با چندش‌ آورترین غذاهای دنیا آشنا شوید

این مطلب حاوی مطالب حال به هم زن است!

خوردن بعضی از غذاها شاید به نظر شما چندش‌ آور باشد و حتی حاضر به امتحان کردن آن برای یک‌بار هم نباشید؛ اما همان غذا، محبوب عده‌ای دیگر باشد. تنوع غذایی، ذائقه‌های متفاوت و فرهنگ غذایی هر کشور متفاوت است. یکی از کشورهایی که به نظر ما غذاهای عجیب و چندش‌ آور می‌خورند کشور چین است؛ اما در کشورهای مختلف هم‌غذاهای چندش‌ آور وجود دارد. چندش‌آورترین غذاهای دنیا به نظر شما کدام غذا است؟ در ادامه این مطلب چندش‌ آورترین غذاهای دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

جنین اردک

جنین تخم اردک یا بالوت (فیلیپین)

بالوت یک غذای فیلیپینی است و از نظر مردم فیلیپین یکی از خوشمزه‌ترین غذاها محسوب می‌شود؛ اما از نظر مردم کشورهای مختلف بالوت، جز عجیب‌ترین و چندش‌آورترین غذاهای دنیا است. برای تهیه این غذا از تخم اردکی که هنوز رشد جنینش کامل نشده و بین ۱۶ تا ۲۱ روز دارد استفاده می‌کنند. آنها تخم اردکی را که جنین تکامل نیافته و ناقص است را ابتدا آب پز و سپس پوست آن را جدا کرده و در آخر بانمک و فلفل و سرکه سرو می‌کنند. برای اینکه این غذا خوشمزه‌تر باشد از جنین جوان‌تر استفاده می‌کنند؛ چون جنین ۲۱ روزه اردک تا حدودی منقار، پرها و استخوان‌هایش رشدیافته و بافتش کمی حالت لاستیکی پیدا می‌کند. این غذا علاوه بر فیلیپین در کشورهایی مثل لائوس، کامبوج و ویتنام هم طرفداران زیادی دارد. این غذا به تقویت قوای جنسی مردان، به دلیل وجود پروتئین بالا در آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

سوپ لانه پرنده (چین)

یکی از غذاهای پرطرفدار چین، سوپ لانه پرنده است که برای درست‌کردن آن از رشته‌هایی که پرنده‌های پرستو با بزاق دهانشان برای لانه ساختن می‌سازند، استفاده می‌کنند. سوپ لانه پرنده، یکی از عجیب‌ترین گران‌قیمت‌ترین غذاهای دنیا است.

سوپ خفاش

سوپ خفاش (چین)

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار ۶ چین، سوپ خفاش است. برای تهیه این سوپ از دو مدل خفاش روباهی و میوه‌خوار استفاده می‌کنند. ابتدا خفاش را در آب یا شیری که در حال جوشیدن می‌اندازند و سبزی‌ها و ادویه‌هایی را به آن اضافه می‌کنند. در سوپ خفاش ممکن است، خفاش را قبل از پختن تکه‌تکه کنند یا به‌صورت کامل بپزند. سوپ خفاش در بعضی از کشورهای دیگر از جمله گوام و تایلند هم پخته می‌شود؛ اما در بعضی از قبایل تایلند، خفاش را زنده زنده در ظرف آب جوش می‌اندازند و در بعضی قبایل هم قبل از آب پز کردن، خفاش را تا حدودی کبابش می‌کنند. سوپ خفاش هم یکی از چندش‌آورترین غذاهای دنیا است.

آلت تناسلی گاو نر (چین)

نام دیگر این غذا ‌ اژدها در شعله‌ی هوس است و یکی از غذای معروف است که در یکی از رستوران‌های معروف در پکن چین سرو می‌شود. چینی‌ها معتقدند این غذا درست مثل اسفناج برای سلامتی مفید است و آن را دوست دارند.

نوشیدنی جنین موش (چین)

در جنوب چین، درون نوشیدنی‌ها جنین موش‌ها را قرارمی دهند و اعتقاد دارند که این نوشیدنی‌ها باعث سلامت و حس خوب در بدن خواهد شد. این نوشیدنی‌ها بیشتر به‌عنوان مصرف دارویی و بهداشتی استفاده می‌شود.

میگوی مست (چین)

برای درست‌کردن این غذا، میگوی زنده را در مشروب الکلی بسیار قوی می‌اندازند و سپس، زنده می‌خورند. در برخی نواحی ایالات متحده این غذا محبوب است؛ اما در این کشور، میگو را کمی می‌پزند و بعد میل می‌کنند.

غذای چندش آور با ماهی

ماهی سرخ‌شده‌ی زنده یا ماهی مرده زنده (چین)

یک ظرف ماهی سرخ‌شده را تصور کنید که بدنشان سرخ شده؛ اما سر ماهی کاملاً زنده است و زمانی که این ماهی را می‌خورید کاملاً هوشیار است. این غذا در چین با سس مخصوص سرو می‌شود. جالب است بدانید این غذا نخستین‌بار در تایوان درست شد.

