از محبوب ترین نرم افزارهایی است که مردم به آن اعتماد دارند و استفاده می کنند. آیا تا به حال فکر کرده اید PDF  چگونه شکل گرفت؟ ما در این پست بررسی می کنیم که PDF ها چگونه کار می کنند و چرا هنوز بین مردم محبوب است.

تاریخچه PDF

برای ذخیره سند از PDF استتفاده می شود. اولین بار در سال ۱۹۹۰ برای ذخیره فایل از Adobe استفاده شد. با رشد گسترده وب، از PDF برای چاپ اسناد استفاده شد. شرکت ها برای چاپ  پوستر، فلیکر و عکس های مشابه از فایل های PDF استفاده می کنند.

در حال حاضر فایلهای PDF به راحتی قابل دریافت هستند. در گذشته سرعت Dial-up برای دانلود فایل های PDF کند بود. به مرور زمان قابلیت هایی به فایل های PDF افزوده شد. در گذشته دریافت فایلهای PDFاز  طریق نرم افزار  Adobe Acrobat کار آسانی نبود و با مرور زمان Adobe Reader پیشرفت کرد و قابلیت هایی را به نرم افزار خود اضافه کرد تا همه فایلها قابل دریافت باشند.

PDF به یکی از نرم افزارهای استاندارد و مجبوب تبدیل شد

PDF در اصل یک قالب اختصاصی بود و نرم افزار Adobe بر نحوه عملکرد  فایل هایPDF نظارت داشت. در سال ۲۰۰۸ این مالکیت کاهش یافت و PDF به یک استاندارد مستقل تبدیل شد. در واقع شما می توانید در قالب هر موضوعی که بخواهید ده ها فایل رایگان دریافت کنید.

فایلهای PDF چگونه کار می کنند؟

برای درک این موضوع که چرا استفاده از نرم افزار PDF همه گیر شده است، باید بررسی کنیم که قبل از PDF چه استانداردهایی وجود داشته است. در اوایل دهه ۹۰، نرم افزارهای  حرفه ای که برای ایجاد اسناد و محیط گرافیکی استفاده می شد فایلهای حجیمی به وجود می آورد، به خصوص زمانی که این فایل ها شامل عکس بودند. این نرم افزارها بر روی همه سیستم عامل ها کار نمی کرد و فونت ها و عناصر گرافیکی متفاوتی را در خود داشت. نرم افزارها در آن  زمان،  توان پردازشی کمی از کامپیوتر را استفاده می کردند.

Adobe  یک راه برای جمع آوری تمام قسمت های یک فایل پیدا کرده و آن را به یک  فایل کم حجم تبدیل می کند. بدیهی است، این  روش بسیار کارآمدتر از راه حل هایی است که توسعه دهندگان قبلی استفاده می کردند و به همین دلیل است که پی دی اف استاندارد شده است.

چرا PDF پرکاربرد است ؟

فایل های PDF همیشه با هر سیستم عاملی به صورت یکسان قابل دریافت هستند. این که آیا شما از ویندوز ۱۰، مک، سیستم عامل کروم، اندروید، ویندوز فون، اپل، و یا ویندوز ایکس پی استفاده می کنید با هر نرم افزار و سخت افزاری، فرقی به حال آن ندارد و با همه سیستم عامل ها سازگار و قابل دسترس هستند. اطلاعات موجود در PDF به دستگاه خالق یا دستگاه کاربر وابسته نیست. فونتها، تصاویر، نمودارها و…  در فایل PDF قابل تغییر نیست. به همین علت هنوز پی دی اف پرکاربرد است و مردم از آن استفاده می کنند.

مرورگرهای مدرن فایل های PDF را بدون هیچ مشکلی باز می کنند. اگر شما بخواهید نرم افزارهای PDF را ویرایش کنید می توانید از نرم افزارهای Adobe Acrobat، Foxit PhantomPDFیا Nitroاستفاده کنید این نرم افزارها رایگان نیستند و باید مقدار کمی هزینه پرداخت کنید.

چرا هنوز محبوب هستند؟

علاوه بر قابلیت های دریافت که در بالا توضیح داده شد، فایل های پی دی اف دارای ویژگی های متعددی هستند که به محبوبیت روز افزون آنها کمک کرده است.

فایلهای PDF اجازه تنظیمات امنیتی را می دهند. هنگامی که یک فایل PDF ایجاد می کنید، ببیندگان آن فایل نمی توانند تغییراتی را در فایل ایجاد کنند. ویرایش فایل و کپی کردن آن غیرفعال است و شما می توانید فایل را بدون تغییر دریافت کنید. این ویژگی مناسب دولت ها و شرکت های تجاری می باشد زیرا آنها فرم های خود را به صورت آنلاین ارائه می دهند و این ویژگی امکان سوء استفاده از فایل ها را محدود می کند. برای امنیت بیشتر، می توانید با رمز عبور از فایل PDF محافظت کنید.

فایلهای PDF  با فیلدهای پرینت نیز کار می کنند. سازنده PDF میتواند در هر سند برای اضافه کردن اطلاعات، یک بلوک برجسته قرار دهد حتی اگر آنها ویرایش را محدود کرده اند یک ببیننده می تواند نام، آدرس و سایر اطلاعات مربوطه را در این فیلدها تایپ کند. فایل های PDF  از امضای الکترونیکی پشتیبانی می کند، بنابراین شما می توانید یک سند را با این ویژگی ها به راحتی چاپ کنید.

ویژگی های کوچک مانند افزودن نظرات، برجسته سازی، تمبرها، پیوند ها و سایر محتوای زنده موجب این شده است که فایل های PDF  محبوب و قابل اعتماد باشند. برخی از ناشران مستقل حتی کتاب ها را به عنوان فایل های PDF قرار می دهند. سهولت استفاده از آن، قابلیت های جامد و یک  جا بودن، پی دی اف را در زندگی کامپیوتری روزمره تثبیت کرده است.

درباره فایلهای PDF چه چیزی را یاد گرفتید؟

در این پست به صورت مختصر کاربرد PDF را توضیح دادیم، تا ببینیم PDF چگونه آغاز شد و کاربرد و نحوه استفاده از آن چگونه است و چه چیزی آن را مهم و محبوب ساخته است. در دنیای امروز با سیستم عامل های مختلف، اندازه صفحه نمایش، مرورگرها و اجزای سخت افزاری، PDF ثابت و غیرقابل تغییر است. همین که PDF غیرقابل تغییر است به ما این آرامش را می دهد فایلی را که دریافت کرده ایم بدون تغییر می توانیم ببینیم و از آن استفاده کنیم. PDF بیست سال است که در اختیار مردم قرار گرفته است.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. Abdulrahman می گوید

    سلام خدمت شما ، یک سوال داشتم . با گوشی هوشمند امکان ساخت و استفاده PDF است مثل یک کمپبوتر و یا خیر؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.