چرا کار کردن باعث چاقی می‌شود؟

کار کردن طولانی مدت برای سلامتی و وزن مضر است

کار کردن طولانی مدت می‌تواند موجب افزایش وزن شود. اگر می‌خواهید دچار افزایش وزن نشوید، از انجام این کارها در محل کار خودداری کنید.

ما بیش از یک سوم از زندگی خود را در محل کار می‌گذرانیم. بنابراین رفتار ما در محیط کار می‌تواند بر سلامتی و وزن ما تاثیر مهمی داشته باشد.

در تحقیقاتی که روی کارمندان انجام شده بود، مشخص شد کار کردن آنها پشت میز منجر به چاق‌تر شدن آنها شده. مسلما تنها دلیل این چاقی کیک تولد همکاران نیست، بلکه دلایل دیگری نیز وجود دارد که شاید از چشم شما مخفی مانده. در این مطلب به چند نمونه از این دلایل اشاره می‌کنیم.

برای نهار بیرون می‌روید

اگر میان روز برای صرف نهار به رستوران می‌روید، تمام تلاش‌هایتان برای کاهش وزن هدر می‌رود. در تحقیقی که در مجله آکادمی تغذیه و دیابت آمریکا منتشر شده است، بیان شده زنانی که بیرون غذا می‌خورند کمتر از کسانی که به رستوران نمی‌روند، وزن کم می‌کنند و میان چاقی و غذا خوردن در رستوران رابطه وجود دارد. کسانی که حداقل یکبار در هفته بیرون نهار می‌خورند، ۲ کیلوگرم کمتر از کسانی که به ندرت بیرون غذا می‌خورند، وزن کم می‌کنند. شاید این به دلیل غذاهای ناسالم و پرس غذایی زیاد است (قوانین رستوران رفتن برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند).

راه حل:

راه حل آن این است که سعی کنید غذا را از خانه با خود به محیط کار بیاورید یا شام مفصل‌تری درست کنید و باقیمانده آن را برای نهار فردای خود بگذارید. اگر می‌خواهید بیرون غذا بخورید، ابتدا کارهای خود را انجام دهید و غذاهای سالم با مقدار کم سفارش دهید.

مدام از اتومبیل استفاده می‌کنید

طبیعی است که ممکن است ساعت‌ها از مسیر خود را در اتومبیل، یا مترو و اتوبوس باشیم. این در ما احساس خستگی، استرس و بدخلقی ایجاد می‌کند. به همین خاطر برای رهایی از این احساسات به خوردن زیاد روی می‌آوریم و این زمانی که می‌توانستیم به ورزش کردن اختصاص دهیم، از ما می‌گیرد.

راه حل:

از آنجا که ورزش کردن دشمن استرس محسوب می‌شود، سعی کنید زمان بیشتری برای ورزش در برنامه روزانه خود اختصاص دهید. اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، می‌توانید یک ایستگاه زودتر پیاده شوید و ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. اگر با اتومبیل خود رانندگی می‌کنید، آن را در فاصله نسبتا دوری از محل کار پارک کنید و تا اداره پیاده راه بروید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در مسیر خانه دچار گرسنگی می‌شوید، حتما تنقلات سالم همراه خود داشته باشید.

ساعت‌های زیاد کار می‌کنید

اضافه کاری سبب بالا رفتن سطح استرس و به هم خوردن زمان خواب می‌شود که هر دوی اینها برای هورمون‌های گرسنگی بسیار بد است. شواهد نشان می‌دهد کسانی که کم می‌خوابند، بیشتر به هله و هوله تمایل پیدا می‌کنند و چاق‌تر می‌شوند (خستگی در کار و راه حل های برطرف کردن آن).

راه حل:

کمی سخت است چرا که اقتصاد امروز همه ما را ملزم می‌کند ساعات زیاد کار کنیم. باید نسبت به تمایل بیش از حد به هله و هوله هشیار باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. باید روی میز کارتان یک بشقاب قرمز رنگ با خوردنی‌های سالم داشته باشید و به آب‌نبات و شکلات نه بگویید.

تمام روز تایپ می‌کنید و تلفن صحبت می‌کنید

نشستن طولانی مدت مشکلی است که نه تنها به افزایش وزن بلکه به بیماری‌های قلب و عروق، دیابت و مرگ زودرس منجر می‌شود. اگر در طول روز تنها انگشتان دستتان است که حرکت دارد، بهتر است تغییری در شرایط خود ایجاد کنید.

راه حل:

یک همکار همراه پیدا کنید تا با هم به فعالیت و ورزش بپردازید. سعی کنید دو بار در روز از پشت میز کار بلند شده و برای صحبت با همکاران قدمی بزنید و قبل از نهار حتما ۱۰ دقیقه قدم بزنید (مضرات نشستن طولانی مدت و راهکار جلوگیری از این مضرات).

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.