قلب طوطی دریا یا پافین (ایسلند)

قلب طوطی دریایی یکی از غذاهایی چندش‌آور ایسلندی است که از پرنده‌هایی که کنار بوته‌های ساحل زندگی می‌کنند، درست می‌شود. شکار این پرنده در ایسلند کاملاً قانونی است و از هزاران سال قبل سر و قلب این پرنده به‌صورت خام خورده می‌شد.

خاویار حشرات

اسکمول یا خاویار حشرات( مکزیک)

این غذا در مکزیک به‌عنوان غذایی لذیذ و خوشمزه شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. اسکمول، حاوی شفیره مورچه‌هایی است که از ریشه‌ی گیاه آگاوه برداشت می‌شوند. طعم این غذا مانند کره و کمی شبیه طعم آجیل است.

مغز سرخ شده گاو (ایالت متحده)

این غذا قبلاً یکی از غذاهای پرطرفدار مردم ایالت متحده بوده؛ اما اکنون به دلیل ترس از جنون گاوی و بیماری‌ها، زیاد مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.

هشت پا

ساناکجی (شرق آسیا)

این غذا، خام خورده می‌شود و سرآشپز مقابل چشمان مشتری، هشت‌پای کوچکی را قطعه‌ قطعه کرده و روی آن روغن کنجد می‌ریزد.

هاکارل (ایسلند)

یکی از مشهورترین غذاهای ایسلند کوسه تخمیر شده هاکارل یا کوسه فاسد است. هاکارل یک غذای محبوب ایسلندی است که از گوشت کوسه گرما دیده‌ی تخمیر شده درست می‌شود که می‌گویند، گوشت این کوسه سمی است. سرآشپز مشهور آنتونی بوردن می‌گوید: هاکارل بدترین، نفرت‌انگیزترین و وحشتناک‌ترین مزه‌ای که تاکنون خورده است،

غذای چندش آور سوئدی

ماهی هرینگ تخمیر شده (سوئد)

این غذا از ماهی هرینگ تخمیری دریای بالتیک در شمال سوئد درست می‌شود و از غذاهای محبوب است. این غذا را مردم سوئد معمولاً به‌صورت کنسروی تهیه می‌کنند. ژاپن در مطالعه‌ای دریافته است که این غذا در میان غذاهای سراسر دنیا، بدترین بو را دارد.

کوپی لواک (اندونزی)

یکی از گران‌ قیمت‌ترین گونه‌‌های قهوه، کوپی لواک است. حیوانی به نام زباده که متعلق به جنوب شرق آسیا است در مزارع قهوه می‌چرخد و دانه‌های قهوه را می‌خورد و به عنوان مدفوع از خود خارج می‌کند. در آخر هم کشاورزان مدفوع آنها را جمع می‌کنند. این دانه‌ها پس از شستشو، با حرارت بالا بو داده می‌شوند و به گران‌ترین و یکی از کمیاب‌ترین قهوه‌های دنیا تبدیل می‌گردند.

حشرات خوراکی در اندونزی

سِن‌های بدبو (اندونزی)

این حشره از بدبوترین حشره‌هاست به‌طوری‌که اگر روی لباس شما بنشیند بوی آن باقی می‌ماند؛ اما در کشور اندونزی، این حشره‌های بد بو را خیلی دوست دارند. این غذا را باید سریع جوید و قورت داد. مزه‌ی این غذا مانند تخمه‌ی آفتاب‌گردان تلخ و بی‌نمک است.

کاسو مارزو یاپنیر متعفن (ساردینیا)

این خوراکی، پنیر گوسفندی حاوی شفیره‌ی زنده‌ی حشرات و متعلق به ناحیه‌ی ساردینیا است. این شفیره‌ها درکاسو مارزو در ابتدا فقط حدود ۸ میلی‌متر طول دارند و بعد از گذشت زمان تا ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کنند.

کرم آفریقایی

موپانه (آفریقا)

این کرم‌های موپانه را بیشتر اوقات خشک و مانند تنقلات مصرف می‌کنند. این کرم‌های پیله ساز بیشتر روی درخت مرهم یا موپانه یافت می‌شوند و سرشار از پروتئین است.

هگیس (اسکاتلند)

یکی از غذاهای محلی کشور اسکاتلند هگیس است که  بسیار پرطرفدار است. برای درست کردن این غذا  دل و روده و جگر گوسفند را در می آورند.‌ این غذا را به دو روش درست میکنند. در روش اول دل، روده و جگر گوسفند را به همراه جو چرخ میکنند و شلغم و سیب زمینی را هم  پوره کرده و همراه سس مخصوص آن سرو می کنند. در روش دوم، جگر و دل و روده و کلیه‌ی گوسفند را در آورده و داخل معده‌ی گوسفند میگذارند تا چند ساعتی بپزد.  موقع سرو کنار آن پوره‌ی سیب زمینی، شلغم و سس مخصوص می گدارند.

اِی‌پینگ (کامبوج)

یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که از عنکبوت‌های تارانتولا درست می‌شود و مردم کامبوج، نخستین‌بار به دلیل قحطی غذا آن را سرخ کردند و خوردند.

