چگونه مبل را تمیز کنیم؟

یکی از چیزهای غیرقابل اجتناب زندگی کثیف شدن مبل است.

یکی از چیزهای غیرقابل اجتناب زندگی کثیف شدن مبل است. به هر حال چیزی روی آن میریزد، دستتان می لرزد و لیوان چایی روی آن برمی گردد یا بچه ای روی آن خودکار می کشد. خوشبختانه تمیز کردن مبل نسبتا آسان است. تنها کاری که باید بکنید صرف کمی زمان و مقداری شوینده است.

۱

ابتدا ذرات غبار و خرده ریزها را از روی مبل جارو کنید. تمام کناره های تشک را جارو بکشید. فراموش نکنید که تشک ها را بردارید و زیر آنها را هم جارو بکشید.

۲

از یک برس زبر برای زدودن تمام مواد باقی مانده بر روی مبل استفاده کنید. گاهی چیزی روی مبل ریخته که مقداری از آن روی ان خشکیده است. بهتر است قبل از شستشو اول با برس ذرات را از روی پارچه جدا کنید و بعد جارو بزنید. برس را به قدری محکم نکشید تا پارچه آسیب ببیند.

۳

ابتدا چوب را تمیز کنید. گاهی مبل دارای بخش های چوبی است. اول با استفاده از یک پارچه و شوینده ی چند منظوره چوب ها را تمیز کنید تا مواد شوینده ی مخصوص آن به پارچه آسیبی وارد نکند.

۴

پارچه ی مبل را مشخص کنید. اکثر مبل ها برچسبی دارند که طریقه ی شستشوی آن را نشان می دهد. اگر مبل شما فاقد چنین برچسبی است، با فروشنده تماس بگیرید یا در هنگام خرید اطلاعات لازم را کسب کنید و در جایی یادداشت کنید. با این حال علائم زیر معنای متفاوتی دارند که با آن آشنا می شویم: W به معنی شوینده های آبی با استفاده از بخارشوی است؛ WS به معنی شوینده های آبی با استفاده از بخارشوی یا شوینده های خشک شویی است؛ S به معنی صرفا خشک شویی است؛ O به معنی آن است که مواد ارگانیک هستند و باید با آب سرد شسته شوند؛ X به معنی استفاده از افراد متخصص در شستشو یا شستشو با برس مخصوص است.

۵

شستن مبل با شوینده ی آبی و بخار شوی: سه لیوان شوینده و سه لیوان آب را در ظرفی بریزید. محلول را بر روی قسمتی که قابل دید نیست امتحان کنید. ده دقیقه صبر کنید و سپس پارچه را امتحان کنید. یک تکه کاغذ را روی پارچه ی مبل فشار دهید تا مشخص شود که رنگ آن خارج می شود یا خیر. اگر رنگ پارچه  پس نداد، به مرحله ی بعد بروید.

۶

بخار شو را بسته به طریقه ی استفاده از آن آماده کنید. مواد شوینده را درون مخزن بریزید و سر مناسب را نصب کنید. نازل دستگاه را روی مبل بکشید. به آرامی حرکت کنید تا از پخش شدن مساوی شامپو بر روی پارچه اطمینان حاصل کنید. اگر بخش هایی از مبل دچار لکه شده و پاک نشده اند، چندین بار روی آنها بکشید با این حال زیاد این مرحله را تکرار نکنید، زیرا ممکن است باعث رنگ رفتگی پارچه شود.

۷

مواد شوینده ی اضافی را جمع کنید. با ااستفاده از دکمه ی مخصوص در بخارشوی یک بار دیگر روی پارچه بکشید تا شوینده ی اضافی از مبل جمع شود. اجازه دهید مبل در معرض هوا خشک شود و سپس یک بار دیگر روی آن جارو بکشید تا پرزهای آن در یک راستا قرار گیرند و از هم باز شوند.

۸

خشک شویی مبل: یک حلال خشک شویی بخرید. نام این حلال ها گمراه کننده است. در واقع آنها نه تنها خشک نیستند بلکه مایع اند. تنها تفاوت این است که نیازی به حلال آب ندارند. ادامه ی کار را در فضایی با تهویه ی مطبوع انجام دهید. مواد خشکشویی بوی نامطبوعی دارند. سعی کنید در فضایی کار کنید که هوا رد و بدل می شود و به خوبی می توانید تنفس کنید. اگر پنجره ندارید، پنکه را روشن کنید.

۹

ماده ی خشکشویی را به جای اینکه مستقیما روی مبل بریزید روی پارچه ی تمیزی بریزید و محکم روی مبلتان بکشید. این مواد بسیار قوی هستند و مقداری کمی از آنها برای سطح زیادی از مبل کافی است. برای هر محصول از دستورالعمل روی بسته بندی پیروی کنید. این نوع ماده را هم قبل از اعمال روی کل مبل، روی منطقه ای که دیده نمی شود امتحان کنید و به جهت پس دادن رنگ با کاغذ آن را امتحان کنید.

۱۰

پارچه را روی سطح لکه دار فشار دهید. پارچه را روی مبلتان نکشید زیرا به پارچه آسیب می زند. هر چند این کار زمان زیادی می برد اما صبور باشید و به فشار دادن پارچه روی لکه ها ادامه دهید تا برطرف شوند. پس از تمام شدن کار، اگر مقدار ماده ی خشک شویی زیاد بوده است، پارچه ی تمیزی را در آب خیس کنید و روی مبل بکشید. در انتها اجازه دهید در معرض هوا خشک شود.

منبع phow.ir
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.