غذای ساناکچی

ناکجی (کره جنوبی)

برای پخت ناکجی از ۸ پای درسته استفاده می‌شود، درحالی‌که هشت‌پا هنوز زنده است و در بشقاب شما تکان می‌خورد. برای تهیه این غذا کافی است که اختاپوس را در ظرف موردنظر بگذارید و روی آن روغن کنجد بریزید ناکجی و ساناکجی از غذاهای خطرناک هستند؛ چون که هشت‌پا زنده است و موقع خوردن ممکن است یکی از پاهای آن به دیواره‌ی گلوی فرد بچسبد و باعث خفگی شود. این غذا شباهت زیادی به ساناکجی دارد.

سوسمار خشک شده

در برخی از کشورهای آسیای شرقی از سوسمار خشک شده برای تهیه‌ی سوپ استفاده می‌کنند. گاهی اوقات هم سوسمار خشک شده را در الکل به دلیل خاصیت‌های پزشکی خیس می‌کنند و این فرایند طولانی است.

چشم ماهی تون

کاسه‌ی چشم ماهی‌تن (ژاپن)

چشم ماهی‌تن به‌عنوان یک غذای خیابانی در ژاپن شناخته می‌شود. برای پختن این غذای ارزان‌قیمت و پر طرفدار چشم‌‌های ماهی‌تن را جدا و آب پز یا بخارپز می‌کنند. در مرحله بعد آن را با سیر، سس سویا و شراب برنج طعم‌دار می‌کنند و می‌خورند.

لوتفیسک (اسکاندیناوی)

برای تهیه این غذا، ماهی خشک را برای چند روزی در هیدروکسید سدیم یک ماده‌ی تند و سوزان قلیایی می‌خوابانند. بعد از در آوردن ماهی از این ماده سود سوزآور، آن را به مدت یک هفته در آب سرد قرار می‌دهند تا قابل خوردن شود. این خوراکی معمولاً در میان کشورهای اسکاندیناوی محبوبیت دارد.

صدف کوه‌های راکی (کانادا و ایالت متحده)

این غذا در واقع هیچ ربطی به اسمش ندارد و از بیضه‌ها یا دنبلان گاو درست می‌شود. برای تهیۀ این غذا اول پوست دنبلان را جدا و آن را صاف می‌کنند، و بعد به طور کامل آن را سرخ می‌کنند.

بادکنک ماهی

فوگو یا بادکنک ماهی (ژاپن)

ازآنجاکه این ماهی به‌شدت سمی است فقط سرآشپزهای ماهر و آموزش‌دیده می‌توانند این غذا را درست کنند. از طرف دیگر، قوانین ژاپن هم به‌شدت درست‌کردن این غذا را در رستوران‌ها زیر نظر دارد، این ماهی‌ها به‌شدت خطرناک هستند و توصیه شده که آن را در خانه درست نکنند؛ چون باعث مرگ می‌شود.

ایکیزیکوری (ژاپن)

حتی شنیدن اسمش هم قلب آدم را به درد می‌آورد. درست‌کردن و خوردن این غذا نه‌تنها از چندش‌آورترین غذاهای دنیاست بلکه آزاردهنده هم است. تهیه و خوردن این غذا در کشورهایی مانند از استرالیا و آلمان غیرقانونی است. در این غذا مشتری، ماهی مورد علاقه‌اش را از آب انتخاب می‌کند و سپس سرآشپز ماهی را از آب می‌گیرد و بدون کشتن ماهی، استخوان‌هایش را جدا می‌کند. سرآشپز همان‌طور که هنوز قلب ماهی می‌تپد، گوشت ماهی را برش می‌دهد و داخل بشقاب می‌گذارد.

تخم‌مرغ صد‌ساله (چین)

تخم مرغ، بلدرچین یا اردک را چند هفته تا چند ماه به همراه آبلیمو، نمک، خاک رس و آهک در زیر خاک قرار می‌دهند. بعد از گذشت این مدت، تخم‌مرغ بوی شدیدی پیدا می‌کند و سفیدۀ آن قهوه‌ای رنگ و زرده‌اش به رنگ خاکستری یا سبز درمی‌آید.

کله گوسفند

کله‌پاچه

کله‌پاچه‌ای که در ایران طرفداران زیادی دارد جز یکی از چندش‌آورترین غذاهای دنیاست. جالب است که بدانید کله‌پاچه در لیست بدمزه‌ترین غذاهای دنیا و در رتبه چهارم قرار دارد. برای درست‌کردن کله‌پاچه، بعد از کشتن گوسفند، کله و پاچه‌های گوسفند را تمیز می‌کنند و همراه برگ‌بو، سیر، پیاز و ادویه‌های مختلف اجازه می‌دهند چند ساعتی درون آب جوش بپزد.

کلام آخر

بسیاری از چندش‌آورترین غذاهای دنیا را به شما معرفی کردیم؛ اما این غذاها ممکن است از نظر افراد دیگر خوشمزه و جز غذاهای مورد علاقه‌اش باشد، فرهنگ و آداب غذا در هر کشور و منطقه‌ای متفاوت است. به نظر شما کدام یک از این غذاها، چندش‌ آورترین غذای دنیاست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.